Lietuvos moksleiviai: išmanyti apie finansus reikia nuo pat vaikystės

  • Teksto dydis:

Ką tik įvykusioje Europos pinigų viktorinoje – tarptautiniame moksleivių finansinio raštingumo konkurse – dalyvavę Lietuvos atstovai pateko į geriausiųjų penkioliktuką. Lavoriškių gimnazijos 9 klasės moksleiviai Adrijus Reiponas ir Loreta Stefanovič tarp pažangiausių Europoje jaunuolių užėmė 14 vietą. Geriausiai finansus išmanančiaisiais tapo moksleiviai iš Lenkijos.

„Lengviausi klausimai buvo apie finansinių duomenų saugumą. Pavyzdžiui, bankas skambina ir prašo atsiųsti savo asmeninius duomenis (reikėjo nuspręsti, ar tai patikima, ar ne). Apskritai, labai sunkių klausimų nebuvo, nebent skaičiavimo, pavyzdžiui, sudėtinių palūkanų. Gaila, teisingiems sprendimams šįkart pritrūko laiko“, – iškart po viktorinos įspūdžiais dalinosi Loreta.

„Džiaugiamės, galėję atstovauti savo šaliai. Užduotys sunkios nebuvo, bet jos turėjo laiko limitą ir nenorėjome prarasti taškų per ilgai spręsdami vieną klausimą, todėl, deja, ilgesnių sąlygų gerai neįsiskaitėme. Aišku, konkursas yra konkursas ir kažkas turi būti geresnis, bet esame patenkinti rezultatais“, – pridūrė Adrijus.

Europos finalinio turo nugalėtojai tapo moksleiviai iš Lenkijos. Jiems įteiktas 3.000 Eur čekis, kurį mokykla skirs bet kokiam pirkiniui ar projektui finansiniam raštingumui stiprinti. Antrieji – airiai, treti – moksleiviai iš Vokietijos.

„Galime drąsiai sakyti, kad parodėme Europai, kokius žingeidžius moksleivius turime. Nuoširdžiai sveikiname Loretą ir Adrijų bei jų mokytoją Vaidotą, kuris padėjo pasiruošti konkursui. Ši viktorina buvo ir dar bus puiki paskata jauniems žmonėms daugiau sužinoti apie pinigus, asmeninius finansus bei jų valdymą. Tai neformalus, novatoriškas bei azartiškas finansinio raštingumo mokymo būdas, kuris, tikimės, taps užkrečiančia tradicija visiems mūsų šalies ir Europos moksleiviams. Ši tema itin aktuali ir apie ją privalu ne tik kalbėti, bet ir imtis realių veiksmų“, – sako Lietuvos bankų asociacijos vadovas Mantas Zalatorius.

Lietuvai atstovavę moksleiviai sako, kad finansinio raštingumo žinios, ypač susijusios su mokėjimu taupyti, turi būti vienos prioritetinių jau nuo vaikystės, o dalyvavimas tokiuose konkursuose – gera paskata domėtis.

„Nemokėdamas valdyti pinigų nieko ir nepasieksi. Manau, tėvai nuo mažens turėtų mokyti taupyti ir neleisti pinigų be reikalo. Pavyzdžiui, aš visuomet nusistatau, ko man iš tiesų reikia, ir atkakliai taupau tam daiktui iš to, ką tėvai duoda ar pats uždirbu“, – sako penkiolikmetis Adrijus.

„Supratimas, kaip valdyti pinigus, neišvengiamai padeda planuojant nuosavą biudžetą. Aš gavusi kišenpinigių atsidedu mažesniąją dalį ir tokiu būdu palaipsniui, kiekvieną dieną vis daugiau sutaupau“, - sako penkiolikmetė Loreta.

Europos pinigų viktorina – šiemet pirmą kartą vykęs konkursas

Viktorinos tikslas – skatinti bei gerinti 13–15 metų vaikų finansinį raštingumą. Finaliniame ture kiekvienai šaliai atstovavo po du moksleivius, kurie tapo nugalėtojais šių metų kovą-balandį vykusiuose nacionaliniuose turuose. Juose iš viso dalyvavo virš 41 tūkst. moksleivių iš 25 šalių. Jaunuoliai, pasiskirstę komandomis, atsakinėjo į finansinio raštingumo klausimus, pateiktus testo forma. Klausimai susiję su taupymo, investavimo, skolinimo, skaitmeninio saugumo, asmeninių finansų valdymo, valstybės, įmonių finansų temomis. Laimėjo greičiausiai ir daugiausiai teisingų atsakymų pateikę moksleiviai. Lietuvoje dalyvavo virš 650 moksleivių.

Europos pinigų viktorinos organizatoriai Lietuvoje – Lietuvos bankų asociacija.

Viktorinoje dalyvavo moksleiviai iš 25 šalių: Albanijos, Austrijos, Belgijos, Kroatijos, Čekijos Respublikos, Estijos, Suomijos, Prancūzijos, Vokietijos, Graikijos, Vengrijos, Islandijos, Airijos, Italijos, Latvijos, Lietuvos, Lichtenšteino, Nyderlandų, Norvegijos, Lenkijos, Portugalijos, Serbijos, Slovėnijos, Ispanijos ir Švedijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių