Trečdalis vyresnių žmonių patiria sunkumų negalėdami atsiskaityti grynaisiais

  • Teksto dydis:

Elektroninės paslaugos daugeliui vyresnio amžiaus žmonių vis dažniau sukelia sunkumų. Anot Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atliktos apklausos, tarp tokių nepatogumų gyventojai įvardija tam tikrose kavinėse atsiskaitymą tik banko kortele ar elektroniniu formatu pateikiamą meniu.

Lygių galimybių kontrolierės pareigas laikinai einanti Seimo kontrolierė Jolita Miliuvienė sako, kad nors šis tyrimas nėra reprezentatyvus, jo pakanka identifikuoti problemai.

„Susisteminome tik pirmuosius tyrimo duomenis, bet jau dabar galima pasakyti, kad vienas iš pasikartojančių vyresnio amžiaus gyventojų nusiskundimų buvo susijęs su situacijomis, kai jie negalėjo pasinaudoti tokiomis pačiomis paslaugomis lygiavertiškai su kitais pirkėjais būtent dėl užkirstos galimybės atsiskaityti grynaisiais pinigais“, – pranešime nurodė ji.

Anot apklausos, trečdalis (33 proc.) vyresnių nei 55 metų žmonių teigė, jog yra susidūrę su sunkumais kavinėse ar restoranuose, nes negalėjo atsiskaityti grynaisiais pinigais. Perkopusių 75 metų ribą asmenų grupėje šis rodiklis šoktelėjo iki 44 proc. Beveik pusei visų apklaustųjų problemų sukėlė tai, kad viešojo maitinimo įstaigose pateikiamas tik elektroninis meniu.

Tuo metu vienas iš trijų (36 proc.) vyresnio amžiaus gyventojų tvirtino, kad jiems kilo keblumų įsigyti bilietus į renginius, nes jie buvo parduodami tik internetu.

Nuo šių metų liepos pabaigos vyresnio amžiaus gyventojai visoje šalyje buvo kviečiami užpildyti anketas ir anonimiškai papasakoti apie atvejus, kai teko susidurti su skaitmenine atskirtimi gaunant paslaugas ar perkant prekes. Iš viso buvo užpildyta beveik du tūkstančiai elektroninių ir popierinių anketų, taip pat organizuoti gyvi susitikimai su vyresnių žmonių bendruomenėmis.

Pasak lygių galimybių kontrolierės pareigas laikinai einančios Seimo kontrolierės Jolitos Miliuvienės, nors šis tyrimas nėra reprezentatyvus, jo pakanka identifikuoti problemai. „Susisteminome tik pirmuosius tyrimo duomenis, bet jau dabar galima pasakyti, kad vienas iš pasikartojančių vyresnio amžiaus gyventojų nusiskundimų buvo susijęs su situacijomis, kai jie negalėjo pasinaudoti tokiomis pačiomis paslaugomis lygiavertiškai su kitais pirkėjais būtent dėl užkirstos galimybės atsiskaityti grynaisiais pinigais“, – sakė ji.

Vienas iš trijų (36 proc.) vyresnio amžiaus gyventojų tvirtino, kad jiems kilo keblumų įsigyti bilietus į renginius, nes jie buvo pardavinėjami tik internetu.

 

Iš užpildytų anketų paaiškėjo, kad trečdalis (33 proc.) vyresnių nei 55 metų žmonių susidūrė su sunkumais kavinėse ar restoranuose, nes negalėjo atsiskaityti grynaisiais pinigais. Perkopusių 75 metų ribą asmenų grupėje šis rodiklis šoktelėjo iki 44 proc. Beveik pusei visų apklaustųjų problemų sukėlė tai, kad viešojo maitinimo įstaigose pateikiamas tik elektroninis meniu.

Be to, vienas iš trijų (36 proc.) vyresnio amžiaus gyventojų tvirtino, kad jiems kilo keblumų įsigyti bilietus į renginius, nes jie buvo pardavinėjami tik internetu.

„Akivaizdu, kad vis labiau plintantys elektroniniai atsiskaitymai kelia rimtų iššūkių ir sudaro prielaidas gana didelės visuomenės dalies atskirčiai. Kai kurie vyresnio amžiaus gyventojai neturi stiprių skaitmeninių įgūdžių ar finansinių galimybių įsigyti išmaniuosius įrenginius bei kitas priemones. Dėl to jiems kai kurių paslaugų prieinamumas gali mažėti, ypač, jei nėra užtikrinamos alternatyvos“, – akcentavo J. Miliuvienė.

Anot jos, nors perėjimas prie skaitmenizavimo savaime nereiškia diskriminacijos, tačiau šis procesas turėtų išlaikyti proporcingumo principą ir galėtų būti draugiškesnis.

Statistikos tarnybos „Eurostat“ duomenimis, pernai pagrindinius skaitmeninius įgūdžius turėjo 33 proc. 55–64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, vyresnių nei 65 metų grupėje – vos 15,5 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Japonijoje robotizuota daug anksčiau

Japonijoje robotizuota daug anksčiau portretas
Bet visur yra žmogus į kurį gali kreiptis žmonės nesigaudantys technologijose ar dėl kurių nors priežasčių negalintys jomis pasinaudoti. Užtenka ilgiau pastoviniuoti prie kokio automato stotyje ar metro, kaip atbėga darbuotojas ir klausia ar nereikia pagalbos. Ir stotyse kasos nenaikinamos, ir grynais gali mokėti kur nori. Ir ne tik senukai turi problemų su superskaitmenizavimu. Užtenka virusiuko ar gedimo ir viskas stoja. Įsivaizduokit po geros audros dvi savaites nėra elektros. Ir neturit grynų.

Vagys - sorošiniai mūsų Valstybės griovėjai

Vagys - sorošiniai  mūsų Valstybės griovėjai portretas
skuba įgyvendinti kuo geresnes sąlygas savo suplanuotai ateičiai, kad galėtų dar patogiau ne tik daryt savo juodus darbus, bet ir apsoliučiai valdyt mūsų mažą Tautą. Kaip įrodysi kokį nors faktą jei jis buvo vykdytas per int. erdvę o paskui kuomet reikia įrodymų jis išnyko kaip dūmas? Ar dabar kas patraukia baudžiamojon atsakomybėn bankus kuomet iš jų klijento sąskaitos, kažkokiu tai būdu, sukčiai pasiima pinigus? Kaip pvz. žmogus, įrodys kad sąskaitos numerio ir kodų niekam nepranešė? Neįrodys niekaip. Kuo tyrėjai tiki - banku ar fiziniu asmeniu? Aišku kad banku..Žodžiu, negalima leisti įsigalėti tokiems veiksmams kurie vykdomi ne fiziniu o ,,oriniu", t.y. internetiniu būdu. Ir visų pirma ,, Žąsinai! Naikinkit bet kokius ribojimus atsiskaitant grynaisiais!"

daugiau nei trecdalis

daugiau nei trecdalis portretas
akivaizdi diskriminizacija ir zmoniu prievarta
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių