- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilkikų vairuotojai ir Švietimo ministerija nesusikalba. Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas piktinasi siūlymu ilginti profesionalių vairuotojų mokymų trukmę, tačiau ministerija tikina, kad vairuotojų nuogąstavimai – nepagrįsti, praneša Info diena.
Vairavimo aikštelėje tvarka, o teisės aktuose – chaosas. Tolimųjų reisų vairuotojai piktinasi ministerijos siūlomu profesionalių vairuotojų mokymu ilginimu, esą tokie pakeitimai tik dar labiau pagilintų jau egzistuojančią tolimųjų reisų vairuotojų krizę.
„Didelis klausimas, ar bus norinčių mokytis, nes viskas brangs, reikia laiko ir labai daug investicijų“, – įsitikinęs vilkiko vairuotojas Andrejus.
„Kai visa Europa ir visas pasaulis ieško kelių, kaip pritraukti vairuotojų į transporto sektorių, pas mus, Lietuvoje, truputį kita situacija. Gali įvykti taip, kad mes kaip tik atitolinsime tuos žmones nuo šitos profesijos pasirinkimo“, – sakė TTLA generalinis direktorius Povilas Drižas.
Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai, išgirdę vairuotojų nusiskundimus, tik kraipo galvas: esą ketinimų ilginti programą nė nebuvo.
„Čia tiesiog iš dalies yra nepagrįsti darbdavių nuogąstavimai. Už ką yra atsakinga Švietimo, mokslo ir sporto ministerija? Mes tikrai neturime jokio tikslo ilginti ir branginti programas, matydami, koks yra didelis poreikis šių specialistų darbo rinkoje“, – teigė švietimo viceministrė Agnė Kudarauskienė.
Viena yra sakyti, kita yra pateikti ir parodyti, ar tikrai taip bus.
Švietimo viceministrės teigimu, sunkvežimių vairuotojų rengimo tvarką tikrai planuojama keisti, tačiau, atvirkščiai, nei mano vairuotojai, bus siekiama trumpinti mokymų trukmę. Negana to, grėsmės, kad drastiškai pakiltų mokymų kainos, taip pat neliktų, mat sumažinus mokymų trukmę mažės ir kreditų skaičius.
„Priėmę direktyvą, mes turėsime teisinį pagrindą sutrumpinti programas ir tuo pačiu sumažinti jų kainą“, – kalbėjo A. Kudarauskienė.
K. Vanago / Fotobanko nuotr.
„Tada viską reikia parodyti teisės aktuose, nes mes dabar to nematome“, – tvirtino P. Drižas.
„Viena yra sakyti, kita yra pateikti ir parodyti, ar tikrai taip bus“, – abejojo ir „Linavos“ generalinis direktorius Zenonas Buivydas.
Tiek Logistikos aljansas, tiek Vežėjų asociacija su pačiais vairuotojais į planuojamus pokyčius žiūri skeptiškai. Anot jų, pokyčiai apskritai nebūtini, mat praktiškai jau ir dabar viskas vyksta gana sklandžiai.
„Vėl toks pastovus vėlimasis, kada jau yra veikiantis mechanizmas, ekonominis ciklas ar mokymo, švietimo ciklas, bandoma eksperimentuoti. Norėčiau pasakyti: gal pakaks tų eksperimentų?“, – kalbėjo Z. Buivydas.
„Aišku, yra gerai tai, kaip dabar yra. Aš nematau prasmės. Čia tikra nesąmonė“, – antrino vilkiko vairuotojas Andrejus.
Vis dėlto panašu, kad vežėjams ministerijos eksperimentų išvengti nepavyks.
„Mes pažymime, kad iš pricipo perkėlus direktyvą, mes parengsime trumpas, direktyvos reikalavimus atitinkančias profesinio mokymo programas“, – tvirtino švietimo viceministrė.
Kol kas, anot Švietimo ministerijos, tikimasi pakeitimus įteisinti šios sesijos metu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Litgrid“: suremontavus Suomijos branduolines elektrines elektra pigo 4 proc.3
Pasibaigus branduolinių elektrinių remontui Suomijoje, vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę mažėjo 4 proc. iki 86,6 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
Lietuvai siūloma pasitraukti iš energetikos chartijos sutarties1
Energetikos ministerija siūlo Lietuvai pasitraukti iš beveik prieš tris dešimtmečius pasirašytos Energetikos chartijos sutarties. ...
-
VERT: vidutinė šilumos kaina gruodį didėja 7 proc.1
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
Europine geležinkelio vėže pirmąkart atgabentas krovinys iš Austrijos
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmą kartą europine vėže atgabeno krovinį iš Austrijos – į Šeštokus netoli Lenkijos sienos pervežtos ...
-
Atlyginimų atotrūkis tarp sostinės ir kitų regionų trečiąjį ketvirtį kiek mažėjo1
Atlyginimų atotrūkis tarp Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionų trečiąjį šių metų ketvirtį siekė 394,7 euro ir per ketvirtį sumažėjo 18,9 euro, pirmadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Kodėl pabrango sviestas ir pieno produktai?17
Parduotuvėse rekordiškai pabrango sviestas, auga ir kitų pieno produktų kainos. Prognozuojama, kad pieno produktai po Naujųjų gali ir toliau brangti. Apie tai, kiek teks mokėti už sviestą ir kaip tai brangins kitus gaminius, kuriuose naudojamas ...
-
Biurokratijos pelkėje stringa milijardiniai projektai: atskleistos gilios sistemos problemos6
„Teltonikos“ istorija išryškino biurokratijos pelkę Lietuvoje. Šalyje dirba daugiau valdininkų, nei įprasta išsivysčiusiose valstybėse. Negana to, verslas skundžiasi, kad tie patys valdininkai kuria įvairius riboj...
-
J. Rojaka: sprendimai dėl PVM lengvatos restoranams nebus greiti1
Šių metų pradžioje panaikinus pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą maitinimo verslui ir nemažai restoranų užsidarant, Seimo ekonomikos komiteto narė Jekaterina Rojaka sako, kad galimas PVM mažinimas ar kiti sprendimai galėtų būti pr...
-
Vilnius lietuvių nebetraukia: kokias alternatyvas renkasi?3
Kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje respondentai, planuojantys pirkti būstą per artimiausius trejus metus, dažniausiai renkasi sostinę arba jos apylinkes. Tuo tarpu Lietuvoje situacija kitokia – Vilnių kaip trokštamo būsto vietą renkasi ma...