Techninės apžiūros kontrolieriai – pasirengę griežtesnei kontrolei

Asociacija „Transeksta“ informuoja, kad sukurta techninės apžiūros skaidrumo ir efektyvi transporto priemonių būklės patikrinimo sistema sudarė sąlygas įgyvendinti susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus pasirašytą įsakymą dėl griežčiau reglamentuojamos kontrolierių atsakomybės.

R. Sinkevičiaus nuomone, norint, kad privalomoji techninių apžiūrų sistema veiktų skaidriai ir efektyviai, būtina griežta kontrolierių atsakomybė už transporto priemonių būklės patikrinimo objektyvumą.

„Jei kontrolieriai bandys neleistinai pasipelnyti iš savo veiklos, tikrindami transporto priemonių techninę būklę, arba nepastebės pavojingų trūkumų privalomosios techninės apžiūros metu – jie praras darbą. Priėmus šį įsakymo pakeitimą, neabejoju, kad nesąžiningų kontrolierių gerokai sumažės“, – sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.

 

„Transeksta“ informuoja, kad centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje (CTADB) įdiegtas vidaus kokybės kontrolės modulis nuolat seka į vieningą informacinę sistemą patenkančius patikros rezultatus, juos analizuoja ir automatiškai išskiria rizikos atvejus.

Dėl to kiekviename techninės apžiūros centre nuolatos vykdomos pakartotinės patikros, transporto priemonei dar neišvykus iš TA stoties.

Be to, informacinėje sistemoje stebima realiu laiku vykdoma patikra suteikia galimybę TAC atsakingiems darbuotojams užblokuoti patikros procesą bet kuriame jo etape ir atlikti kontrolinį tikrinimą. Tokia praktika taikoma kilus įtarimams dėl kontrolierių darbo objektyvumo techninės apžiūros metu.

Vidaus kokybės kontrolės modulis analizuoja ir seka tendencingas rizikas, pavyzdžiui po įvairias šalies TA stotis „migruojančius“ automobilius ar akivaizdžiai netvarkingas transporto priemones, kurioms patikrą vykdo tas pats kontrolierius.

Į CTADB sistemą galima įvesti ir atsitiktinai gatvėje pastebėto techniškai netvarkingo automobilio duomenis. Jam atvykus į TAC, CTADB kontrolės modulis informuoja apie padidintos rizikos atvejį.

Tarp naujovių, susijusių su griežčiau reglamentuojama kontrolierių atsakomybe – transporto priemonės pažymėjimas savininkui grąžinamas tik pasibaigus techninei apžiūrai, nepriklausomai nuo jos rezultato. Tuo siekiama išvengti atvejų, kai netvarkingų transporto priemonių savininkai išvažiuoja iš TAC nesibaigus kontroliniam tikrinimui.

Pagal griežčiau reglamentuojamą kontrolierių atsakomybės tvarką už bandymą neleistinai pasipelnyti iš savo veiklos tikrinant transporto priemonių techninę būklę arba pavojingų trūkumų nepastebėjimą privalomosios techninės apžiūros metu jiems gresia leidimo panaikinimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

p

p portretas
O įdomu kas nors nuo to pasikeis? Ar ir toliau taksi automobilių "laužai " važinėtis?

LIPDUKAS

LIPDUKAS portretas
TIK NEREIKIA MŪSŲ GASDINTI

ddr

ddr portretas
Man atrodo, kad reiketu pradeti tikrinti nuo galvos :)
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių