- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairavimo instruktoriai ir policija pastebi, kad vairuotojai dažnai važiuoja ne pagal taisykles, o naujausių kelių eismo taisyklių (KET) apskritai nežino, nes tingi atnaujinti žinias. Dėl to pasigirdo siūlymų, kad vairuotojams būtų privaloma kas kurį laiką atnaujinti KET žinias ir galbūt laikyti egzaminą.
„Penkti metai, kai leidžiama važiuoti ir nedegant sekcijai. Iki šiol galima matyti, kai žmonės stovi nors gali važiuot. Ir atvirkščiai – važiuoja, kai negalėtų važiuot“, – kalbėjo vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis.
Tą pripažįsta ir kalbinti vairuotojai.
„Būna su tom žaliom rodyklėm. Dega žalia šviesa, bet nedega žalia rodyklė, tai nežinai, ar galima važiuot į dešinę, ar negalima. Tokių niuansų būna pasitaiko“, – sakė praeivis.
„Kažkada dalyvavau diskusijoje, kaip reikia įveikti žiedinę sankryžą. Tai vienas žmogus labai rimtu veidu pareiškė, kad jis matė vieną žiedą Italijoje, jam labai patiko ir jis dabar visus žiedus taip važiuoja. Jis realiai nesupranta, kad kiekvienas žiedas – unikalus“, – pasakojo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Todėl jau pasigirsta siūlymų, kad vairuotojams būtų privaloma kas kurį laiką atnaujinti KET žinias ir galbūt laikyti egzaminą.
„Tada tas mūsų mokymasis buvo labiau į techniką skirtas. Reikėjo žinoti karbiuratorių, įpurškimo sistemas, žvakes. Dabar jau visai kita mokymo vairuoti koncepcija. Daugiau dalyvavimo eisme. Ir žmogui su senąja koncepcija tikrai nepakenktų periodiniai kursai“, – teigė A. Pakėnas.
Policijos departamentas nieko prieš.
Iš tikrųjų yra dalis vairuotojų, kurie seka KET pasikeitimus, diskutuoja apie juos. Bet yra ir kita dalis vairuotojų, kurie KET knygelę paskutinį kartą rankose turėjo ir ją skaitė prieš vykdami į „Regitros“ egzaminą“, – šnekėjo policijos departamento viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
Policija patvirtina, kad dažniau KET nežino vyresnio amžiaus vairuotojai.
„Bendraudami su vairuotojais pastebime, kad tam tikri KET pasikeitimai nepasiekia tų vairuotojų ausų, o tuo labiau smegenų. Tų pasikeitimų jie nežino. Tas prieinamumas pokyčiams turėtų būt labiau pasiekiamas. Galbūt reiktų ir papildomų kursų“, nurodė V. Grašys.
Tačiau kiti ekspertai klausė, kaip tokie kursai atrodytų.
„Automatiškai reikia papildomų išteklių. Ar tai, sakykim, turėtų daryti vairavimo mokyklos, ar tai būtų „Regitra“, ar panašiai. Pakankamai daug klausimų iškyla šiuo atveju“, – svarstė saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas.
Be to, nemano, kad prievarta varyti į kursus – geras sprendimas.
„Optimaliausias sprendimas tada, kada žmonės tą daro savanoriškai. Per prievartą žmogus tai gali atlikti formaliai, bet didelis klausimas, ar tai duos naudos“ tikino K. Povilaitis.
Teigė, kad geriau, kai žmonės patys bus skatinami domėtis KET pakeitimais. Ypač, kai informacijos netrūksta.
Optimaliausias sprendimas tada, kada žmonės tą daro savanoriškai. Per prievartą žmogus tą gali atlikti formaliai, bet didelis klausimas, ar tai duos naudos.
„Didelį indėlį padaro žiniasklaida. Prieš dešimt metų tu praktiškai sužinodavai vos ne tada, kad išspausdina, o dabar visa tai pradeda lįsti į viešumą bent jau mėnuo prieš“, – sakė D. Kanapinskas.
Kai kurie žmonės pasisako už.
„Manau, kad nebloga mintis atsinaujinti žinias. Bent jau teorinę dalį tai tikrai“, – kalbėjo gatvėje sutiktas vaikinas.
Didžioji dalis – privalomų kursų nenorėtų.
„Tai visą laiką pritarčiau naujam reguliavimui. Kodėl gi ne?“, – ironiškai atsakė mergina.
