- Lukas Juozapaitis (BNS)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelių mokesčiu apmokestinus ne tik magistraliniais, bet ir krašto keliais važiuojantį komercinį transportą, daugiau lėšų būtų skiriama kelių būklei gerinti, sumažėtų sunkiasvorio transporto žala jam nepritaikytiems keliams, sako už susisiekimo infrastruktūrą atsakingos institucijos.
Susisiekimo ministerija siūlo mokamų kelių tinklą praplėsti 2750 kilometrų arba 56 keliais, pasiūlymas trečiadienį pristatytas Seime.
„Matome ir žinome, kad kelių būklė negerėja, tiltų būklė blogėja, finansavimas nedidėja. Būklę reikia gerinti, tiltus atstatinėti. Kaip viena iš alternatyvų yra mokamų kelių tinklo išplėtimas, tų lėšų surinkimas ir nukreipimas į infrastruktūros ir kelių gerinimą“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete sakė Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos vyriausiasis patarėjas Tomas Pilukas.
„Tikslas yra krovininį transportą, tranzitinį transportą per Lietuvą nukreipti į tuos kelius, kurie yra pritaikyti tokiam transportui“, – komitete kalbėjo valstybės valdomos kelių įmonės „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
Magistraliniai keliai jau apmokestinti. Dabar siūlome apmokestinti (...) krašto kelių tinklą. Rajoniniai keliai kol kas lieka neapmokestinti.
Pasak jo, bendrovė gavo informacijos iš savivaldybių, jog tranzitu vykstantys vilkikai, vengdami kelių mokesčio, važinėja jiems nepritaikytais keliais. Todėl, pasak „Via Lietuvos“ vadovo, padidėjo „rajoninių ir krašto kelių degradacija“.
„Dabar jie apvažinėja šituos kelius, jiems ir CO2 išmetimai didėja. Bet jie nemoka kelių rinkliavos. Su šiuo paketu mes juos „palydėsime“ į tinkamą kelią, nes jiems geriau važinėti, kurie yra mokami. Išstumsime juos iš rajoninių ir krašto kelių“, – kalbėjo M. Švaikauskas.
T. Piluko teigimu, apmokestinamų kelių tinklą siūloma išplėsti trimis etapais.
Pirmuoju etapu tinklas būtų praplėstas 1150 kilometrų ir 21 keliu, antruoju – 830 kilometrų ir 16 kelių, trečiuoju – 770 kilometrų ir 19 kelių.
„Magistraliniai keliai jau apmokestinti. Dabar siūlome apmokestinti (...) krašto kelių tinklą. Rajoniniai keliai kol kas lieka neapmokestinti. Vietinių kelių niekas neapmokestina, įstatymas numato, kad jie negali būti apmokestinti“, – komitete sakė T. Pilukas.
Anot jo, preliminariai skaičiuojama, jog įgyvendinus visą plėtrą, pajamos iš kelių mokesčio padidėtų iki maždaug 100 mln. eurų. Palyginimui, šiemet, valstybė tikisi gauti 69–70 mln. eurų.
Šiuo metu Lietuvoje yra 19 mokamų kelių, kurių bendras ilgis siekia apie 1,7 tūkst. kilometrų.
Kelių naudotojų mokestį moka tik komercinis transportas, pavyzdžiui, vilkikai, tarpmiestiniai autobusai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Beveik dešimt metų su euru: ar kainos auga greičiau nei atlyginimai?1
Prieš dešimt metų Lietuva tapo 19 euro zonos nare. Euro jubiliejaus proga pirmadienį Vilniuje lankėsi Europos centrinio banko (ECB) vadovė Christine Lagarde. ...
-
Pritarta prezidento pataisoms dėl rajoninių kelių finansavimo: ar nenukentės valstybiniai?
Seime kelią skinasi prezidento Gitano Nausėdos iniciatyva Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių jose ilgį. ...
-
Kaliningrade įveda maisto korteles4
Nuo Naujųjų metų kaimyninėje Kaliningrado srityje įvedamos maisto kortelės socialiai remtiniems asmenims. Apie tokį sprendimą paskelbė Kaliningrado srities gubernatorius Aleksejus Besprozvanychius. ...
-
Apgyvendinimo paslaugų teikėjai piktinasi įvedama nauja tvarka: neaišku, kokia iš to nauda
Nuo sausio 1 d. įsigaliojant tvarkai, kai nakvynės paslaugų teikėjai turės kasdien pranešti apie visus apsistojusius pilnamečius gyventojus, šie tikina esantys nepasiruošę ir piktinasi, kad turizmo sektoriui teks investuoti į nauja...
-
Vilniaus tarybos narys: šiandien bus padidinti mokesčiai už komunalines paslaugas
Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės taryboje – 2025 metų biudžeto pateikimas. ...
-
Finansų ministras apie tai, kokie mokesčiai keisis: panašu, kabins visai ne turtingiausius14
Trečią kartą finansų ministru tapęs Rimantas Šadžius sako, jog ieškant galimybių didinti finansavimą gynybai ir rizikuojant viršyti 3 proc. BVP valstybės biudžeto deficito ribą Vyriausybė ketina derėtis su Europos Komisija d...
-
Energetikos ministras: vasaros audros pamokos buvo neišmoktos
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) vadovas Renaldas Radvila antradienį aptarė poreikį stiprinti nacionalinės elektros infrastruktūrą ir nutarė peržiūrėti pasirengimo gamtos stichijoms...
-
Nausėda apie santykius su JAV: kaip niekas kitas suprantame, ko turime imtis6
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad didesnis NATO sąjungininkų skiriamas finansavimas gynybai turėtų teigiamos įtakos santykiams su Jungtinėms Valstijomis. ...
-
EK Lietuvai išmokėjo 463 mln. eurų RRF subsidijos ir paskolos
Antradienį Europos Komisija atliko trečią mokėjimą Lietuvai pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonę (RRF) – išmokėjo 463 mln. eurų, atėmus išankstinį finansavimą. Šį mokėjimą sudaro 174,7 mln. eurų do...
-
Gynybos obligacijų jau išplatinta už 13,3 mln. eurų2
Gyventojai, verslas ir kitos organizacijos nuo spalio 10-osios jau įsigijo gynybos obligacijų už 13,3 mln. eurų. ...