- Gintarė Adamonytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau kelis dešimtmečius pagrindinė Kauno centro gatvė skirta tik pėstiesiems. Tačiau nuo to laiko, kai šioje vietoje apskritai buvo nutiestas kelias, daug kas stipriai keitėsi.
Transporto priemonių kaita
„1887 metais belgų inžinieriui E.O.Diuponui duota koncesija įrengti arklių tramvajų „konkę“. 1892 metais tramvajus pajudėjo: nuo geležinkelio stoties Laisvės alėja iki Rotušės. „Konkė“ išstūmė žydų „balagolus“. Kas tai? Ogi diližanai, traukiami keturių arklių. Į antrą planą nuslinko įvairios „kalamaškos“, „drožkos“, - iškalbinga pastraipa spaudoje, akcentuojanti pirmąsias transporto priemones, riedėjusias Laisvės alėjoje bei jų kaitą.
Panašiu laikmečiu kaimyninėse šalyse, net Latvijoje, jau veikė ir elektriniai tramvajai. Daugelis lietuviškąsias „konkes“ laikė net šalies atsilikimo požymiu, tačiau elektra varomų transporto priemonių Kaune taip ir neatsirado. Tai sąlygojo eksploatavimo brangumas.
Pirmosios moderniausios Laisvės alėja prariedėjusios susiekimo priemonės buvo autobusai. Tai įvyko trečiajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje. Jos ne tik buvo itin naujoviškos, bet ir nereikalavo didelių išlaidų – mat benzinas tuomet nebuvęs brangus.
Galiausiai sovietų laikais Kaune atsirado troleibusai. Jie važinėjo visame miesto centre, tačiau Laisvės alėja buvo aplenkta. Naujajam transportui pasirinktos lygiagrečiai einančios Donelaičio ir Kęstučio gatvės.
Svarbu paminėti ir tai, kad Laisvės alėja visiškai nuklota asfaltu buvo 1930-1940 metais. Tuo laiku joje pradėjo rodytis ir vis gražesni, puošnesni bei prabangesni autobusai bei automobiliai.
Virsmas pėsčiųjų gatve
1981 metų spalio 7 dieną spaudoje pasirodė vienos telegramų agentūros pranešimas, kad „svarbiausia Kauno gatvė – Laisvės alėja – po rekonstrukcijos tapo pėsčiųjų gatve. Prekės ir produktai į daugybę alėjoje įsikūrusių parduotuvių ir valgyklų atvežami gretutinėmis gatvėmis. Jomis nukreiptas ir keleivinis transportas.“
Nuo tada iki pat šių dienų Laisvės alėjoje karaliauja tik pėstieji bei dviratininkai. Automobiliams ar kitoms transporto priemonėms čia įvažiuoti leidžiama tik su specialiais leidimais.
Kitąmet ketinama pradėti šios miesto centro gatvės rekonstrukciją, o kartu – planuojama atkurti ir senosios „konkės“ bėgius. Tik dabar jais riedėtų ne arklių tempiami tramvajai, o elektros energija varomi vagonėliai. Beje, kol kas svarstoma juos nutiesti per visą Laisvės alėją, o ateityje – gal net Vilniaus gatve iki pat Rotušės aikštės.
Daugiau nei prieš metus Kauno miesto savivaldybėje buvo svarstoma galimybė į šią gatvę sugrąžinti automobilių eismą. Siūlyta šioms transporto priemonėms leisti važiuoti nuo 18 iki 24 valandos, tačiau toks siūlymas buvo atmestas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Saugumo kode“ – ekspertų atsakymai, mokymai ir prognozės
Informacijos daug, bet atsakymų vis dar trūksta? Pasiruošti viskam gyvenime neįmanoma, bet jeigu turite žinių, pasitikite esančiais šalia – iškart ramiau. Naujienų portalas lrytas.lt kartu su Krašto apsaugos ministerija...
-
Šešioms įmonėms – septyni medaliai
Kauno „Žalgirio“ arenoje šurmuliavusioje 16-ojoje Lietuvos gamintojų parodoje „Rinkis prekę lietuvišką 2024“, tarp daugiau nei 250 dalyvių savo produkciją pristatė ir keturiolika Kauno rajono įmonių. Net še...
-
Nemokamas mamografijos tyrimas
Garliavos medicinos centras spalio mėnesį kviečia moteris nuo 25 iki 49 metų nemokamai atlikti mamografijos tyrimus. ...
-
Ramučių parko darbai artėja prie finišo1
Kauno rajono savivaldybėje apsilankiusi Karmėlavos bendruomenės centro „Židinys“ pirmininkės pavaduotoja Rima Šuliokienė ir seniūnas Židrūnas Šadauskis informavo merą Valerijų Makūną apie galimybes užbaigti Ramučių par...
-
Diskutavo apie šeimose kylančius iššūkius
Spalio 15–16 d. Vytauto Didžiojo universitete (VDU) vyko mokslinė-praktinė konferencija „Vaiko ir šeimos gerovės siekis“, kurioje ekspertai diskutavo apie šeimose kylančius iššūkius, vyraujančias problemas, ...
-
Arlaviškės: vieta grožėtis, sportuoti ir ilsėtis
Arlaviškėse įrengtas Kadagių slėnio pažintinis takas yra viena labiausiai turizmui pritaikytų vietovių Lietuvoje. Tai pripažino Patraukliausios Europos vietovės projekto komisija, tuo gali įsitikinti ir kiekvienas čia apsilankęs, kai prie&sc...
-
Kauno rajonas už socialinį jautrumą pelnė „Auksinę krivūlę“
Spalio 10 d. Vilniuje jau devynioliktą kartą „Auksinių krivūlių“ statulėlėmis už įvairius pasiekimus apdovanotos šalies savivaldybės, tarp jų – ir Kauno rajono. Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) rengiamų apdovanojim...
-
Geradarių dėka seniūnijų teritorijos tampa gražesnės, o šventės – turtingesnės ir įvairesnės1
Visi 25 Kauno rajono seniūnai vienbalsiai tvirtina: didžiausi pagalbininkai darbe yra bendruomenės, seniūnaičiai, ūkininkai, verslininkai, pavieniai gyventojai. Jų dėka seniūnijų teritorijos tampa gražesnės, švaresnės, saugesnės, o &scaron...
-
Kauno viešajame transporte po metų – atsiskaitymas ir banko kortelėmis17
Kauno viešajame transporte kaip alternatyvą planuojama įdiegti bekontaktį mokėjimą už bilietus ir banko kortelėmis. Tokia galimybė jau pasiteisino ir Vilniuje bei Klaipėdoje, sako miestų viešojo transporto įmonių atstovai. ...
-
Kūdikis dienos šviesą išvydo medikų automobilyje: pasidalijo emocijomis – gimė stiprus vyrukas9
Greitosios medicinos pagalbos tarnybos Kauno rajono teritorinio skyriaus medikai priėmė gimdymą savo tarnybiniame automobilyje. ...