- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kreipėsi į atsakingas šalies institucijas prašydama panaikinti kvotas tolimųjų reisų vairuotojams iš trečiųjų šalių, supaprastinti jų įdarbinimo procedūras ir sudaryti galimybę juos įdarbinti per kelias dienas. Dėl Mobilumo paketo reikalavimų, karo Ukrainoje ir 2-3 mėnesius trunkančių įdarbinimo procedūrų rasti Lietuvoje galinčių dirbti tolimųjų reisų vairuotojų tampa vis sunkiau, todėl šalies verslas prašo atsakingų šalies institucijų veikti ryžtingai.
Tai rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į Vyriausybę, Socialinės apsaugos ir darbo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijas, Seimo Ekonomikos komitetą.
„Lietuvos transporto sektoriaus įmonėms metų viduryje trūks apie 15 tūkst. vairuotojų, o dėl Rusijos agresijos Ukrainoje, Mobilumo paketo reikalavimų ir ilgų įdarbinimo procedūrų vairuotojų priėmimo į darbą procesas dar pasunkėja. Pavyzdžiui, ukrainiečiai vairuotojai masiškai išvyksta ginti savo Tėvynės, skaičiuojama, jog galėjo išvykti daugiau kaip 10 tūkstančių ukrainiečių, todėl skubiai ieškome vairuotojų kitose šalyse. Būtent todėl prašome Vyriausybės veikti ryžtingai, pasiremti Lenkijos kolegų taikomu modeliu, kai tolimųjų reisų vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimui reikalingos procedūros sutvarkomos per kelias dienas“, – sakė Z. Buivydas.
O dėl Rusijos agresijos Ukrainoje, Mobilumo paketo reikalavimų ir ilgų įdarbinimo procedūrų vairuotojų priėmimo į darbą procesas dar pasunkėja.
Pasak Z. Buivydo, transporto įmonių vadovams veiklą apsunkina įsigaliojęs Mobilumo paketo reikalavimas kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos šalis. Jo teigimu, „Linava“ papildomai planuoja kreiptis į Vyriausybę ir Lietuvai Europos Parlamente atstovaujančius europarlamentarus prašydama tarpininkauti, kad Europos Komisija sustabdytų Mobilumo paketo nuostatos galiojimą dėl privalomo vilkikų grąžinimo kas aštuonias savaites į jų bendrovių įsisteigimo šalis, kol bus priimtas sprendimas ES Teisingumo Teisme. Priminsime, kad Lietuva yra pateikusi skundą ES Teisingumo Teismui dėl šių galimai diskriminuojančių Lietuvos vežėjus Mobilumo paketo nuostatų.
„Lietuvos darbo rinkoje nėra paruošta tiek vairuotojų, kiek užtektų transporto sektoriaus darbo poreikiams patenkinti. Šiandien paprasčiausiai nėra kito kelio, kaip dalį vairuotojų įdarbinti iš užsienio, tačiau 2-3 mėnesius trunkančios užsieniečių iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūros mūsų netenkina. Būtina užtikrinti, kad būtų išvengta administracinių procedūrų ir darbuotojus būtų galima priimti į darbą per kelias dienas“, – pabrėžė Z. Buivydas.
„Linavos“ viceprezidentas Vytas Bučinskas atkreipė dėmesį, kad ieškodamos būdų, kaip sustabdyti augančias išlaidas dėl Mobilumo paketo reikalavimų, brangesnių degalų nei kaimyninėse šalyse, žymiai greitesnių vairuotojų įdarbinimo procedūrų Lenkijoje, vis daugiau Lietuvos įmonių ieško galimybių, kaip steigti bendroves ir logistikos centrus Lenkijoje ar kitose Vakarų Europos šalyse. Taip mūsų šalies biudžetas praranda pajamas, o Lietuvos verslininkų investicijos keliauja į užsienio šalis.
