- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šią savaitę įsigaliojus kai kurioms Mobilumo paketo nuostatoms, Lietuva ruošia skundą Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT) dėl šaliai ir kitoms Rytų bei Centrinės Europos valstybėms nepriimtino vežėjų veiklą reglamentuojančio paketo.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, ketvirtadienį susitikęs su vežėjų atstovais, pranešė, kad skundas jau yra ruošiamas, tik kol kas nesutarta, ar Lietuva jį teiks kartu su kitais Mobilumo paketo oponentais.
„Mes iki šiol darėme įvairius veiksmus, kad to (Mobilumo paketo įsigaliojimo – BNS) nebūtų. Bet mes sakėme, kad jeigu būtų priimtas, mes ruošiamės būtent apskundimui ir dabartiniu metu vykdomas šitas veiksmas“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė J. Narkevičius.
Pasak jo, rugsėjo pradžioje Vyriausybė planuoja priimti sprendimą dėl skundo teikimo, tuomet Teisingumo ministerijai bus pavesta paruošti skundą.
Ministro teigimu, kol kas anksti detalizuoti, kokiais argumentais remiantis skundus teiks kiekviena prieštaraujanti šalis.
„Norėčiau, kad būtume kantrūs, nes tai priklauso nuo taktinių sprendimų, ar tai bus vienas, ar atskirų valstybių skundas. Šiai dienai linkstama, kad būtų atskirų“, – sakė ministras.
Anot susitikimo dalyvių, kai kurios Mobilumo paketo nuostatos įsigaliojo jau šią savaitę, pavyzdžiui, privalomas poilsis ne vilkiko kabinoje.
J. Narkevičius teigė, kad atsižvelgiant į koronaviruso plitimą, šiuo metu nakvynė vilkiko kabinoje yra priimtiniausias variantas.
„Šitoje situacijoje nakvynė vilkiko kabinoje yra priimtiniausias variantas, nes dar atsižvelgėme į tai, kad ES infrastruktūra dar nėra pritaikyta, kad būtų galima saugiai ir patogiai vairuotojams ilsėtis“, – teigė J. Narkevičius.
„Viešbučių situacija yra sudėtinga, jų mažiau. Antras dalykas, viešbučių savininkai nelabai palankiai žiūri į vairuotojus dėl COVID-19“, – pridūrė jis.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkės Agnės Margevičiūtės, pandemijos kontekste būtina bent jau laikinai atšaukti įpareigojimą vairuotojams ilsėtis ne kabinose.
„Turėtų būti kreipiamasi į ES institucijas, kad bent laikinai būtų atidėtos tos nuostatos, kurios įsigaliojo šiandien (ketvirtadienį – BNS), kol nepagerės situacija, susijusi su COVID-19 pandemija“, – sakė A. Margevičiūtė.
„Mes susiduriame su tokiais dalykais kaip viešbučių paslaugų sumažėjimas, jis yra kritęs apie 30 proc. ir dėl ekonominių priežasčių, kurios yra COVID-19 pasekmės. Taip pat, tiesiog yra nenoras priimti visiškai nepažįstamų asmenų, trečiųjų šalių piliečių, nes jie yra vertinami labai atsargiai dėl pandemijos“, – komentavo vežėjų atstovė.
Taisyklės dėl vairuotojų poilsio įsigaliojo praėjus 20-čiai dienų po to, kai naujasis teisės aktas buvo paskelbtas oficialiai. Tuo metu kai kurios kitos kontraversiškos taisyklės – dėl vairuotojų komandiravimo bei privalomo vilkikų grąžinimo į registracijos šalį – įsigalios praėjus 18-ai mėnesių nuo jo paskelbimo.
Europarlamentaras, transporto komiteto pakaitinis narys Petras Auštrevičius dar birželį sakė, kad tikimasi grupinio valstybių ieškinio ESTT dėl Mobilumo paketo.
P. Auštrevičius ir kiti europarlamentarai, daugiausia iš rytinių ir centrinių ES šalių, birželį prieš balsavimą transporto komitete siūlė 86 skirtingas pataisas, tačiau jos visos buvo atmestos. Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė liepą.
Paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.
Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kai jos, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda iš energetikos ministro tikisi spartesnės „Harmony Link“ statybos1
Prezidentas Gitanas Nausėda iš būsimo energetikos ministro tikisi laiku įgyvendinti kitų metų vasarį numatytą energetikos sistemos sinchronizavimą su Europa, taip pat spartesnės didelių regioninių projektų, tarp jų „Harmony Link&ldquo...
-
„Litgrid“: sumažėjus importui iš Suomijos elektra brango 4 proc.3
Sumažėjus importui iš Suomijos vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę augo 4 proc. iki 90,1 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
LEA: pastarąją savaitę nežymiai sumažėjo biokuro ir benzino kainos
Praėjusią savaitę Lietuvoje po 0,1 proc. sumažėjo biokuro ir benzino kainos. Tuo metu dyzelinas pabrango 1,1 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
ILTE sulaukė 8 finansavimo paraiškų iš gynybos investuotojų Lietuvoje ir užsienyje1
Finansų įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) sulaukė 8 gynybos sektoriaus įmonių, veikiančių Lietuvoje ir į rinką ateiti planuojančių iš užsienio, paraiškų gauti ketvirtadalio milijono eurų vertės finansavimą, sako ILTE vald...
-
Nuo seksualinio smurto nukentėjusiems vaikams reikia pagalbos: gal jūs – tas, kurio ieško?
Mažiau nei penkiolika specialistų visoje Lietuvoje – tiek šiuo metu šalyje dirba teismo psichologų. Psichologai ypač reikalingi apklausiant vaikus, nukentėjusius nuo fizinio smurto ar seksualinių nusikaltimų, užduodant klausimus sup...
-
ILTE: Lietuvos įmonių investicijoms trūksta 5 mlrd. eurų1
Lietuvos įmonių investicijoms 2023–2024 metais trūko 5 mlrd. eurų, rodo nacionalinės plėtros įstaigos ILTE (buvusi „Invega“) atlikta apklausa. ...
-
FNTT ir LB sutarė stiprinti kritptoturto įmonių priežiūrą
Lietuvos bankas (LB) ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) pirmadienį susitarė stiprinti bendradarbiavimą prižiūrint kriptoturto įmones. Įstaigos pasirašė tai numatantį susitarimą. ...
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius7
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?31
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės15
Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akiv...