- Ūla Klimaševska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvai iki 2030 metų planuojant Vilniaus ir Kauno oro uostus „Rail Baltica“ geležinkelio vėže tiesiogiai sujungti bendrais terminalais, susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė sako, kad šis procesas bus baigtas laiku. Tačiau, anot jo, pati vėžės statyba dėl biurokratinių procesų prasidės ne anksčiau kaip 2028 metais.
„Planai „Rail Baltica“ sujungti Vilniaus ir Kauno oro uostus nesikeičia. (...) Aišku, visi suprantame, kad per keturių metų kadenciją to neįmanoma padaryti“, – Seimo Ekonomikos komitetui trečiadienį pristatydama „Rail Baltica“ projekto vykdymo procesą kalbėjo L. Maskaliovienė.
Anot Susisiekimo ministerijos atstovės, prieš pradedant vėžės atkarpos tarp sostinės ir Kauno įrengimą dar reikia pradėti visuomenės diskusijas ir sulaukti projekto patvirtinimo Vyriausybėje. Be to, kaip pabrėžė viceministrė, terminalų įrengimui reikės ieškoti papildomų lėšų biudžete, mat Europos Komisijos (EK) projekto finansavimas apima tik pačių vėžių įrengimą.
Dėl to laike jums atrodo, kad šiandien niekas nevyksta, bet mūsų popierinis darbas, kuris labai svarbus, (...) vykdomas ir turiu vilties, kad šiais metais mes jį pabaigsime su šita Vyriausybe.
„Visi suprantame, kad Vilnius-Kaunas („Rail Baltica“ projekto dalies – ELTA) statyba kainuos, ir ypač kainuos terminalai. Pinigų klausimas tikrai bus labai svarbus, nes pačių stočių ir terminalų „Rail Baltica“ europiniai pinigai, bent jau „Connecting Europe Facility“ (fondas – ELTA), nefinansuoja. Mes turėsime ieškoti papildomo finansavimo terminalams. Bet geležinkelio bėgiai planuojami (įrengti tokiais terminai – ELTA), kaip ir buvo planuota“, – aiškino viceministrė.
Anot L. Maskaliovienės, iki 2024 metų pabaigos ministerija planuoja patvirtinti specialųjį planą, kuriame būtų numatyti geležinkelio vėžės sujungimai ir suplanuota trasa. Plane nesikeičia ir numatyta galimybė Vilniaus oro uostą vėže pasiekti tiesiogiai, o Kauno terminalą dėl patogumo plėsti į pietinę pusę.
„Mūsų optimistinėmis prognozėmis, jeigu šiais dar spėjame specialųjį planą pasitvirtinti, galime pradėti žemės išpirkimą ir detalųjį teritorijų planavimą, paties projekto projektavimą, pati statyba galėtų prasidėti ne anksčiau nei 2028 metais“, – pabrėžė L. Maskaliovienė.
„Dėl to laike jums atrodo, kad šiandien niekas nevyksta, bet mūsų popierinis darbas, kuris labai svarbus, (...) vykdomas ir turiu vilties, kad šiais metais mes jį pabaigsime su šita Vyriausybe“, – tvirtino viceministrė.
Anot „Rail Baltica“ projekto koordinatoriaus Aurelijaus Jackaus, užbaigus šios vėžės atkarpos įrengimą 2031 m. Kauno oro uostas planuoja aptarnauti 2,4 mln. keleivių per metus, o vėžė galėtų pervežti 6 proc. visų keleivių, vykstančių į Kauno oro uostą – iš viso apie 140 tūkst per metus. Be to pasak A. Jackaus, įrengus šią vėžę pagerėtų ir pramonei svarbios Kauno laisvos ekonominės zonos (LEZ) pasiekiamumas.
