- Valdas Kvedaras
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuviai emocijas išlieja internete, tačiau vengia kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių tarnybą? Toks įspūdis susidaro peržvelgus portalą rekvizitai.lt ir vieno prekybos centro paskyrą socialiniame tinkle.
Liejasi internete
Praėjusiais metais skambiais atidarymais driokstelėjęs prekybos centrų tinklas "Lidl" tarsi bandė įteigti, kad į rinką ateinantis naujas žaidėjas laikysis vokiškos tvarkos. Šiandien "Lidl LT" pirkėjų yra stipriai kritikuojamas.
Per 200 kritinių atsiliepimų portale rekvizitai.lt, gerokai daugiau bendrovės feisbuko paskyroje – tokiais "pasiekimais" šiandien gali pasigirti į Lietuvą įžengęs Vokietijos prekybos įmonių tinklas.
Valstybinė vartotojų teisių tarnyba teigia, oficialių skundų nesulaukusi, todėl tyrimų nepradėjo.
Užkliuvo kasininkės
Interneto erdvėje neseniai užvirė audringa diskusija apie piktybiškai klystančius "Lidl" kasininkus.
"Ne vieną kartą ir toje pačioje parduotuvėje buvo neteisingai apskaičiuojamos prekės, nors pardavėjai skirtingi. Sakykime, pasitaiko suklysti kasininkams, bet kai nuolatos važiuoji kiekvieną savaitgalį apsipirkti ten pat ir per kokius keturis mėnesius bent tris kartus susiduri su situacija, kada tau ar kitam pirkėjui, pavyzdžiui, vietoj vieno pakelio sviesto kasoje išmuša šešis arba 20 keksų... Gerai, jei bent jau susimokėjus po to pastebi ir iškart prie kasos išsiaiškini, o jei ne – pats žioplas", – tendencingą sukčiavimą pastebi Grytė Čiečkutė.
"Tik ne Lietuvoje toks tinklas gali veikti. Personalas ne tik kad klaidų daro, bet ir atvirai sukčiauja: tik grįžus namo pastebi, kokių prekių prisipirkai (į kurias parduotuvėje net nežiūrėjai, o jos tavo sąskaitoje atsirado), o ir kokius neregėtus kiekius įsigijai (perki tris avokadus, o sąskaitoje bus 23). Žodžiu, galima uždėti kryžiuką ant tokio prekybos tinklo", – konstatuoja "Lidl" parduotuvėje pabuvojęs Rimas Adaškevičius.
Personalas ne tik kad klaidų daro, bet ir atvirai sukčiauja: tik grįžus namo pastebi, kokių prekių prisipirkai (į kurias parduotuvėje net nežiūrėjai, o jos tavo sąskaitoje atsirado).
"Sukčiauja "Lidl" su svoriais, vagia pirkėjų pinigus! Būkite atidūs, kad neapvogtų! Antai, perkant keturias Pekino antis, jos pasunkėjo prie kasos. Buvo akcija – 2, 99 euro už kg, pirminė kaina 3,99 euro. Iš karto už kasos pastebime, kad antys čekyje pasunkėjo po maždaug 500 g (apie 34 proc.). Todėl ir kaina priskaičiuota didesnė! Iš viso buvome apvogti-apgauti maždaug 8,14 euro. Pinigus nenoriai grąžino", – savo karčia patirtimi dalijasi budrusis Vitalis.
Diskusija apie kainas
"Lidl" feisbuko paskyroje Ona Marija atvirauja nebegalinti tylėti, kai pamatė palygintas šio tinklo prekių kainas lietuviškose ir užsienio parduotuvėse: "Kainos vos ne kosminės. Skaičiuoji tuos pinigėlius, bandai sutaupyti, bet kur tau! Dėl savęs aš rami, bet gaila kitų žmonių, kurie vos galą su gal suduria. "Lidl" nusivyliau tiek pat, kaip euro įvedimu. Koks gobšuolis įvertina kai kurių prekių kainas? Užsienyje pigiau kainuoja nei nuskurdusioje Lietuvoje."
"Lidl" atstovai randa pasiteisinimą: Lietuva tolokai nuo prekių ir produktų gamybos vietų, be to, čia labai maža rinka. Bet kai prekybininkams atsikertama ir pirštu parodoma, kad, sakykime, Maltoje, kuri gerokai toliau negu Lietuva, "Lidl" parduotuvėse produktų ir prekių kainos mažesnės, bendrovės atstovai į pirkėjų replikas neatsako.
Šabloninės frazės
"Lidl" feisbuko paskyroje gausybė komentarų ir apie nekokybiškus produktus.
Regis, panašų nusiskundimą-antireklamą išgirdę "Lidl" vadovai turėtų tuojau pat susisiekti su pagrįstas pretenzijas reiškusia pirkėja ir išsiaiškinti, atsiprašyti, atlyginti patirtus nuostolius, o jos pastabas iškart pašalinti iš feisbuko.
