Vilkikų vairuotojai ir ministerija nesusikalba: bijo pokyčių, kurių net nebus?

  • Teksto dydis:

Vilkikų vairuotojai ir Švietimo ministerija nesusikalba. Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas piktinasi siūlymu ilginti profesionalių vairuotojų mokymų trukmę, tačiau ministerija tikina, kad vairuotojų nuogąstavimai – nepagrįsti, praneša Info diena.

Vairavimo aikštelėje tvarka, o teisės aktuose – chaosas. Tolimųjų reisų vairuotojai piktinasi ministerijos siūlomu profesionalių vairuotojų mokymu ilginimu, esą tokie pakeitimai tik dar labiau pagilintų jau egzistuojančią tolimųjų reisų vairuotojų krizę.

„Didelis klausimas, ar bus norinčių mokytis, nes viskas brangs, reikia laiko ir labai daug investicijų“, – įsitikinęs vilkiko vairuotojas Andrejus.

„Kai visa Europa ir visas pasaulis ieško kelių, kaip pritraukti vairuotojų į transporto sektorių, pas mus, Lietuvoje, truputį kita situacija. Gali įvykti taip, kad mes kaip tik atitolinsime tuos žmones nuo šitos profesijos pasirinkimo“, – sakė TTLA generalinis direktorius Povilas Drižas.

Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai, išgirdę vairuotojų nusiskundimus, tik kraipo galvas: esą ketinimų ilginti programą nė nebuvo.

„Čia tiesiog iš dalies yra nepagrįsti darbdavių nuogąstavimai. Už ką yra atsakinga Švietimo, mokslo ir sporto ministerija? Mes tikrai neturime jokio tikslo ilginti ir branginti programas, matydami, koks yra didelis poreikis šių specialistų darbo rinkoje“, – teigė švietimo viceministrė Agnė Kudarauskienė.

Viena yra sakyti, kita yra pateikti ir parodyti, ar tikrai taip bus.

Švietimo viceministrės teigimu, sunkvežimių vairuotojų rengimo tvarką tikrai planuojama keisti, tačiau, atvirkščiai, nei mano vairuotojai, bus siekiama trumpinti mokymų trukmę. Negana to, grėsmės, kad drastiškai pakiltų mokymų kainos, taip pat neliktų, mat sumažinus mokymų trukmę mažės ir kreditų skaičius.

„Priėmę direktyvą, mes turėsime teisinį pagrindą sutrumpinti programas ir tuo pačiu sumažinti jų kainą“, – kalbėjo A. Kudarauskienė.

K. Vanago / Fotobanko nuotr.

„Tada viską reikia parodyti teisės aktuose, nes mes dabar to nematome“, – tvirtino P. Drižas.

„Viena yra sakyti, kita yra pateikti ir parodyti, ar tikrai taip bus“, – abejojo ir „Linavos“ generalinis direktorius Zenonas Buivydas.

Tiek Logistikos aljansas, tiek Vežėjų asociacija su pačiais vairuotojais į planuojamus pokyčius žiūri skeptiškai. Anot jų, pokyčiai apskritai nebūtini, mat praktiškai jau ir dabar viskas vyksta gana sklandžiai.

„Vėl toks pastovus vėlimasis, kada jau yra veikiantis mechanizmas, ekonominis ciklas ar mokymo, švietimo ciklas, bandoma eksperimentuoti. Norėčiau pasakyti: gal pakaks tų eksperimentų?“, – kalbėjo Z. Buivydas.

„Aišku, yra gerai tai, kaip dabar yra. Aš nematau prasmės. Čia tikra nesąmonė“, – antrino vilkiko vairuotojas Andrejus.

Vis dėlto panašu, kad vežėjams ministerijos eksperimentų išvengti nepavyks.

„Mes pažymime, kad iš pricipo perkėlus direktyvą, mes parengsime trumpas, direktyvos reikalavimus atitinkančias profesinio mokymo programas“, – tvirtino švietimo viceministrė.

Kol kas, anot Švietimo ministerijos, tikimasi pakeitimus įteisinti šios sesijos metu.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pipo

Pipo portretas
After more tan 50 year driving truck's, see a ' a lat off idiots on the road's and wat driving school or diploma for truck see have..? May cat for free.? if Baye a pak butter in the Maxima . truck drive are not a simple Job. it need a lat of lessen and practica.! And luren a other languets, so you can talk little out the one country . The modern drivers drive only on the Tom Tom, and thing see are clover. Wat driving school and quick document for drive a 20 ton truck.?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių