Vežėjai ragina naikinti kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių: trūks 15 tūkst. darbuotojų

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kreipėsi į atsakingas šalies institucijas prašydama panaikinti kvotas tolimųjų reisų vairuotojams iš trečiųjų šalių, supaprastinti jų įdarbinimo procedūras ir sudaryti galimybę juos įdarbinti per kelias dienas. Dėl Mobilumo paketo reikalavimų, karo Ukrainoje ir 2-3 mėnesius trunkančių įdarbinimo procedūrų rasti Lietuvoje galinčių dirbti tolimųjų reisų vairuotojų tampa vis sunkiau, todėl šalies verslas prašo atsakingų šalies institucijų veikti ryžtingai.

Tai rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į Vyriausybę, Socialinės apsaugos ir darbo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijas, Seimo Ekonomikos komitetą.

„Lietuvos transporto sektoriaus įmonėms metų viduryje trūks apie 15 tūkst. vairuotojų, o dėl Rusijos agresijos Ukrainoje, Mobilumo paketo reikalavimų ir ilgų įdarbinimo procedūrų vairuotojų priėmimo į darbą procesas dar pasunkėja. Pavyzdžiui, ukrainiečiai vairuotojai masiškai išvyksta ginti savo Tėvynės, skaičiuojama, jog galėjo išvykti daugiau kaip 10 tūkstančių ukrainiečių, todėl skubiai ieškome vairuotojų kitose šalyse. Būtent todėl prašome Vyriausybės veikti ryžtingai, pasiremti Lenkijos kolegų taikomu modeliu, kai tolimųjų reisų vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimui reikalingos procedūros sutvarkomos per kelias dienas“, – sakė Z. Buivydas.

O dėl Rusijos agresijos Ukrainoje, Mobilumo paketo reikalavimų ir ilgų įdarbinimo procedūrų vairuotojų priėmimo į darbą procesas dar pasunkėja.

Pasak Z. Buivydo, transporto įmonių vadovams veiklą apsunkina įsigaliojęs Mobilumo paketo reikalavimas kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos šalis. Jo teigimu, „Linava“ papildomai planuoja kreiptis į Vyriausybę ir Lietuvai Europos Parlamente atstovaujančius europarlamentarus prašydama tarpininkauti, kad Europos Komisija sustabdytų Mobilumo paketo nuostatos galiojimą dėl privalomo vilkikų grąžinimo kas aštuonias savaites į jų bendrovių įsisteigimo šalis, kol bus priimtas sprendimas ES Teisingumo Teisme. Priminsime, kad Lietuva yra pateikusi skundą ES Teisingumo Teismui dėl šių galimai diskriminuojančių Lietuvos vežėjus Mobilumo paketo nuostatų.

„Lietuvos darbo rinkoje nėra paruošta tiek vairuotojų, kiek užtektų transporto sektoriaus darbo poreikiams patenkinti. Šiandien paprasčiausiai nėra kito kelio, kaip dalį vairuotojų įdarbinti iš užsienio, tačiau 2-3 mėnesius trunkančios užsieniečių iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūros mūsų netenkina. Būtina užtikrinti, kad būtų išvengta administracinių procedūrų ir darbuotojus būtų galima priimti į darbą per kelias dienas“, – pabrėžė Z. Buivydas.

„Linavos“ viceprezidentas Vytas Bučinskas atkreipė dėmesį, kad ieškodamos būdų, kaip sustabdyti augančias išlaidas dėl Mobilumo paketo reikalavimų, brangesnių degalų nei kaimyninėse šalyse, žymiai greitesnių vairuotojų įdarbinimo procedūrų Lenkijoje, vis daugiau Lietuvos įmonių ieško galimybių, kaip steigti bendroves ir logistikos centrus Lenkijoje ar kitose Vakarų Europos šalyse. Taip mūsų šalies biudžetas praranda pajamas, o Lietuvos verslininkų investicijos keliauja į užsienio šalis.

„Norint įgyvendinti naujus Mobilumo paketo reikalavimus, įmonės turi priimti į darbą naujus darbuotojus – tolimųjų reisų vilkikų vairuotojus, vadybininkus ir kitą personalą, kad Mobilumo paketo nuostatų būtų tinkamai laikomasi.  Be to, Lietuvos įmonės priverstos ieškoti būdų, kaip mažesnėmis sąnaudomis vykdyti veiklą, nes kitu atveju jų konkurencingumas užsienio rinkose mažės vien dėl ženkliai išaugusių veiklos išlaidų. Tad būtini sprendimai, leidžiantys ženkliai sumažinti veiklos kaštus. Spartesnis darbuotojų iš ne Europos Sąjungos šalių įdarbinimas galėtų būti viena iš išeičių“, – sakė V. Bučinskas.

„Linavos“ duomenimis, Lietuvos įmonėse dirbantys ir po užsienio šalis krovinius gabenantys vilkikų vairuotojai paprastai uždirba nuo 2000 eurų „į rankas“ per mėnesį, pavojingus krovinius ir automobilius gabenantys vairuotojai – apie 3000 eurų „į rankas“ per mėnesį.

Lietuvos transporto sektorius sukuria apie 13 proc. šalies BVP ir pagal šį rodiklį Lietuva yra tarp pirmaujančių valstybių Europos Sąjungoje (ES).



NAUJAUSI KOMENTARAI

aloizas

aloizas portretas
uztat ukrainietiskoms plastakems kvotu nera

Tiesa truputi kitokia!

Tiesa truputi kitokia! portretas
Rytu rinkos musu vezejams uzsidare. Neziurint net i tai,kad nebuvo uzbaninto rusisko kapitalo girtekos,rostekos,hegelmanai,nostrados ir kiti. Mobilumo paketo taisykles irgi kolkas negalios. Tai is kur dabar tu vairuotoju poreikis,jei ukrainieciai vengia grizti kariauti,o baltarusiai bega i Lietuva nuo savos mobilizacijos!? Ogi - viskas paprasta! Kiekvienam naujai besidarbinanciam ukrainieciui,is biudzeto bus skirta vienkartine 3000 euru ismoka!!! Is musu visu,kuriuos atleis is darbu,mokesciu,kad idarbinti naujus ukrainiecius ir susirinkti ju ismokas! Ten banditai zudo zmones,o cia - banditai pasinaudos proga is to pralobti...

Dievu Miskas..

Dievu Miskas.. portretas
Na dalis ukr isvyksta i tevyne, o vezejams sedimoji svyla... Stebint kuro kainu augima, atsiranda nuojauta, jog tuos treciasalius dar labiau apgaudines
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių