- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai.
„Dviratis, kaip pigi, patogi, ekologiška ir greita susisiekimo priemonė, ypač miestuose, tampa vis populiaresnis, tad turime sudaryti visas galimybes jais keliauti toliau, daugiau ir patogiau“, – sakė susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
33,7 mln. eurų investicijomis naujiems dviračių takams tiesti ir esamiems rekonstruoti galėtų pasinaudoti 42 Lietuvos savivaldybės, kurios nerengė darnaus judumo miestuose planų.
Už šias lėšas iki 2026 m. vidurio galėtų būti nutiesta ne mažiau kaip 76 km naujų dviračių takų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamo ES ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“, lėšomis.
Sprendimą dėl galimybės šalies savivaldybėms pasinaudoti investicijomis iki 2024 m. pabaigos priims Europos Komisija (EK).
33,7 mln. eurų investicijomis galėtų pasinaudoti 42 Lietuvos savivaldybės.
EK pritarus Susisiekimo ministerijos siūlymui, finansavimas bevariklio transporto infrastruktūrai įrengti savivaldybėms padidėtų apie trylika kartų: nuo 9,6 mln. eurų 2014–2020 m. iki beveik 134 mln. eurų 2021–2027 m. periodui.
Kiek anksčiau Susisiekimo ministerija skelbė apie užtikrintas 100 mln. eurų investicijas iš 2021–2027 m. ES fondų investicijų programos lėšų pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros plėtrai aštuoniolikoje savivaldybių, parengusių darnaus judumo miestuose planus.
2021–2024 m. pirmą kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje buvo inventorizuota turima dviračių transportui tinkama infrastruktūra, parengtos Dviračių transporto plėtros iki 2035 m. strateginės gairės, pasirašytas Memorandumas dėl gairių įgyvendinimo, sudarytas prioritetinių tiesti dviračių takų sąrašas ir užtikrintos rekordinės investicijos infrastruktūros plėtrai.
Šiuo metu šalyje driekiasi apie 3 tūkst. km dviračių eismui tinkamos infrastruktūros. Iki 2035 m. šis tinklas turėtų išaugti iki 5 tūkst. km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?9
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...