- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio transporto projekto įgyvendinimo planams Panevėžio rajone.
Susirinkusieji buvo nešini plakatais bei buvo parengę stendą, kuriame žmonės galėjo susipažinti su informacija apie projekto įkainius, ketinamas statyti stotis ir geležinkelius. Į sostinę atvykę Panevėžio krašto gyventojai piktinasi, jog „Lietuvos geležinkeliai“ bei Vyriausybė sudarė ydingus projekto vystymo planus, dėl kurių reikės griauti Panevėžio rajone įsikūrusių gyventojų namus, išpirkti privačią žemę. Visgi, susirinkusieji labiausiai pyksta dėl to, jog apie „Rail Baltica“ planus, susijusius su jų namais, šie sužinojo jau po sprendimų priėmimų.
„Konstitucija negalioja – ši valstybė degraduoja dėl to, kad negina žmogaus, negina jo nuosavybės. Konstitucijoje yra aiški nuostata – ginti nuosavybę ir paimti tik tuo atveju, jeigu ji yra būtina“, – kalbėjo vienas piketo dalyvių, panevėžietis Tomas Rutkauskas.
„Dėl to ir piketuojame – ne iš gero gyvenimo. Su gyventojais turi būti diskutuojama ir tariamasi“, – teigė jis.
Kritikuojant „Lietuvos geležinkelių“ parengtas alternatyvas dėl Panevėžio rajono jungties, T. Rutkauskas tikino, jog savivaldybėje kuriamas dar vienas šios projekto dalies planas – anot jo, ir pigesnis, ir nereikalaujantis tiek daug griovimo darbų.
Piketuotojai taip pat nerimauja dėl to „Rail Baltica“ projekto kainos.
„Projektas kainuoja 2,7 mlrd. Mūsų grupė sako, kad tas projektas mažiausiai pabrangs dvigubai, nes Latvijos analogiška dalis yra pabrangusi dvigubai“, – dėstė T. Rutkauskas.
Aktyvistas akcentuoja, kad iš esmės „Rail Baltica“ strateginis projektas yra reikšmingas, tačiau panevėžietis kelia klausimą, ar tokie sprendimai turi būti daromi gyventojų sąskaita.
Prašo prezidento pasisakyti
Nors piketuotojai daugiausiai kritikos žeria „Lietuvos geležinkeliams“, daugiausiai vilčių deda į prezidentą, kuris, aktyvistų nuomone, galėtų pasisakyti dėl „Rail Baltica“ projekto problemų.
Jie ieško sprendinių, kurie turėtų mažiausią neigiamą poveikį ir pagrindą žmonių nerimui ir pykčiui.
„Prezidentas yra atsakingas už bendrą Lietuvos strategiją, ekonominę padėtį. Jis privalo bendrauti ir bendradarbiauti su Vyriausybe ir laiku paklausti – kodėl tas projektas vėluoja? Kodėl Seimas, kuris privalo kontroliuoti Vyriausybę, to nedaro? Kodėl nepaklausė susisiekimo ministro, kodėl projektas vėluoja?“ – klausimus, kuriuos, aktyvistų manymu, turėtų kelti prezidentas, vardijo T. Rutkauskas.
„Kviečiame prezidentą imtis iniciatyvos. Dabar palankus metas – rinkimai į prezidento postą. Puiki proga prisijungti ir kitiems kandidatams bei parodyti, kaip jie spręs tą problemą“, – pridūrė piketo dalyvis.
„Rail Baltica“ Lietuva direktorius: ieškome sprendinių, kurie turėtų mažiausią poveikį
Į antradienį vykusį piketą su protestuotojais atvyko pasikalbėti ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai. Vienas jų – „Rail Baltica“ Lietuva direktorius Arenijus Jackus žurnalistams teigė, jog Panevėžio krašto gyventojų būgštavimai yra suprantami.
„Manau, pyktis yra emocija, kurios nei galime kritikuoti, nei kažkaip vertinti. Mes galime kalbėti apie sprendinius, kurie yra arti jų namų ar užlipantys ant jų namų. Be jokios abejonės, tos žmonių emocijos yra pagrįstos. Tačiau yra pasamdyti specialistai, kurie ieško sprendinių, kurie buvo pateikę keletą alternatyvų“, – teigė A. Jackus.
„Jie ieško sprendinių, kurie turėtų mažiausią neigiamą poveikį ir pagrindą žmonių nerimui ir pykčiui“, – patikino jis.
Anot jo, konkretizuoti sprendiniai bus pristatyti birželio mėnesį.
„Bendruomenė galės dar kartą juos įvertinti, pateikti savo siūlymus. Girdėjome, kad siūlymų jie turi – jie visi bus įvertinti. Ir jeigu paaiškės, kad yra kažkokios stebuklingos, kitokios, geresnės alternatyvos – žinoma, į jas bus atsižvelgta“, – patikino A. Jackus.
Jo teigimu, ieškant situacijos sprendinių, vertinama ir situacija dėl žemės išpirkimo – siekiama, jog griaunamų namų skaičius būtų kaip įmanoma mažesnis.
Tuo metu paklaustas apie projekto kainą, „Rail Baltica“ Lietuva direktorius pripažino, jog ji augs, tačiau kiek – negalėjo atsakyti.
„Per pirmąsias dienas ir mėnesius po Ukrainos karo pradžios matėme – metalų kainos keitėsi kartais, sugriuvo visos transportavimo grandinės. Jeigu skaičiuotume tada, tai to projekto pabrangimas būtų didžiulis. Tačiau situacija po truputį tvarkosi, rankami kiti keliai, kainos po truputį krenta – šiandien nėra ta diena, kai būtų galima pasakyti gana patikimą skaičių, kuris po to realizuotųsi“, – aiškino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
„Tai labai stipriai priklauso nuo geopolitinės situacijos, kurioje gyvename“, – pridūrė jis.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas9
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą2
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę1
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...