- Delfi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bendrovė „Valve“ jau pradėjo bandyti biologinio atsako technologijas, kurios reaguoja į žaidėjo prakaitavimo lygį ir akių judėjimą – žaidimų kūrėjai tokiu būdu stengiasi į žaidimą įtraukti ir žmogaus emocijas, rašo theverge.com.
„Valve“ konsultuojantis eksperimentinės psichologijos specialistas Mike Ambinderis apie žaidimų pasaulio laukiančias permainas praėjusią savaitę pasakojo „NeuroGaming“ konferencijoje San Franciske.
Pasak M. Ambinderio, „Valve“ jau atlieka prakaitavimo tyrimus žaidžiant „Left 4 Dead“ žaidimą, o mokslininkai nustatinėja prakaitavimo ryšį su žaidėjo susijaudinimu. Tuomet duomenys perduodami žaidimui ir atitinkamai pakoreguojamas žaidimo veiksmas. Pavyzdžiui, jeigu žaidėjas per susišaudymą išlieka ramus, žaidimas vystysis įprasta vaga. Bet jeigu jis susinervins, virtualaus laiko tėkmė pagreitės, o jau ir taip stresą patiriančiam žaidėjui bus duodama mažiau laiko užduočiai atlikti.
Ta pati bendrovė kuria ir „Portal 2“ žaidimo versiją, kurią galima žaisti veiksmą valdant vien akimis. „Tai vis dar eksperimentinis variantas, bet jis suveikė gana gerai. Mes juo patenkinti“, - sakė psichologas.
„Valve“ neslepia ambicijų į žaidimus įtraukti ir žaidėjo biometriją, ir emocijas. Praėjusiais metais bendrovė paskelbė, jog samdo psichologus, o bendrovės generalinis direktorius šių metų pradžioje vykusioje parodoje „Consumer Electronics Show“ (CES) pabrėžė biologinio atsako svarbą.
Kol kas nesama informacijos apie tai, kada šios technologijos bus paruoštos rinkai, tačiau M. Ambinderis teigia, kad gilesnė fiziologinė integracija padės peržengti dabartines žaidimo valdymo ribas. „Įdomiausia tai, ką galima padaryti, kai į žaidimo procesą įtraukiami fiziologiniai signalai. Jeigu pradėtume rinkti tokius duomenis, tai būtų tikrų tikriausiais informacijos lobynas“, - sakė psichologas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keturi TKS astronautai dėl blogų orų toliau priversti laukti grįžimo į Žemę
Dėl nepalankių orų sąlygų keturi Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) esantys astronautai toliau priversti laukti kelionės namo. NASA astronautai Matthew Dominickas, Michaelis Barrattas, Jeanette Epps ir rusų kosmonautas Aleksandras Grebenkinas i&sca...
-
Skelbia kibernetikos ekspertų konkursą: už atrastas spragas – piniginiai prizai1
Kibernetinio saugumo entuziastus Vilniaus miesto savivaldybė antrus metus iš eilės kviečia išbandyti savo įgūdžius konkurse „Bug Bounty“. Konkurso dalyviai per 10 darbo dienų turės atrasti spragas savivaldybei priklausančiose...
-
E. Musko „X“ išvengė griežtų ES konkurencijos taisyklių1
Milijardieriaus Elono Musko platformai „X“ nebus taikomos griežtos Europos Sąjungos konkurencijos taisyklės, kuriomis siekiama, kad skaitmeninės rinkos būtų atviros, trečiadienį pranešė Europos Komisija. ...
-
TEA: pasaulis žengia į elektros energijos amžių1
Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) trečiadienį pareiškė, kad iki 2030 metų daugiau nei pusė pasaulio elektros energijos bus pagaminama iš mažai teršiančių šaltinių, tačiau švarios energijos naudojimas pasaulyj...
-
Kaip apsaugoti vaiką nuo pavojų internete?
Per paskutinius du dešimtmečius internetas tapo neatsiejama kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalis. Ne išimtis ir jaunoji karta – vaikai ir paaugliai internete praleidžia vis daugiau laiko, todėl saugumas virtualiojoje erdvėje &ndash...
-
NASA: saulė pasiekė aktyvumo maksimumo periodą
JAV kosmoso agentūra NASA antradienį paskelbė, kad saulė pasiekė aktyvumo maksimumo laikotarpį, kuris tęsis dar vienerius metus, o jam trunkant ateinančiais mėnesiais danguje bus matomos pašvaistės. ...
-
„Microsoft“ įspėja, kad Rusija ir Kinija aktyviau verbuoja kibernetinius nusikaltėlius
Rusija, Kinija ir Šiaurės Korėja vis agresyviau ir rafinuočiau verbuoja kibernetinius nusikaltėlius, kad šie vogtų pinigus, gautų žvalgybinės informacijos ir darytų įtaką rinkimams, teigiama antradienį paskelbtoje technologijų įmon...
-
„Google“ nori pirkti branduolinę energiją savo duomenų centrams1
„Google“, sekdama „Microsoft“ pavyzdžiu, pirmadienį paskelbė apie planus pirkti branduolinę energiją duomenų centrams eksploatuoti šiame elektros energijos reikalaujančiame dirbtinio intelekto (DI) amžiuje. ...
-
Nobelio ekonomikos premija už pasaulinės nelygybės tyrimus skirta trims amerikiečiams
Nobelio ekonomikos premiją už įžvalgas, padėsiančias geriau suprasti pasaulinę nelygybę, laimėjo trys ekonomistai iš Jungtinių Valstijų. ...
-
Pirmi pasaulyje: „SpaceX“ sėkmingai „pagavo“ savo raketos greitintuvą
„SpaceX“ sekmadienį sėkmingai „pagavo“ savo „Starship“ raketos greitintuvą, kai šis po bandomojo skrydžio grįžo į paleidimo aikštelę – tai pirmas toks bandymas pasaulyje, kosmoso bendrovei siekian...