„Norint įgyvendinti naujus Mobilumo paketo reikalavimus, įmonės turi priimti į darbą naujus darbuotojus – tolimųjų reisų vilkikų vairuotojus, vadybininkus ir kitą personalą, kad Mobilumo paketo nuostatų būtų tinkamai laikomasi. Be to, Lietuvos įmonės priverstos ieškoti būdų, kaip mažesnėmis sąnaudomis vykdyti veiklą, nes kitu atveju jų konkurencingumas užsienio rinkose mažės vien dėl ženkliai išaugusių veiklos išlaidų. Tad būtini sprendimai, leidžiantys ženkliai sumažinti veiklos kaštus. Spartesnis darbuotojų iš ne Europos Sąjungos šalių įdarbinimas galėtų būti viena iš išeičių“, – sakė V. Bučinskas.
„Linavos“ duomenimis, Lietuvos įmonėse dirbantys ir po užsienio šalis krovinius gabenantys vilkikų vairuotojai paprastai uždirba nuo 2000 eurų „į rankas“ per mėnesį, pavojingus krovinius ir automobilius gabenantys vairuotojai – apie 3000 eurų „į rankas“ per mėnesį.
Lietuvos transporto sektorius sukuria apie 13 proc. šalies BVP ir pagal šį rodiklį Lietuva yra tarp pirmaujančių valstybių Europos Sąjungoje (ES).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys, ar didinti baudas už e. cigarečių pardavimą nepilnamečiams
Seime antradienį svarstoma prezidento Gitano Nausėdos iniciatyva padidinti baudas už elektroninių cigarečių pardavimą, jų pirkimą ar perdavimą nepilnamečiams. ...
-
„Litgrid“: suremontavus Suomijos branduolines elektrines elektra pigo 4 proc.3
Pasibaigus branduolinių elektrinių remontui Suomijoje, vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę mažėjo 4 proc. iki 86,6 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
Lietuvai siūloma pasitraukti iš energetikos chartijos sutarties1
Energetikos ministerija siūlo Lietuvai pasitraukti iš beveik prieš tris dešimtmečius pasirašytos Energetikos chartijos sutarties. ...
-
VERT: vidutinė šilumos kaina gruodį didėja 7 proc.2
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
Europine geležinkelio vėže pirmąkart atgabentas krovinys iš Austrijos
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmą kartą europine vėže atgabeno krovinį iš Austrijos – į Šeštokus netoli Lenkijos sienos pervežtos ...
-
Atlyginimų atotrūkis tarp sostinės ir kitų regionų trečiąjį ketvirtį kiek mažėjo1
Atlyginimų atotrūkis tarp Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionų trečiąjį šių metų ketvirtį siekė 394,7 euro ir per ketvirtį sumažėjo 18,9 euro, pirmadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Kodėl pabrango sviestas ir pieno produktai?17
Parduotuvėse rekordiškai pabrango sviestas, auga ir kitų pieno produktų kainos. Prognozuojama, kad pieno produktai po Naujųjų gali ir toliau brangti. Apie tai, kiek teks mokėti už sviestą ir kaip tai brangins kitus gaminius, kuriuose naudojamas ...
-
Biurokratijos pelkėje stringa milijardiniai projektai: atskleistos gilios sistemos problemos6
„Teltonikos“ istorija išryškino biurokratijos pelkę Lietuvoje. Šalyje dirba daugiau valdininkų, nei įprasta išsivysčiusiose valstybėse. Negana to, verslas skundžiasi, kad tie patys valdininkai kuria įvairius riboj...
-
J. Rojaka: sprendimai dėl PVM lengvatos restoranams nebus greiti2
Šių metų pradžioje panaikinus pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą maitinimo verslui ir nemažai restoranų užsidarant, Seimo ekonomikos komiteto narė Jekaterina Rojaka sako, kad galimas PVM mažinimas ar kiti sprendimai galėtų būti pr...