Žmones įkaitais pavertė užstrigusi tilto rekonstrukcija

Salantuose ir apylinkėse nuo vasaros kyla problemų dėl uždaryto tilto. Dideli automobiliai juo važiuoti negali, nes jis yra nesaugus. Todėl sunkiasvorės transporto priemonės nukreipiamos per Juodupėnų kaimą, kurio gyventojai dėl sunkiasvorių ir jų išmauroto kelio nebeapsikenčia. Jie nesupranta, kodėl kaimo kelias iš pradžių nebuvo sutvirtintas, jei planuota juo nukreipti apylanką. Salantiškiams neramu ir dėl verslų, kurie praranda klientus. „Via Lietuva“ gerų žinių žmonėms dėl tilto neturi.

Nuo praėjusios vasaros per Salantus negali važiuoti jokie didesni automobiliai – tiltas apribotas pagal svorį ir aukštį.

„Tiltas yra nesaugus. Jis pakankamai saugus lengvosioms transporto priemonėms, bet nesaugus didesnėms. Tai ekspertų išvados, ir „Via Lietuva“ laikosi šių rekomendacijų“, – teigė Salantų seniūnė Jolanta Ažondenienė.

Salantiškiai juokauja, kad dėl apribojimų jų miestas tapo ekologiškas ir... tuščias. Turistai su nameliais ant ratų ar automobiliais, prie kurių pritvirtinti dviračiai, į miestą nebeužsuka.

„Net vietiniai verslininkai jaučia, kad lankytojų srautai sumažėjo. Autobusai nebeužsuka, kavinukės ir parduotuvėlės sulaukia mažiau lankytojų. Tai labai liūdina“, – pasakojo seniūnė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Labiausiai nukentėjo Juodupėnų kaimo gyventojai, nes per jų kaimą dabar eina apylanka.

„Mes nesakome, kad Salantai turi kentėti, kad sunkvežimiai važiuotų jų keliais. Bet reikia dalintis. Dalis turėtų važiuoti čia, dalis – kitur. Ir reikėjo sutvarkyti mūsų kelią, kaip sutvarkė lanką per durpyną. Dabar bus taip, kad šį kelią visiškai pribaigs“, – piktinosi Juodupėnų gyventojas Jurgis Stanius.

Jei neturi keturių varančiųjų ratų, gali užklimpti.

Dabar per kaimą nukreipiamos visos sunkiasvorės mašinos. Gyventojai teigia, kad per dieną šiuo keliu pravažiuoja apie 200–300 sunkvežimių. Tiek mašinų kaimo kelią taip išmauroja, kad žmonėms iš namų sunku išvažiuoti. O pagalbos nesulaukia.

„Rašiau laiškus ir į ministeriją, ir prezidentui, bet visi atsakomybę permetė „Via Lietuvai“. Ji atsiuntė atsakymą, kad kelias pravažiuojamas. Taip, sunkiasvorėms pravažiuojamas, o kaip su lengvaisiais? Jei neturi keturių varančiųjų ratų, gali užklimpti“, – skundėsi gyventojas Valdas Stonkus.

LNK stop kadras

Imbarės seniūnas Antanas Turauskis sako, kad šis kelias jau anksčiau buvo prastos būklės, o dabar dėl sunkiasvorių transporto priemonių padėtis dar labiau pablogėjo.

„Užpernai buvo gabenamas sunkiasvoris krovinys per Lietuvą į Mažeikius („Orlen Lietuva“ pusantro tūkstančio tonų sveriantis reaktorius, – red. past.). Toje vietoje, kur dabar didžiausios problemos, danga liko nesustiprinta. Kai nukreipė sunkiasvores mašinas, atsirado provėžos, nes nėra tinkamo pagrindo“, – aiškino seniūnas.

Gyventojai įsitikinę, kad tilto uždarymas galėjo būti geriau suplanuotas.

„Turėjo normaliai kelią sutvarkyti, o tik tada uždaryti tiltą, kad žmonėms nebūtų tokių nepatogumų“, – teigė Juodupėnų gyventojas.

LNK stop kadras

Salantiškiai situaciją, kai judėjimas tiltu apribotas, o jo remontas vis dar nepradėtas, laiko absurdiška. Jie baiminasi, kad remontas gali prasidėti tik po daugelio metų.

„Via Lietuva“ skaičiuoja, kad Lietuvoje yra daugiau nei 120 blogos būklės tiltų ar viadukų, o jų remontui reikėtų apie 1 milijardo eurų.

„Šių metų pabaigoje planuojamas tilto per Salantą projektavimo viešasis pirkimas, kuriam sėkmingai pasibaigus, projektavimo darbai galėtų būti atlikti per artėjančius metus. Vis dėlto, atsižvelgiant į finansavimo tendencijas šalies keliams ir tiltams, šio tilto remonto darbai galėtų būti inicijuoti 2028 metais“, – LNK žinioms atsakė „Via Lietuva“.

Juodupėnų gyventojai baiminasi, kad per tiek metų kelias pro jų kaimą taps visiškai nepravažiuojamas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių