- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus gatvėse keleivius veža vis daugiau pavežėjų migrantų, kurie net neturi teisės vairuoti. Leidimus išduodančios tarnybos negali atsakyti, kodėl pavėžėjimo paslaugas leidžiama teikti asmenims, kurie į Lietuvą atvykę neteisėtai ar neturi vairuotojo pažymėjimo. Apie tai pasakota LNK reportaže.
Nauja realybė Vilniaus gatvėse – reiduose, kartu su policija, dalyvauja pasieniečiai. Atsitiktinėse vietose vieną po kito stabdo neteisėtus migrantus.
„Nuo naujų metų pradėjome tuos reidus daryti, kadangi, darydami savo policines priemones, pastebėjome tokį dalyką, kad dėl trečiųjų šalių piliečių, ypač dėl tų, kurie dirba pavežėjais Lietuvoje, kyla problemų net tik dėl galiojančių ar turimų vairuotojo pažymėjimų, bet ir dėl paties buvimo Lietuvoje legalumo“, – komentavo Vilniaus apskrities policijos atstovas Donatas Mankauskas.
Dažniausiai tai asmenys iš Vidurio Azijos. „Uzbekistanas, Kirgizija, Tadžikistanas – postsovietinės valstybės“, – vardijo migrantų tautybes Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Migracijos skyriaus viršininkas Audrius Šantaras.
Nustačius, kad nėra leidimo būti Lietuvoje, iškart pradedama išsiuntimo procedūra. „Gal kartais asmeniui buvo nežinoma, kad leidimas yra panaikintas, tada išsiaiškinamos visos aplinkybės. Vėliau parašomas sprendimas dėl grąžinimo, kurį jis turi įvykdyti per 7–30 dienų“, – apie procesą pasakojo VSAT atstovas Audrius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Labiausiai pareigūnus stebina, kai pavežėjais dirbantys migrantai neturi net vairuotojo pažymėjimo. „Kai kurie neturi pažymėjimo ir net neturėjo, kitiems tas pažymėjimas jau yra atimtas Lietuvoje, tačiau jis toliau važinėja. Problemų turime su tais asmenimis“, – tikino D. Mankauskas.
Migrantai pavežėjai rodo ir suklastotus vairuotojo pažymėjimus. „Pasitikriname, ar tikrai tai yra vairuotojo pažymėjimo klastotė, ir tada atliekamas ikiteisminis tyrimas dėl naudojimosi suklastotu vairuotojo pažymėjimu“, – kas laukia išsiaiškinus apie neteisėtą dokumentą, pasakojo A. Šantaras.
Seimo narys Saulius Skvernelis kelia klausimą, kaip įmanoma dirbti pavežėju būnant šalyje nelegaliai ar net neturint teisės vairuoti: „Sunkiai suvokiama, kaip verslas gali įdarbinti žmones dirbti pavežėjais neturint teisės vairuoti arba kai tie žmonės yra nelegaliai atvykę į Lietuvą.“
Viena populiariausių pavežėjų platformų „Bolt“ nurodė, kad jie sprendimų nepriima, pavežėjo licenciją išduoda Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Ši teigia, kad gali būti, jog prašant licencijos visi dokumentai tvarkingi, bet nustoja galioti vėliau. „Leidimas vykdyti pavežėjo veiklą yra išduodamas neterminuotam laikui, o leidimas laikinai gyventi išduodamas dviem metams, tad tai nutikti gali dėl to, kad leidimo laikinai gyventi galiojimas pasibaigia netrukus ar po kokių metų pusantrų, kai išduotas leidimas vykdyti pavežėjo veiklą“, – aiškino LTSA departamento direktorius Stanislovas Lingys.
Šiuo metu išduota 22 tūkst. pavėžėjimo paslaugų licencijų. Migrantai iš Vidurio Azijos sudaro penktadalį pavežėjų. Pripažįstama, kad patikrinti, ar tikras migranto vairuotojo pažymėjimas, nėra lengva. „Bandome įsitikinti ir tikriname to pažymėjimo tikrumą. Aišku, su Vidurinės Azijos šalimis yra sunkiau, nes nėra registrų“, – teigė S. Lingys.
Siūloma, kad visi pavėžėjai turėtų gauti ES vairuotojo pažymėjimą. „Transporto kodekso naujoje versijoje aiškiai pasakyta, kad, jeigu tu nori vairuoti ir dirbti pavežėju Lietuvoje, tu turėsi turėti ES išduotą vairuotojo pažymėjimą“, – teigė Laurynas Kasčiūnas.
Politikai dabar ieško būdų, kaip griežčiau kontroliuoti migrantų veiklą Lietuvoje, nors migrantų iš Vidurio Azijos ėmė smarkiai daugėti pernai įteisinus, kad leidimą gyventi Lietuvoje galima gauti neatvykus į Lietuvą.
„Ypač pernai metais, kai atsirado galimybė gauti leidimą gyventi neatvykstant į Lietuvą, būtent iš Uzbekistano, Tadžikistano, Kazachstano emigracija pradėjo augti, o labiausiai matome Uzbekistano piliečių skaičiaus augimą“, – statistiką apžvelgė Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.
Taip pat yra siūlymų įvesti migrantų kvotas – kasmet leisti atvažiuoti tik nustatytam skaičiui migrantų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Naujųjų naktį viešbučiai bus užpildyti, tačiau metų pradžia bus sunkesnė5
Naujųjų metų naktį Lietuvos viešbučiai bus beveik visiškai užimti, tačiau pirmoji sausio savaitė jiems bus sunki, sako šio verslo atstovai. ...
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje2
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai1
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu46
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...