- Marija Gabrienė, LTV „Panorama“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugelyje didžiųjų pasaulio miestų, esančių prie jūros ar vandenyno, įkurti uostai. Tačiau suomiai, norėdami kuo daugiau krantinių pritaikyti žmonių poreikiams, nusprendė iš Helsinkio uostą perkelti toliau nuo sostinės.
Tuo metu nedidelį ūkinei veiklai tinkamą pakrančių ruožą turinti Lietuva, pasak Klaipėdos uosto direkcijos vadovų, tokių galimybių nemato, praneša LTV „Panorama“.
Keltais keliaujančius į Suomiją pasitinka įspūdingi Helsinkio vaizdai: prie krantinių prigludę milžiniški keltai, prabangios jachtos.
Helsinkio uostas, kaip ir Klaipėdos, įsikūręs mieste. Prieš keletą metų uosto krantinėse vyko aktyvi krova, dabar šis uostas iš esmės skirtas jau keleiviniai laivybai. Per metus čia keliauja apie 7mln. žmonių.
Kroviniai dabar plukdomi į naują Vuosario uostą, pastatytą už 14 kilometrų nuo Helsinkio. Likusiose laisvose krantinėse prie vandens įrengtos vaikų žaidimo aikštelės.
„Uosto teritorijos mieste buvo apribotos. Uostui neužteko vietos plėstis, ir vienintelis būdas išlaikyti veiklą ir ją toliau plėtoti bei diegti naujas technologijas buvo iškelti uostą už miesto ribų“, – teigė Helsinkio jūrų uosto Komunikacijos departamento vadovė Eeva Hietanen.
Prieš ketverius metus atidarytas Vuosario uostas užima daugiau kaip 200 hektarų teritoriją. Vietovė buvo kalnuota, todėl pirmiausiai ją reikėjo išlyginti, iškirsti miškus, žeme užpilti apie 90 hektarų jūros, nutiesti geležinkelius, iki 12,5 metro išgilinti įplaukos kanalą.
Čia kraunami iš arba į Šiaurės Europos uostus keliaujantys kroviniai. Suomiams prireikė 12 metų pastatyti naują uostą. Kiek mažiau truko naftos terminalo perkėlimas Kotkoje.
„Senasis naftos terminalas buvo miesto centre, ir gyventojai gyveno tarp talpyklų. Todėl terminalas ir perkeltas“, – aiškino Haminokotkos jūrų uosto komercijos direktorius Kyosti Manninenas.
Naujasis naftos terminalas perkeltas į priešais esantį įlankos krantą, o šioje vietoje įkurtas vienas gražiausių Kotkos parkų. Beje, šalia styrančių terminalo liekanų, krante guli ir „Nord Stream“ dujotiekio vamzdžio dalis. Vamzdžiai buvo kraunami ir plukdomi į jūrą bei klojami jos dugne būtent iš Kotkos uosto.
Tuo metu uosto plėtrai teritorijos stokojantis Klaipėdos uostas visuomenės poreikiams taip pat jau atlaisvino keletą krantinių. Vienoje iš jų įkurtas kruizinių laivų terminalas. Tačiau dalį teritorijos pietinėje dalyje teko paimti iš miesto.
„Latvija turi 600 kilometrų pakrantės, jau nekalbant apie Suomiją ar Švediją, kuri turi tūkstančio kilometrų ilgio pakrantę. O Lietuva turi tik 99 kilometrus. Iš jų 50 kilometrų – Kuršių nerijos nacionalinis parkas. Lieka 50 kilometrų. Tai kur kišti visą tą ekonomiką? Teko dalį paimti iš miesto“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Jau kone 20 metų svarstoma giliavandenio uosto statybos idėja, pasak E. Gentvilo, jei būtų įgyvendinta, tai tik siekiant pritraukti naujų krovinių srautų. Dabartinio Klaipėdos uosto su milžiniškomis direkcijos, privataus kapitalo ir Europos Sąjungos investicijomis neketinama iškelti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje pernai registruoti 42 baltarusiški traktoriai – dukart mažiau nei užpernai
Lietuvoje praėjusiais metais buvo registruoti 42 baltarusiškai traktoriai, tai yra maždaug du kartus mažiau negu užpernai, šeštadienį pranešė LNK žinios. ...
-
Generalinis komisaras finansavimą vidaus saugumui ragina susieti su BVP
Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas ragina vidaus saugumo tarnybas finansuoti skiriant fiksuotą procentą nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), kaip finansuojama krašto apsauga. ...
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...
-
ILTE: paskolų galės gauti ne tik gaminantys vartotojai
Saulės ir vėjo parkų, skirtų gaminantiems vartotojams, vystytojams bus išdalyta iki 100 mln. eurų paskolų už ne daugiau kaip 3 proc. metų palūkanas, pranešė nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams gresia naujas mokestis
70 tūkst. elektros vartotojų gresia naujas mokestis. Uždelsus deklaruoti skaitiklių rodmenis ilgiau nei metus, šį darbą už gyventojus atliks ESO darbuotojai. O už rodmenų nurašymą dar teks susimokėti beveik 22 eurus. Iki šiol u...
-
Šimkus: prieš didinant mokesčius, peržvelkime lengvatas
Prieš svarstant, kuriuos mokesčius reiktų didinti, norint pasiekti reikalingą gynybos finansavimą, reiktų peržvelgti šiuo metu taikomas lengvatas, mano Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus. Pasak jo, jei nebūt...
-
Vaičiūnas: turėtume diskutuoti apie bendrą elektrinę
Vasarį su Europos tinklais susijungusios Baltijos šalys galėtų pradėti diskusijas dėl bendros elektrinės statybų, sako Lietuvos energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. ...
-
Pinigai gynybai: naudos gyventojų santaupas bankuose?
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, prezidento Gitano Nausėdos patarėjas sako, jog lėšų tam pirmiausia reikėtų skolintis, o ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi jų surinkti iš augančios šalies ...
-
Kylančios pocedūrų kainos: grožis – prabanga ar būtinybė?
Grožis yra prabanga ar būtinybė? Tokį klausimą pradėjo kelti klientai po Naujųjų metų apsilankę pas grožio specialistus. Dėl pabrangusių žaliavų kilo kone visų paslaugų kainos. Tačiau efektas ne toks, kokio grožio specialistai tikėjosi: kli...