- Ignas Dobrovolskas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo rinkimuose dalyvaujančių politinių jėgų atstovai kaip vieną iš esminių problemų šalyje įvardija tragišką kelių būklė bei ragina imtis permainų finansavimo modelyje. Tarp pasiūlymų – galimybė apmokestinti dalį kelių, remtis Lenkijoje keliams skirto fondo pavyzdžiu ar net įkurti atskirą Regionų ministeriją.
Partiją „Laisvė ir teisingumas“ į Seimą vedantis Artūras Zuokas sako, kad kelių būklės prastėjimas yra dabartinės ir buvusios vyriausybių darbo rezultatas. Jis ragina aktyviau naudoti Europos Sąjungos (ES) lėšas, taip pat sudaryti galimybę privačioms investicijoms bei dalį naujų kelių apmokestinti.
„Kelių būklės prastėjimas yra ne tik šios, bet ir prieš tai buvusios Vyriausybės požiūrio į kelių infrastruktūrą pasekmė. Mokesčiai, kurie buvo renkami kelių infrastruktūros gerinimui, kalbu apie degalų akcizus ir pan., jie buvo drastiškai sumažinti“, – ketvirtadienį ELTOS organizuotų debatų metu kalbėjo A. Zuokas.
„Mūsų programoje numatytas deramas finansavimas, ES lėšų panaudojimas, ypatingai remiantis Lenkijos pavyzdžiu, taip pat sudarytos galimybės privačioms investicijoms tiesti naujus kelius arba rekonstruoti juos. Tokie keliai galėtų būti mokami, kaip matome Lenkijoje, Prancūzijoje, Italijoje ar kitur“, – pažymėjo jis.
Liberalų sąjūdžio atstovas Eugenijus Gentvilas aiškino, kad keliams turi būti skiriama 80 proc. kuro akcizų.
„Greičiausiai Lietuvoje pastaraisiais metais degraduoja švietimo sistema, antroje vietoje – keliai. (...) Artūras (Zuokas – ELTA) teisingai sako, mažėja kuro akcizų skiriamų kelių būklei gerinti ar palaikyti procentas“, – sakė E. Gentvilas.
„Mes rašome savo programoje, kad 80 proc. kuro akcizų skirti keliams. Ar pavyks? Suprantu, kad tai labai ambicingas uždavinys. Bet nekeliant ambicijos, prie to net nepriartėsi, nes visada atsiras kokia nors Šimonytė, kuri sakys „čia atsirado žvyrkelių koalicija“. Bet regioninė politika per kelių būklę yra vienas pagrindinių instrumentų“, – tvirtino jis.
Tam, kad kelių būklė iš esmės pasikeistų Lietuvoje, reikia 1,3 mlrd. eurų investicijų (per metus – ELTA).
Lietuvos regionų partijai vadovaujantis Jonas Pinskus pabrėžė Lenkijoje taikomo kelių finansavimo modelio privalumus bei tarp siūlymų įvardijo galimybę įkurti Regionų ministeriją.
„Lenkų modelis tiek geras, kad šiai dienai Lenkija iš biudžeto pinigų keliams neprašo, o fonde jų yra tiek, kad juos limituoja tik medžiagos. (...) Ką pasakė kelių direkcijos vadai, kad jie (lenkai – ELTA) per kelius išsprendė labai daug regioninių problemų“, – teigė J. Pinskus.
„Paskui kelius ateina verslas į regionus, paskui verslą grįžta žmonės, ne tik iš miestų, bet ir emigravę. Kai emigravęs žmonės pamato, kad infrastruktūra sutvarkyta, darbo vietos susikūrė, tada jie grįžta. (...) Mes netgi siūlome įkurti Regionų ministeriją, perkeliant Energetikos į Ekonomikos ir inovacijų ministeriją, tai išspręstų visus klausimus“, – siūlė jis.
Lietuvos lenkų rinkimų akcijai-Krikščioniškų šeimų sąjungai (LLRA-KŠS) atstovaujantis Jaroslavas Narkevičius kalbėjo, kad finansavimas kelių sektoriui turi būti padidintas, o darbų procesai – supaprastinti. Taip pat jis išskyrė poreikį savivaldybėms perduoti dalį valstybės valdomų kelių.
„Tai labai sudėtinga problema, ką bekalbėtume. Ji uždelsta sprendimų prasme, deja, Lietuva netinkamai išnaudojo ES lėšas. Vėlavimas absoliutus su darbų paruošimu ir vykdymu. Be abejo, problema ir akcizų keliams nutraukimas kitiems poreikiams“, – sakė J. Narkevičius.
