Du terminalai Klaipėdos uoste – nerealu?

Parengtas suskystintų dujų terminalo plėtros planas. Jo rengėjai toliau analizuoja, kur statyti terminalą, siūlo jau ne tris, o dvi vietas: Klaipėdos uoste ties Kiaulės Nugaros sala ir atviroje jūroje šalia Būtingės terminalo. Privačių verslininkų ketinimus šalia statyti antrą – savą – terminalą specialistai, rengę planą valstybiniam terminalui, vadina nerealiais.

Suskystintųjų gamtinių dujų terminalą, kuris suteiktų galimybę alternatyviam dujų tiekimui, Lietuva siekia pasistatyti iki 2014-tųjų. Dabar už dujas šalis moka brangiausiai ir yra labiausiai energetiškai priklausoma valstybė Europos Sąjungoje – energetikos sektoriaus priklausomybė nuo vienintelio tiekėjo – Rusijos „Gazprom“ – uždarius Ignalinos atominę elektrinę esą išaugo iki 80 procentų.

Terminalo statybos projektą įgyvendinanti „Klaipėdos nafta“ pristatė parengtą jo plėtros planą. Įvairiais aspektais išanalizavę tris jam statyti siūlytas vietas, plano rengėjai rekomenduoja vietą ties Melnrage išvis atmesti. Iš kitų dviejų šalies siekius labiau atitiktų pietinė Klaipėdos uosto dalis ties Kiaulės Nugaros sala.

„Būtingės variantas, lyginant su pietine Klaipėdos uosto dalimi, būtų maždaug 1 milijardu litų brangesnis ir jo įgyvendinimas užtruktų ne mažiau kaip 2 metus ilgiau. Tai sąlygojama tuo, kad Būtingėje reikėtų papildomai įrengti dar vieną banglaužį“, – sako UAB „Sweco Lietuva“ viceprezidentas Aidas Vaišnoras.

Valstybės statyti planuojamo terminalo pajėgumas būtų apie 3 milijardai kubinių metrų per metus – tiek, kiek ir sunaudojama šalyje. Procedūras tokio pat pajėgumo terminalui statyti pradėjo ir privatus verslas. Koncernas „Achemos grupė“ planuoja, kad jų terminalas iškils šalia Kiaulės Nugaros esančiame Smeltės pusiasalyje, kur veikia Tarptautinė jūrų perkėla, kelios kitos uosto bendrovės. Tačiau valstybės terminalui planą rengę specialistai tikina, kad tai nerealu ir nesaugu.

„Na žinot, čia yra viena nuomonė. Atliekame visas studijas, tiriamuosius darbus, pirmiausiai norim įsitikinti, ar mūsų numatytoje vietoje toks terminalas gali būti“, – sako „Achemos grupės“ SGD terminalo darbo grupės pirmininkas Algis Latakas.

Verslininkai sako, kad specialistų atsakymą, ar terminalas gali iškilti Smeltės pusiasalyje, turėtų gauti kovą. Poveikio aplinkai vertinimo procedūros, kurios galutinai patvirtins, ar ties Kiaulės Nugara, ar ties Būtingės terminalu bus statomas valstybinis dujų terminalas, turėtų būti baigtos rugpjūtį.


Šiame straipsnyje: terminalasKlaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

nakui

nakui portretas
2 teminalai-bb dejau-statom 8,vo tep.

neptunas

neptunas portretas
Achemos grupe , tai privati įmone , jai aplamai uždrausti reikia kištis i Lietuvos reikalus . Achema graup aplamai reikia pravesti 100 patikrinimą, jiems varyti lauk .... iš Klaipėdos ar net iš Lietuvos legalus sukčiai .... Butų pardavę Mažeikių nafta lukoil nebutų tokios kainos . Ju Rusų kompanija visai Eu aprupina dujomis, ir t.t. Tai ne pardavė lenkam kurie perka pas rusus ir perparduoda Lietuvai . Kur žiuri Lietuvos išrinkti šviesuolių mafija ? Tikriausiai irgi gauna "atkata" pinigu į savo kišenią , ttt.

taip

taip portretas
Esi tipiškas rusų pamestinukas ,benkartas taip sakant,neptūne tu.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių