- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ prašo Lietuvos Vyriausybės iš naujo įvertinti jos atitikimą nacionalinio saugumo interesams. Kompanija raštu pateikė papildomus paaiškinimus dėl savo akcininkų struktūros bei Kinijos investuotojų vaidmens.
Praėjusią savaitę Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija nusprendė, kad bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ skelbtą konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė neatitinka nacionalinio saugumo interesų. Komisijos išvada nėra galutinė, ją patvirtinti arba atmesti dar gali Vyriausybė.
Komisijos išvados dėl 62,5 mln. eurų vertės konkurso laimėtojos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ paprašė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
„Komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija“, – pranešime spaudai teigė Rolandas Šlepetys, LTG Verslo saugumo vadovas.
Prašo įvertinti iš naujo
Šią savaitę Ispanijos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ raštu kreipėsi į Vyriausybę, Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją bei Susisiekimo ministeriją, prašydama iš naujo įvertinti jos atitiktį Lietuvos nacionalinio saugumo interesams.
Komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija.
Rašte, kurio kopiją turi ELTA, teigiama, kad komisijos priimtą išvadą galėjo lemti nepakankama informacija apie „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymą ir veiklą.
Įmonė teigia, kad ji ir 52 kiti juridiniai asmenys, veikiantys trylikoje skirtingų jurisdikcijų (Ispanija, JAV, Lenkija, Rumunija, Serbija bei Pietų Amerikos ir Afrikos šalys), priklauso holdingo bendrovei „Grupo Puentes“. „Grupo Puentes“ yra įgyvendinusi daugiau nei 2000 projektų ir toliau vykdo projektus visame pasaulyje.
Kaip teigiama rašte, 2020 m. gegužę 66,54 proc. „Grupo Puentes“ holdingo akcijų įsigijo Ispanijoje veikianti „CRBC Spain Investment Company“, kurią valdo Kinijos bendrovė „China Road & Bridge Corporation“ („CRBC“). Likusi akcijų dalis (32,77 proc.), priklauso Ispanijos kompanijai „Europe Bridges & Roads Company“.
„Pažymime, kad „Grupo Puentes“ korporatyvinėje struktūroje Kinijos „CRBC“ veikia tik kaip finansinis investuotojas. „CRBC“ neturi galimybės vienašališkai priimti jokių su holdingo bendrovės valdymu susijusių esminių sprendimų“, – teigiama „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ už sutarčių sudarymą atsakingo direktoriaus Luis Garcia Vegazo pasirašytame ir Vyriausybei adresuotame rašte.
Ispanijos bendrovė nurodo, kad „CRBC“ nėra teikiama jokia informacija apie „Grupo Puentes“ įmonių vykdomus projektus, techninę, komercinę ar administracinę informaciją, o Kinijos bendrovės atstovai ar deleguoti asmenys nedalyvauja jokiuose „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymo organuose.
„Kaip holdingo bendrovės akcininkas, „CRBC“ turi teisę gauti tik informaciją apie holdingo bendrovės finansinius rezultatus ir su tuo susijusius duomenis“, – aiškinama rašte.
Kompanija teigia, kad visus sprendimus dėl geležinkelio tilto per Nerį priims ir įgyvendins Ispanijos piliečių komanda.
Nėra gavusi pretenzijų dėl patikimumo
Ispanijos bendrovė rašte atkreipia dėmesį ir į tai, kad holdingo bendrovės akcininke tapus Kinijos „CRBC“, „Grupo Puentes“ įmonės nė vienoje valstybėje, įskaitant ES ir JAV, nesulaukė jokių pastabų, pretenzijų ar abejonių dėl jų patikimumo ar atitikimo nacionalinio saugumo interesams.
Kompanija teigia, kad 2020-2021 metais vien tik Ispanijos Karalystėje sudarė septynias naujas rangos sutartis su vietos valdžios institucijomis dėl nacionaliniam saugumui svarbių objektų statybos ar rekonstrukcijos. Bendra šių projektų vertė – daugiau nei 280 mln. eurų.
Tai, kad „Grupo Puentes“ be ribojimų veikia Ispanijos Karalystėje, o „CRBC“ tapimas holdingo bendrovės akcininke neturėjo įtakos jos veiklai ar statusui, patvirtino ir Ispanijos Karalystės ambasada Lietuvoje.
„Atsižvelgdami į ilgametę šios Ispanijos įmonės patirtį, esame tikri, kad „Grupo Puentes“ yra patikima ne tik techniškai, bet ir saugumo požiūriu“, – rašoma ambasados rašte.
Ispanijos kompanijos vertinimu, net ir įžvelgdama rizikas nacionaliniam saugumui, Lietuvos Vyriausybės komisija galėjo taikyti švelnesnę priemonę ir nustatyti tam tikras su projekto įgyvendinimu susijusias rekomendacijas dėl papildomų įsipareigojimų ar reikalavimų taikymo.
Kaip teigiama rašte, įmonė yra pasirengusi visapusiškai bendradarbiauti su atsakingomis šalies institucijomis, o bendrovės atitikties nacionalinio saugumo reikalavimams klausimus aptarti susitikime.
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbė, kad naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Sutartį dėl projekto įgyvendinimo „Lietuvos geležinkeliai“ su konkurso laimėtoju planuoja pasirašyti sulaukusi galutinio Vyriausybės sprendimo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas10
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos2
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...