Rytoj „Bridgestone“ saugumo akcija

Didžiausia pasaulio padangų gamintojų kompanija „Bridgestone“ organizuoja saugumo akciją, per kurią automobilių vairuotojai bus informuojami apie saugumą kelyje ir galės nemokamai pasitikrinti padangų būklę.

Akcijos  „Prieš važiuodamas pagalvok!“ tikslas - platinti informaciją apie saugumą keliuose: numatyti veiksmus, kurie atima tik keletą sekundžių, bet gali išgelbėti gyvybę, nustatyti pagrindinius rizikos veiksnius, kurie gali sukelti rimtą ir net mirtiną avariją. Akcija vyks šeštadienį ir sekmadienį greta „Litexpo“ parodų rūmų Vilniuje nuo 10 iki 18 valandos. 

2008-aisiais analogiškos saugumo akcijos (buvo patikrinta  31178 automobiliai 14-oje šalių) rezultatai rodo, kad 1 iš 8 vairuotojų priskiriamas didelės rizikos grupei. 1,6 mm).

Vienas iš aštuonių vairuotojų smarkiai rizikuoja savo saugumu važinėdamas su nepakankamai pripūstomis (bent 0,75 baro žemiau, nei rekomenduoja gamintojas) ir/arba susidėvėjusiomis padangomis (protektoriaus gylis mažesnis nei 1,6 mm).

Dėl šių priežasčių kasmet tokie vairuotojai išmeta iš viso 29,6 milijonus padangų ir be reikalo sudegina 3,9 milijardus litrų kuro, taip iš viso iššvaistoma 7,8 milijardai eurų, o gamta užteršiama 9,2 milijonais tonų CO2

„Bridgestone“ atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad dauguma vairuotojų nežino, kad padangų slėgis laikui bėgant natūraliai mažėja (kaip baliono), o važiuoti, kai padangose slėgis per mažas, yra pavojinga. Sumažėjus slėgiui gerokai sumažėja valdymo kokybė ir automobilis kelyje labiau slysta.

33 proc. ištirtų padangų protektoriaus gylis buvo beveik ar žemiau leistino mažiausio 1,6 mm gylio. Automobilio, kurio padangų protektoriaus gylis mažesnis nei 1,6 mm, slydimo drėgnu paviršiumi greitis padidėja iki 40 proc.

Per žemas slėgis padangose taip pat labai neigiamai veikia padangos ilgaamžiškumą dėl per didelės poslinkio įtampos padangos briaunoje bei susidariusios šilumos dėl sienelės išlinkimo. Jei padangų slėgis  itin žemas, dėl šių veiksnių rizikuojama sugadinti padangas.

Ne ką švelnesnis ir per mažai pripūstų padangų poveikis aplinkai. Padangų slėgis turi didelę įtaką riedėjimo trinčiai, kuri yra esminis veiksnys, lemiantis automobilio kuro sąnaudas. Priklausomai nuo kelio tipo ir važiavimo stiliaus, riedėjimo trintis sudaro nuo 18 proc. iki 26 proc. visos automobilį veikiančios jėgos. Kadangi per mažas slėgis padangose didina riedėjimo trintį, šitai turi tiesioginę įtaką automobilio kuro sąnaudoms ir dujų išmetimo procesui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

negali būti

negali būti  portretas
jei saulėta dieną važiuoji isijungęs lemputes, tai saugumas padidėja 1000 kartų.....tikrai....nors aplinka užterši bent 10 kartų daugiau negu su nedapustom padangom važiuoji.....

Aušra Petravičiūtė

Aušra Petravičiūtė portretas
Labai graži akcija.

aušrai

aušrai portretas
UŽSIČIAUPK
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių