- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europinės vėžės „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ valdybos formavimas stringa, nesutariant dėl jos narių skyrimo tvarkos. Dėl valdybos narių skyrimo principų bus sprendžiama kovo pradžioje Vilniuje vyksiančiame stebėtojų tarybos posėdyje.
„Steigiant įmonę buvo preliminariai žodžiu susitarta, kad kiekviena šalis galės nominuoti po asmenį į valdybą. Buvo toks džentelmeniškas susitarimas, tačiau jis nebuvo įteisintas raštiškai ir dabar Estija su Latvija su tokiu valdybos narių skyrimo būdu nesutinka“, - BNS sakė „RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininkas ir „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovas Dainius Budrys.
Jo teigimu, Estijos ir Latvijos atstovai siūlo, kad „RB Rail“ valdybos nariai būtų atrinkti paskelbus papildomą konkursą, tačiau su tuo nesutinka Lietuva, kuri į „RB Rail“ valdybą yra pasiūliusi „Epso-G“ vadovą Virgilijų Poderį. Jis liko antras „RB Rail“ generalinio direktoriaus rinkimuose ir jau yra sutikęs eiti valdybos nario pareigas.
„Mes nenorime to papildomo konkurso, kadangi jau turime žmogų, kuris praėjo atranką ir tiktų į tą poziciją. Šiuo atveju Lietuva yra keliais žingsniais priekyje - mes turime savo kandidatą ir jį siūlome. Latviai ir estai pas save gali pasidaryti (konkursus - BNS) ir siūlyti irgi kandidatus. Čia kiekvienos šalies pasirinkimo laisvė“, - tvirtino D.Budrys.
Pasak jo, dėl Latvijos ir Estijos pozicijų „RB Rail“ valdybos narių paskyrimo procesas yra įstrigęs, todėl sprendžiant šį klausimą gali prireikti trijų šalių politinio sprendimo.
„Jeigu nebus rastas bendras šalių konsensusas, artėjame prie situacijos, kai padėtis taps be išeities ir turės įsikišti politikai. Gali prireikti politinio lygio, nuo susisiekimo viceministrų iki premjerų, sprendimas, kaip turėtų būti sudaroma valdyba“, - sakė D.Budrys.
Šiuo metu „RB Rail“ valdyboje, kurioje turės būti keturi nariai, dirba tik įmonės generalinė direktorė Baiba Rubesa. Antradienį Vilniuje vykusioje tarptautinėje diskusijoje dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigos B.Rubesa sakė, kad valdybos narių paskyrimas gali užtrukti ir iki kitų metų.
„Tikiuosi, kad mes pritrauksime profesionalų ir specialistų (...) Tautybė arba atstovavimas šaliai prieštarauja žmogaus teisėms, versle negalima apie tai kalbėti, mes kalbame apie profesionalus ir ekspertus. Mano pozicija tokia, kad aš norėčiau, kad galima būtų atvirai pasirinkti profesionalus visose trijuose Baltijos šalyse nepriklausomai nuo tautybės ar šalies atstovavimo“, - tvirtino B.Rubesa.
Latvijos bendrovės „Eiropas Dzelzcela linijas“ generalinis direktorius Dinsas Merirandsas taip pat teigė, kad „RB Rail“ valdybos nariai turi būti atrinkti surengus viešą atranką.
„Remiantis atvira atrankos procedūra. Turi būti įvertinami visi nariai kandidatai“, - tarptautinėje diskusijoje sakė D.Merirandsas. Pasak jo, kandidatus galėtų vertinti arba „RB Rail“ stebėtojų taryba, arba pačios Baltijos šalys.
Seimo Ekonomikos komiteto narys Jurgis Razma BNS teigė, kad B.Rubesos prognozės dėl valdybos paskyrimo terminų rodo, jog kai kurios šalys baiminasi tiesioginio valdybos narių delegavimo.
„Yra trys šalys, jos ir skiria. Mums neturėtų rūpėti, ką į valdybą deleguoja estai ar latviai, lygiai taip pat jie turėtų gerbti mūsų teikimą (...) Jeigu mūsų atstovai pateikė kandidatūrą, manau, kad kitos dvi šalys neturėtų jos kvestionuoti, neturėtų fantazuoti, kad konkurso būdu atsirenkama būtų. Nes konkurso būdu Lietuva gali valdyboje ir nė vieno atstovo neturėti“, - BNS sakė J.Razma.