Kaip birželį parodė bendrosios Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ atlikta preliminari projekto kaštų ir naudos analizė, „Rail Baltica“ projekto kapitalo išlaidos iki 2030 m. sieks apie 15,3 mlrd. eurų, tuo metu panaši analizė 2017 m. parodė 5,8 mlrd. eurų poreikį.
Kaip pranešė Valstybės kontrolė, Estijos, Latvijos ir Lietuvos aukščiausiųjų audito institucijų (AAI) atlikto bendro vertinimo duomenimis, „Rail Baltica“ projekto pažangai kyla rizika, nes per septynerius metus numatoma jo kaina išaugo keturis kartus ir, atsižvelgiant į projekto apimtį, gali susidaryti 10–19 mlrd. eurų biudžeto deficitas.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pokyčiai „Instagram“: tik populiarūs vaizdo įrašai pasižymės aukštesne vaizdo kokybe
Socialinių tinklų platformoje „Instagram“ – pokyčiai. Nuo šiol socialiniame tinkle aukštesne vaizdo kokybe pasižymės tik populiarumo sulaukę vaizdo įrašai, rašoma pranešime žiniasklaidai. ...
-
ESO: užsitęsus smarkiam vėjui, daliai vartotojų elektros tiekimas nutrūko ir pirmadienį
Nors savaitgalį dėl audros nutrūkęs elektros tiekimas vartotojams buvo atstatytas, pirmadienį dėl nerimstančio vėjo jis nutrūko dar 700 namų ūkių. Savo ruožtu „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) skelbia, kad šiai daliai gyve...
-
Teks priprasti prie lietuviškų atlyginimų: ką dirbs vokiečių brigados šeimų nariai?17
Užimtumo tarnyba ragina įmones siūlyti darbą Vokietijos brigados karių žmonoms ir kitiems šeimos nariams, persikelsiantiems į Lietuvą. Krašto apsaugos ministerija skaičiuoja, kad iš 5 tūkst. vokiečių karių, maždaug trečdalis...
-
Ministerija: palūkanų kompensacijos ūkininkams bus mokamos kas mėnesį
Palūkanų kompensacijos ūkininkams nuo lapkričio 1 dienos išmokamos kas mėnesį, pirmadienį pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
Valdžios akiratyje – piktnaudžiaujantys bedarbiai: ypač pylos gauna jaunimas
Lietuvos darbdaviai sunerimę. Tarp bedarbių daugėja piktnaudžiavimo atvejų. Iš darbo išėję žmonės randa įvairiausių būdų, kaip išmoką gauti kuo ilgiau, o gavę darbo pasiūlymą jo atsisako. Dėl to kitų metų išmok...
-
Pasirašyta atnaujinta Nacionalinė kolektyvinė sutartis bus taikoma daugiau darbuotojų
Pasirašyta atnaujinta Nacionalinė kolektyvinė sutartis bus taikoma daugiau darbuotojų, pirmadienį pranešė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
Pradėta platinti antroji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti antroji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Lietuva ir Šveicarija skirs 10 mln. eurų šalies pilietinio įsitraukimo stiprinimui2
Siekiant stiprinti pilietinį įsitraukimą, Lietuva ir Šveicarija tam skirs 10,36 mln. eurų. Lietuva prie šios sumos prisidės 15 proc. bendrojo finansavimo lėšų dalimi. ...
-
T. Povilauskas: šis ES sprendimas brangins kiniškus automobilius Europoje1
Europos Sąjungai (ES) galutinai pritarus papildomiems muitams Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, Lietuvos ekspertai ir verslo atstovai sako, kad dėl to Lietuvoje ir Europoje sulėtės šių transporto priemonių pigimas. ...
-
LEA: brango tik benzinas ir gamtinės dujos
Praėjusią savaitę Lietuvoje brango tik benzinas ir gamtinės dujos, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Skaičiuojama, kad Brent nafta per savaitę atpigo 3,7 proc., biokuro kainos mažėjo 0,2 proc., dyzelino – 0,4 proc., o benzinas ...