- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi.
– Kodėl keičiasi šis dokumentas? Kas naujo jame?
– Dokumentas yra keičiamas todėl, kad nuo liepos 1 d. valstybės įmonė „Regitra“ keičia juridinį statusą ir tampa akcine bendrove. Tai keičiasi transporto priemonės registracijos liudijimą išduodančios institucijos pavadinimas.
– Tai ta proga nusprendėte šiek tiek atnaujinti ir patį liudijimą. Kas jame bus naujo ir ar tai pirmas pasikeitimas, ar yra buvę ir anksčiau?
– Niekas nesikeičia, tiesiog keičiasi paties registracijos liudijimo spalva, spalva bus šviesesnė. Formatas liks toks pat, koks buvo anksčiau. Ir gal paminėčiau, kad atsisakome senos technologijos, kuri buvo naudojama. Tai buvo adatinio spausdintuvo technologija. Šiuo metu jos atsisakome ir registracijos liudijimai bus spausdinami su rašaliniu spausdintuvu.
– Taip pat nelieka ir tam tikros informacijos. Kodėl jos atsisakyta?
Šis dokumentas yra saugus.
– Paminėčiau dar, kad atsirado Vytis. Kadangi Vytis buvo nuo praėjusių metų spalio mėnesio integruotas į transporto priemonių numerio ženklus, atsirado ir registracijos liudijime. Kaip jūs ir paminėjote, tam tikrų perteklinių duomenų yra atsisakoma. Galėčiau paminėti, kad atsisakoma transporto priemonės valdytojo juridinio asmens įmonės kodo. Kadangi įmonės kodas nėra tiek svarbus, kiek jos pavadinimas. Taip pat atsisakoma nurodymo, kad transporto priemonė yra hibridinė. Šita informacija bus pateikta prie transporto priemonės kuro tipo.
– Ar šis dokumentas yra saugus ir ar dažnai jį padirbinėja?
– Šis dokumentas yra saugus. Jūs teisingai pastebėjote, kad yra atsisakoma tam tikrų apsaugos priemonių, kurios yra nereikalingos. Tų priemonių bus mažiau, bet tai nereiškia, kad dokumentas bus mažiau saugus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Žmonės klausia, kodėl dokumento nepadarius kaip vairuotojo pažymėjimo – kortelės iš dviejų pusių?
– Galvojame ape tokį. Visų pirma, reikėtų galvoti apie dokumento atsisakymą. Paminėčiau, kad šiuo metu europiniame lygmenyje yra svarstoma vieninga Europos Sąjungos tapatybės dėklė, kuri būtų ir skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas. Pradėtume nuo vairuotojo pažymėjimo kaip fizinio dokumento atsisakymo. Ir tada galėtų būti svarstymas transporto priemonės registracijos liudijimą padaryti skaitmeniniu formatu.
– Ar privalu vežiotis su savimi automobilio techninį pasą?
– Taip, automobilio dokumentus yra rekomenduojama turėti, nes atsitikus draudiminiam įvykiui, pildant eismo įvykio deklaraciją reikėtų nurodyti visus duomenis. Todėl rekomenduojama turėti. Bet jei pareigūnai sustabdė, jie turi tam tikras identifikavimo priemones, kur gali nustatyti tiek vairuojantį asmenį, tiek transporto priemonę be dokumentų.
– Nuo liepos išduodami nauji registracijos liudijimai. Ką daryti dabartinių liudijimų turėtojams?
– Tiek galingųjų keturračių registracijos liudijimų, tiek kitų transporto priemonių registracijos liudijimų keisti nereikės. Tiesiog su statuso pasikeitimu yra keičiami dokumentai, bet senieji dokumentai, kurie yra išduoti iki liepos 1 d., galioja ir jų klientams nėra jokio poreikio keisti, nebent tiesiog norėtų atsinaujinti.
– Čia ir klausimas. Aš esu tikras patriotas, man labai gražus Vytis. Nemokamai keisit ar, kadangi tai neprivaloma, pačiam tektų susimokėti?
– Mes turėtume kalbėti ne apie patį dokumentą, dokumentas yra proceso dalis. Mes kalbame apie transporto priemonės registraciją, kurios metu išduodamas tą patvirtinantis dokumentas. Galbūt paminėčiau, kad tie asmenys, kurie norėtų pasikeisti, tokios galimybės pakeisti nemokamai nėra. Bet, kaip ir minėjau, nėra būtinybės pasikeisti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...