„Manau, persistengta. Gi pasižiūri žmonės ir taip tuos papildomus reikalavimus. Skelbia juos gi visur“, – sakė moteris.
„Gal ir neperskaitai tų naujų taisyklių, bet tau juk kažkas pasako. Šiaip dažniausiai eigoje išsiaiškini, kaip ir su tom žaliom rodyklėm, pagreitėjimo juostom. Nemanau, kad reikia papildomų kursų. Sumokėsi pinigus, gausis teorinė medžiaga, bet viskas – per praktiką“, – tvirtino vaikinas.
Kai kurie vietoje privalomų kursų siūlo padaryti taip, kad atsiimant, pavyzdžiui, pratęsta pažymėjimą, vairuotojui būtų pateikta keliolika klausimų, susijusių su naujausiomis KET. Žmogus atsakyti privalėtų, tačiau jokių pasekmių nepatirtų. Tokiu atveju, pats pamatytų kiek jis moka, kiek ne. Ir tai jį patį skatintų pasidomėti įvestomis naujovėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mirė buvusi partizanų ryšininkė, Kengyro sukilimo dalyvė L. Daumelytė-Jakaitienė
Pirmadienį eidama 94-uosius metus mirė buvusi Tauro apygardos partizanų ryšininkė, Kengyro sukilimo Steplage dalyvė, laisvės kovų dalyvė Leonora Daumelytė-Jakaitienė (Tulpė), antradienį pranešė Lietuvos gyventojų genocido ir reziste...
-
Automobilio salone atsuktas butelis: kas už tai turi atsakyti – vairuotojas ar keleivis?5
Važiuodami prie ežero ar jūros keleiviai automobilyje nori atsigaivinti kokiu nors gėrimu, bet tai gali būti tik nealkoholinis gėrimas, nes jau penkiolika metų galioja įstatymas, kuris draudžia automobilio salone turėti atidarytus ar vartoti alkoholi...
-
Lietuva įteikė protesto notą Rusijai dėl Lietuvos oro erdvės pažeidimo4
Antradienį į Lietuvos užsienio reikalų ministeriją (URM) iškviesti Rusijos ambasados Vilniuje atstovai, jiems įteikta protesto nota dėl Lietuvos oro erdvės pažeidimo. ...
-
Situacija pasienyje su Baltarusija – nepakitusi: srautai nemažėja, sąlygos vairuotojams – prastos1
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas Giedrius Mišutis teigia, kad pasienyje su Baltarusija krovininio transporto srautas ir toliau išlieka didelis, tačiau pažymi, jog situacija nėra tragiška. Tuo metu vežėjai toliau sku...
-
„Kauno detalės“: kur buvo įsikūręs pirmasis miesto SPA ir kur gyveno M. Sleževičius2
„Kauno detalių“ video pasakojimai nuo šiol – „Kauno dienos“ portale! Vienas šio projekto tikslų – kad patys kauniečiai geriau pažintų ir dar labiau pamiltų savo miestą. Nes, kaip sako „Kauno detali...
-
Pacientų pavėžėjimo paslauga: pagalbos čia ir dabar sulauksite tik vieninteliu atveju3
Lietuvoje pradėjo veikti pavėžėjimo iki sveikatos priežiūros įstaigų paslauga. Vos pradėjus veikti skambučių centrui, nuo pat ankstaus ryto gyventojai pradėjo atakuoti operatorius. Tiesa, kone 90 proc. skambinusiųjų ieškojo atsakymų į ki...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Tyrimas: absoliuti dauguma darbuotojų įsivelia į konfliktus darbe4
Absoliuti dauguma – devyni iš dešimties lietuvių – darbe įsivelia į konfliktus. Taip skelbia naujausias tyrimas. Dažniausiai konfliktus įplieskia ne kas kitas, o vadovas. Anot apklausos, dauguma konfliktų darbovietėse kyla dėl...
-
Darbą pradeda Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovo pavaduotojas L. Nanartavičius1
Davęs priesaiką Teisingumo ministerijoje ir gavęs vidaus tarnybos pulkininko laipsnį, darbą pradeda naujasis Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriaus pavaduotojas Linas Nanartavičius. ...
-
Meška iš Baltarusijos į Lietuvą atsivijo briedžio jauniklį5
Kabelių užkardos pasieniečiai fiksavo, kaip Čepkelių raiste iš Baltarusijos į Lietuvą atskuodė ir sieną kirto briedžio jauniklis. Šioje vietoje fizinio barjero nėra, o siena, be kitų priemonių, kontroliuojama stebėjimo sistemomis. P...