„Spręsti tam yra keletas būdų. Ilgalaikis – finansavimas turėtų būti padidintas. Antras dalykas, kad darbų eiga, procesas turi būti supaprastintas ir kuo greičiau pasiekiamas rezultatas. (...) Taip pat savivaldybėms turėtume perduoti kai kuriuos kelius, su tam tikru finansavimu“, – akcentavo jis.
Tuo metu Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė kritikavo buvusio susisiekimo ministro J. Narkevičiaus veiklą bei ragino labiau atsižvelgti į kelių sektoriaus finansavimo poreikius ir dabartinę finansų ministrę Gintarę Skaistę.
„Lietuvos keliai yra prastos kokybės ir kai susisiekimo ministras atėjo dirbti į ministeriją, jis įvardijo, kad berods pusė tiltų yra avarinės būklės. (...) Buvusio susisiekimo ministro Narkevičiaus prioritetai buvo kiti“, – teigė A. Armonaitė.
„Tam, kad kelių būklė iš esmės pasikeistų Lietuvoje, reikia 1,3 mlrd. eurų investicijų (per metus – ELTA). Kai susisiekimo ministras tai įvardijo finansų ministrei, ji pasiūlė jam kreiptis į Kalėdų senelį. Suprantu, kad tai didelės sumos, bet prioritetai svarbūs. Jeigu kelių finansavimas depolitizuotas, atsirado aiškūs kriterijai, mes randame pinigų patogesniam Lietuvos susisiekimui“, – pabrėžė ji.
Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti 872 mln. eurų. Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) numatyti 583 mln. eurai, iš laikinojo solidarumo įnašo – 130,5 mln. eurų. Dar beveik 159 mln. eurų numatyti iš ES finansinės paramos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki istorinio žingsnio liko nedaug: bus gražus, įprastas savaitgalis, lemputės nė nesumirksės
Liko vos dvi savaitės iki istorinio žingsnio – Baltijos šalys atsijungs nuo sovietinės elektros sistemos, dar kitaip vadinamo BRELL žiedo. ...
-
Lietuva tęsia milijardų paieškas
Siūlymų, iš kur gauti pinigų gynybai, kaip iš gausybės rago. Prezidentūra norėtų gauti daugiau lėšų apmokestindama valstybės rezervus, paimti ir įdarbinti žmonių indėlius, dar labiau prispausti šešėlį, na ir, ...
-
Lietuvoje – vis daugiau darbo jėgos iš užsienio: prakalbo apie vieną šalį
Lietuvoje daugėja leidimą gyventi šalyje turinčių filipiniečių, dvigubai padidėjo leidimus turinčių Pakistano, Bangladešo ir Indijos piliečių skaičius, rodo sausio mėnesio Migracijos departamento duomenys. ...
-
Kelionių organizatoriai: tikrai yra kelialapių juokingomis kainomis
Lietuvoje ir Europoje pastaraisiais metais žiemą trūkstant sniego, lietuviai šaltojo sezono atostogas vis dažniau praleidžia slidinėdami Skandinavijos šalyse, tačiau aktyviai keliauja ir po šiltuosius kraštus, sako turizmo ve...
-
Lietuvoje pernai registruoti 42 baltarusiški traktoriai – dukart mažiau nei užpernai
Lietuvoje praėjusiais metais buvo registruoti 42 baltarusiškai traktoriai, tai yra maždaug du kartus mažiau negu užpernai, šeštadienį pranešė LNK žinios. ...
-
Generalinis komisaras finansavimą vidaus saugumui ragina susieti su BVP
Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas ragina vidaus saugumo tarnybas finansuoti skiriant fiksuotą procentą nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), kaip finansuojama krašto apsauga. ...
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...
-
ILTE: paskolų galės gauti ne tik gaminantys vartotojai
Saulės ir vėjo parkų, skirtų gaminantiems vartotojams, vystytojams bus išdalyta iki 100 mln. eurų paskolų už ne daugiau kaip 3 proc. metų palūkanas, pranešė nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams gresia naujas mokestis
70 tūkst. elektros vartotojų gresia naujas mokestis. Uždelsus deklaruoti skaitiklių rodmenis ilgiau nei metus, šį darbą už gyventojus atliks ESO darbuotojai. O už rodmenų nurašymą dar teks susimokėti beveik 22 eurus. Iki šiol u...