Tačiau vokiškojo prekybos tinklo atstovai imasi kitokios taktikos. "Siekiame, kad kiekvieną mūsų klientą pasiektų tik kokybiški produktai, todėl apgailestaujame girdėdami apie šią situaciją.
Nuoširdžiai prašome skirti kelias minutes ir užpildyti šią formą. Papildoma informacija padėtų situaciją ištirti nuodugniau. Atsiprašome dėl nemalonios patirties ir linkime gražaus ketvirtadienio", – pirkėjams atsako "Lidl" anonimas.
Atsitvėrė tyla
Dienraštis kreipėsi į "Lidl" atstovus, kaip jie vertina interneto erdvėje viešai reiškiamą nepasitenkinimą: ar būta tyrimų dėl pirkėjų kaltinimų, kad kasininkės sukčiauja, ar gali būti, kad etiketėje nurodytas svoris neatitinka faktinio.
Taip norėjome sužinoti, ar "Lidl" atstovai analizuoja jiems siunčiamus skundus. Pirkėjams užkliuvo, kad "Lidl" tinkle yra produktų, kurių etiketėse atspausdinti populiarias prekes primenantys ženklai. Vartotojų teisių gynėjai teigia, kad taip bandoma apgauti pirkėją, įsiūlant jam mažavertę prekę. Kaip tai vertina patys prekybos centro atstovai?
Dar praėjusios savaitės pradžioje klausimai buvo išsiųsti raštu, tačiau nesulaukta jokios reakcijos. "Lidl" viešųjų ryšių atstovė Agnė Gaižauskienė neatsiliepė ir telefonu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Turto banko aukcionuose per dieną buvo parduota patalpų ir pastatų už įspūdingą sumą
Turto banko elektroniniuose aukcionuose per vieną dieną buvo parduoti 5 objektai, kurių bendra vertė siekia 2,7 mln. eurų. Kaip praneša įmonė, už didžiausią sumą buvo įsigytos Buivydiškių valgyklos patalpos. Jos pirkėjui atsiėjo 92...
-
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga prašo stabdyti diskriminaciją viešajame transporte
Po incidento Klaipėdos viešajame transporte, kuomet silpnaregę merginą su jos šunimi vedliu buvo bandoma išprašyti lauk, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga (LASS) kreipėsi į šalies viešojo transporto valdy...
-
Pritarimo sulaukusios įstatymo pataisos leistų RRT tikrinti Telecentro paslaugų kainas
Seimas po svarstymo pritarė siūlymui įpareigoti Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT) tikrinti Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) Lietuvos nacionaliniam radijui ir televizijai (LRT) teikiamų paslaugų kainų pagrįstumą. ...
-
LTOU: naują atvykimo terminalą Vilniaus oro uoste ketinama pastatyti iki 2028 m. pabaigos
Vilniaus oro uostas dar lapkritį skelbs architektūrinės idėjos konkursą naujo atvykimo terminalo projektui, kurį pastatyti tikimasi per 2028 metus, sako Lietuvos oro uostų (LTOU) Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas. ...
-
Po Vilniaus oro uosto kvietimo – didelis susidomėjimas
Dalyvauti masiškai testuojant kitų metų vasarį pradėsiantį veikti naują Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalą per pusdienį surinkta 1 tūkst. savanorių, antradienį pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
„Temu“ kelia naujų įtarimų: pardavinėja žinomų prekių ženklų klastotes?1
Institucijų akys vėl krypsta į „Temu“ elektroninę parduotuvę. Europos Komisija šią Kinijos platformą įtaria tyčia pardavinėjant nelegalias žinomų prekių ženklų klastotes. Neseniai atliktas tyrimas parduodamuose daiktuose parod...
-
Istorinis įvykis: Klaipėdoje startavo Singapūrui skirtų patrulinių laivų statyba2
Lietuvos jūrinė inžinerinė pramonė prisidės Singapūrui plėtojant savo karinį laivyną. Bendradarbiaudama su Vokietijos kompanija „Fr. Fassmer GmbH & Co“, Vakarų laivų gamyklos įmonių grupė statys keturis patrulinius jūrinius laiv...
-
„Citus“ projektai: Druskininkuose įgyvendinta dar viena ambicinga vizija
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ Druskininkuose plėtojamame ambicingame projekte „Nemunas by CITUS“ užbaigti du iš keturių numatytų didelio formato paveikslų ant fasadų: žinomiausias Mikalo...
-
Seimas nutarė – ILTE suteiktas nacionalinio plėtros banko statusas
Antradienį Seimas nusprendė pritarti finansų ministrės Gintarės Skaistės inicijuotam įstatymo projektui, kuriuo numatyta nacionalinei plėtros įstaigai ILTE („Investicijos Lietuvos ekonomikai“, buv. „Invega“) suteikti nacionalin...
-
Po skandalingų atsiliepimų „Roblox“ įveda ribojimus jaunesnio amžiaus vartotojams
Pastaruoju metu daug kritikos dėl abejingumo nepilnamečių saugumui sulaukusi žaidimų platforma „Roblox“ imasi pokyčių – įves ribojimus jaunesnio amžiaus vartotojams. ...