- Žygimantas Šilobritas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Rail Baltica“ projekto kapitalo išlaidos iki 2030 m. sieks apie 15,3 mlrd. eurų, rodo bendrosios Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ pristatyta preliminari kaštų ir naudos analizė. Tuo metu panaši analizė 2017 m. parodė 5,8 mlrd. eurų poreikį.
Anot įmonės „RB Rail“ vadovo ir valdybos pirmininko Marko Kivilos tokį drastišką projekto kainos išaugimą nulėmė skirtumai tarp pirminio ir galutinio dizaino, nauji duomenys bei aukštos infliacijos pasekmės. Pasak jo, jeigu visa informacija būtų buvusi žinoma 2017 m., dabartinis projekto kainos išaugimas neatrodytų toks drastiškas.
„Turėtume prisiminti, kad praeiti skaičiavimai buvo daromi 2017 m. Tai vien tik infliacijos poveikis šiuo laikotarpiu prideda 40 proc. Taip pat 2017 m. daug duomenų dar nebuvo žinoma, tad ir tuometinis dizainas buvo supaprastintas ir turėjome tik brėžinius“, – pirmadienį, pristatant preliminarius atnaujintos „Rail Baltica“ kaštų ir naudos analizės rezultatus Rygoje teigė M. Kivila.
„Nuo tada mes perėjome į realaus dizaino kūrimo fazę ir jau esame jos uždaryme. Nuo tada atsirado naujų duomenų, kurie leido iš naujo vertinti projektą pagal galutinį, detalų dizainą“, – tikino jis.
Pasak „RB Rail“ vadovo, prie didesnių numatomų kaštų prisidėjo ir išaugę projekto mąstai. Kaip rodo kaštų ir naudos analizė, projekto kainą 31 proc. padidino mąsto pokyčiai, į kuriuos įeina geresnis regionų susisiekimas.
„Taip pat prisideda faktas, kad nuo 2017 m. iki dabar išaugo projekto mąstai, pavyzdžiui atsirado daugiau stočių, kurios projektui atneš naudos. Ir čia reikia pabrėžti, kad ir mūsų CBA (išlaidų ir naudos analizė – ELTA) parodo, kad regioninės stotys padidins keleivių kiekį ir projekto naudą“, – komentavo jis.
Taip, lėšų klausimas yra svarbus šiam projektui, ypač kai finansavimo iš Europos Sąjungos biudžeto periodas greitai baigsis. Kol kas mes turime 2,7 mlrd. eurų finansavimą šiam projektui.
Visgi net ir išaugus kainoms jis nemano, kad Baltijos šalys šiuo projektu „užsibrėžė per daug“.
„Žvelgiant į informaciją, kurią turėjome 2017 m., tai sakyčiau, kad ėmėmės visų prevencijos priemonių, bet negalėjome numatyti infliacijos. Kai kalbame apie mąsto išaugimus, tokius kaip daugiau stočių regionuose, tai yra tiesiog bandymas sukurti daugiau naudos iš projekto ir ypatingai jo kainos nepaveikė“, – tikino jis.
M. Kivila teigė, kad lėšų projektui bus ieškoma toliau naudojantis Europos Sąjungos (ES) parama, galimai bandant gauti pinigus skirtus karinį mobilumą didinantiems projektams ir pan. Taip pat, anot jo, bus bandoma didinti valstybių skiriamą lėšų dalį, skolinamasi iš šalių bei pasitelkiamas privatus finansavimas.
„Taip, lėšų klausimas yra svarbus šiam projektui, ypač kai finansavimo iš Europos Sąjungos biudžeto periodas greitai baigsis. Kol kas mes turime 2,7 mlrd. eurų finansavimą šiam projektui. Tikimės padidinti dar 2 mlrd. per šiuos metus“, – paminėjo jis.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė pritarė ministerijos patikslinimams dėl prekybos alkoholiu licencijavimo1
Vyriausybė pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIM) siūlymams, kuriais tikslinamos didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholiu taisyklės, licencijų ir leidimų pirkti etilo alkoholį reglamentavimas. ...
-
Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija atleidžia 38 darbuotojus: atskleidė, kas įvyko4
Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija (VTDK) atleidžia 38 darbuotojus, pranešė Užimtumo tarnyba. Iš viso mokymosi įstaigoje šiuo metu dirba 248 asmenys. ...
-
Pokyčiai: iš atlyginimų antstoliai išskaičiuos mažesnę dalį
Nuo liepos 1 d. iš skolų turinčių žmonių atlyginimų antstoliai automatiškai išskaičiuos mažesnę dalį, praneša Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
Daliai žmonių subsidijos šildymui bus skiriamos visam žiemos sezonui2
Seimas grąžino per pandemiją taikytą kompensacijų už šildymą mokėjimo tvarką – išmokos bus skiriamos visam šildymo sezonui, jeigu žmogus dėl jų kreipsis nuo rugsėjo 1 dienos iki sezono pabaigos. ...
-
Nuo liepos – griežtesnė tvarka Lietuvoje norintiems dirbti užsieniečiams: kas keičiasi3
Nuo pirmadienio, liepos 1 dienos, griežtėja užsieniečių įdarbinimo tvarka Lietuvoje. Norintieji čia atvykti dirbti privalės gauti Lietuvoje išduodamą leidimą laikinai gyventi. ...
-
Priedangas statantiems gyventojams siūloma infrastruktūros įmokos lengvata
Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis siūlo atleisti nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos arba ją proporcingai sumažinti tiems gyventojams, kurie kartu su gyvenamuoju namu pastato ir priedangas. ...
-
Tyrimas: pagrindine kliūtimi įsidarbinant ukrainiečiams išlieka kalbos barjeras
Daugiau nei pusei Lietuvoje gyvenančių ukrainiečių didžiausia kliūtis įsitvirtinant darbo rinkoje yra kalbos barjeras, rodo Tarptautinės migracijos organizacijos Vilniaus biuro (IOM Lietuva) atliktas tyrimas. ...
-
Kodėl „Sodra“ vasarą atidžiau stebi sergančiuosius?5
„Sodra“ vasarą atidžiau stebi sergančiuosius, ar šie nepiktnaudžiauja nedarbingumo pažymėjimais. Esą vis pasitaiko atvejų, kai žmonės tiesiog pasiima vadinamąjį biuletenį ir dienas leidžia ne ligos patale, o prie jūros, kelion...
-
Seimas spręs, ar leisti kaimo sodybų svečius registruoti kartą per mėnesį4
Kaimo turizmo sodybas nuo kitų metų siūloma atleisti nuo prievolės duomenis apie apgyvendintus poilsiautojus Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje (NTIS) pateikti per 24 valandas. ...
-
Patvirtinta valstybės garantija bankams, teikiantiems paskolas „Rail Baltica“ projekto įsigijimams4
Seimas suteikė valstybės garantiją Šiaurės investicijų bankui (NIB) ir Europos investicijų bankui (EIB), teikiantiems bendros 200 mln. eurų vertės paskolas elektrinius traukinius norinčiai pirkti keleivių geležinkeliais vežėjai „LTG L...