Pasak D.Budrio, „RB Rail“ yra registruota Latvijoje, pagal kurios teisę valdybos funkcijos yra panašios į direktorių tarybos funkcijas. Lietuvai valdyboje, pagal ankstesnį žodinį susitarimą, valdyboje turėtų atitekti finansų direktoriaus, Latvijai - administracijos direktoriaus, o Estijai - technikos direktoriaus pareigos.
Pagal „RB Rail“ įstatus stebėtojų tarybos pirmininkas kasmet keičiamas rotacijos principu. Iš kiekvienos šalies stebėtojų taryboje dirba po du atstovus. „RB Rail“ lygiomis dalimis valdo „ Rail Baltica statyba“, Latvijos „Eiropas dzelzcela linijas“ ir Estijos „ Rail Baltic Estonia“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo griežčiau kontroliuoti gydymo įstaigas, didinti baudas
Galimybes piktnaudžiauti kontroliuojant valstybinių lėšų panaudojimą gydymo įstaigose nustačiusi Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) siūlo dažniau taikyti atsakomybę, griežtinti baudas. ...
-
Į Turto banko rankas pateko 682 objektai – tarp jų ir vadinamieji Seimo garažai
Praėjusias metais Turto banko rankas pateko 682 turto objektai, kurie buvo perimti iš valstybės įstaigų, paveldėti valstybės ar perimti likvidavus įmones. Į bendrą turto objektų skaičių įeina ir 178 pastatai bei patalpos, kuriuos Turto bank...
-
Ministrė: vidutiniškai tris mėnesius ieškoti darbo ir gauti pašalpą – normalu
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė pareiškė, kad kelis mėnesius nedarbo išmokas gaunantys žmonės nepiktnaudžiauja sistema – anot jos, vidutinis trijų mėnesių buvimo bedarbiu laikotarpis yra normalus. ...
-
Nacionalinis plėtros bankas ILTE paskelbė apie lengvatines paskolas: kam jos priklauso
Vidurio ir vakarų regione veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo įmonėms bus suteikta iki 10 mln. eurų lengvatinių paskolų, skelbia nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...
-
Budrys įšaldytą turtą Rusijai siūlo grąžinti su viena sąlyga
Lietuvos užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys sako, kad Vakarų įšaldytą Rusijos turtą būtų galima grąžinti mainais į Maskvos kompensacijas Ukrainai. ...
-
Ekspertai atvyko įvertinti Lietuvos ekonominę situaciją
Darbą Vilniuje pradeda Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekspertai, kurie šią savaitę vertins Lietuvos ekonominę situaciją ir perspektyvas. ...
-
Ruginienė: dabartinė pensija neatitinka oraus pragyvenimo standartų – bus pokyčių
Siekdama didinti pensijas, Vyriausybė ketina daugiau svorio suteikti individualiajai jos daliai, didinant dirbančiųjų paskatas kaupti, sako socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė. ...
-
Mačiulis: dabartinėmis sąlygomis geriau skolintis, o ne „deginti“ turimus rezervus
„Swedbank“ vyriausiojo ekonomisto Nerijaus Mačiulio manymu, dabartinėmis aplinkybėmis, kai yra poreikis sparčiai didinti gynybos finansavimą, geriau tai daryti skolinantis, o ne panaudojant užsienio valiutos ar socialinius rezervus. Pasak eks...
-
Lietuviai kelionėms negaili ir penkiaženklės sumos: kokios šių metų turizmo tendencijos?
Kaip lietuviai keliaus šiemet ir kokios šių metų turizmo tendencijos? Kelionių ekspertai sako, kad toliau populiarėja tolimi kraštai, tokie kaip Vietnamas, Šri Lanka ir Tailandas. Taip pat pastebimas vidutinės keliautojo i&scar...
-
2024-ieji restoranų verslui buvo nuostolingi: apyvartos smukimo mastai stulbina
Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta 2024 metais, palyginti su 2023-aisiais, augo 4,7 proc. ir siekė 19,5 mlrd. eurų (pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, be PVM), pirmadienį skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...