- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos skrydžių bendrovės „flyLAL“ veiklą galima atnaujinti. Tuo įsitikinę įmonės akcininkai, kurie tikisi dar kartą sėsti prie derybų stalo su Susisiekimo ministerija.
Ketvirtadienį „flyLAL“ atstovai viešai pareiškė pozityviai vertinantys Susisiekimo ministerijos požiūrį, kad yra galimybių pratęsti „flyLAL“ veiklą. Šios savaitės LTV laidoje „Versijos“ apie Lietuvos aviacijoje susiklosčiusią padėtį diskutavę susisiekimo viceministras A.Štaras ir „flyLAL“ akcininkų atstovas G.Žiemelis išsakė nuomones ir pritarė minčiai, kad sustabdžius „flyLAL“ veiklą Lietuvos gyventojai ir šalies ekonomika stokoja patogaus susisiekimo su kitomis Europos ir pasaulio šalimis. Diskusijose buvo išsakyta mintis, kad Lietuvai reikia turėti nacionalinį vežėją ir „flyLAL“ veikla galėtų būti atnaujinta.
„Džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerija plečia požiūrį dėl „flyLAL“. Iki šiol nebuvome sulaukę jokių klausimų iš ministerijos pusės. Tačiau šiandieninė Lietuvos atskirtis ir gana ilgai užtrukę bandymai rasti naujų oro linijų, kurios skraidytų į Lietuvą, labai skaudžiai atsiliepė šalies gyventojams, ekonomikai, investicinei aplinkai. Mes esame pateikę tris pasiūlymus ministerijai, kaip spręsti šalies oro susisiekimo klausimus valstybei naudingu būdu. Manome, kad už Lietuvos susisiekimo strategiją atsakinga institucija turėtų priimti šalies gyventojams ir ekonomikai naudingą sprendimą“, – pranešime spaudai cituojamas „flyLAL“ akcininkams atstovaujantis Gediminas Žiemelis.
Pasak jo, , „flyLAL“ nutraukus veiklą daugiau nei trečdaliu sumažėjo Vilniaus oro uosto keleivių srautai. Be to, Vilnius kaip Europos kultūros sostinė tapo nepasiekiamas Europos keliautojams.
„Šiandien jau ir iš ministerijos pusės yra pripažįstama, kad be nacionalinio vežėjo Lietuvai sunku būtų tikėtis patogių ir pigių skrydžių bei geografinės padėties išnaudojimo Lietuvos ekonominiais tikslais. Tačiau naujo vežėjo sukūrimas valstybei kainuos ne mažiau nei kelis šimtus milijonų litų. Vargu ar privatūs investuotojai, be valstybės paramos, svarstys jo kūrimą. „flyLAL“ bazėje, be jos akcininkų sutikimo, naujas vežėjas negali būti kuriamas“, – teigė G.Žiemelis.
Anot jo, šiuo metu jau viešai atsakingų institucijų pripažįstama, kad pritraukti naujų vežėjų iš užsienio yra itin sudėtinga, ir net sutinkantys skristi į Vilnių oro vežėjai gali pasiūlyti tik 3–4 reisus į Europos miestus, o iš ten vis tiek teks skristi jungiamaisiais reisais.
„Be „flyLAL“ turimos bazės – licenzijos, sutarčių su kitais vežėjais, verslo infrastruktūros, tarptautinius reikalavimus atitinkančių audituojamų leidimų, nusileidimo laikų brangiuose oro uostuose – gana nereali yra idėja pritraukti kaip investuotoją Kinijos oro linijas. Nuo tokių vežėjų savo rinkas saugo daugelis Europos valstybių, todėl Lietuvos aviacijos kompanijos dalyvavimas būtų būtinas. Tikimės, kad ministerija artimiausiu metu įvertins visus ekonominius aspektus, įtakojamus „flyLAL“ veiklos sustabdymo“, – sakė G.Žiemelis.
Akcininkų atstovo teigimu, ekonominės naudos Lietuvai paieškomis grįstas sprendimas dėl „flyLAL“ veiklos atnaujinimo yra visiškai įmanomas. „flyLAL“ sukuriamas 1 mlrd. litų Lietuvos bendrojo vidaus produkto per metus gali būti ir neprarastas, jei Susisiekimo ministerija imsis konkrečių žingsnių realiai sprendžiant šalies oro susisiekimo klausimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos1
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje1
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...
-
Segalovičienė: 8 mln. eurų jau esame praradę galutinai5
Prezidento vyriausioji patarėja Irena Segalovičienė sako, kad Lietuva rizikuoja iki 2026 m. negauti visų jai numatytų lėšų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėje (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF). Vis tik ji tvirtina, ...
-
Tik pradėjusio dirbti ministro sprendimas – jau ant Seimo komisijos stalo5
Žiniasklaidoje pasklidus informacijai, kad aplinkos ministras Povilas Poderskis pradėjęs darbą atšaukė naujai suformuotą buvusios savo darbovietės valdybą, šį klausimą nusprendė nagrinėti Seimo Antikorupcijos komisija, praneša ...
-
Vyriausybei pateiktos projekto pataisos: verslui teks didesnė atsakomybė?
Ekonomikos ir inovacijų ministerija parengė ir teikia Vyriausybei nutarimo projektą, koreguojantį ankstesnės Vyriausybės įvestą dvejopos paskirties prekių eksporto lėktuvais į trečiąsias šalis ribojimą. ...