- Goda Vileikytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konkurencijos tarybos skirtą 40,53 tūkst. eurų baudą dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos pažeidimo Susisiekimo ministerija turi sumokėti nelaukiant, kol bus išspręstas ginčas dėl sprendimo teisėtumo.
Bauda ministerijai skirta už tai, kad 2020 metais tuometinis ministras Jaroslavas Narkevičius patvirtino šios infrastruktūros naudojimo prioriteto taisykles, be kita ko, užkirtusias kelią Igorio Udovickio netiesiogiai valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“ vežti krovinius per Lietuvą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) vasario 7 dieną galutinai atmetė ministerijos skundą ir paliko galioti Regionų administracinio teismo sausio 9 dienos nutartį.
Ministerija prašė sustabdyti tarybos sprendimo dalies dėl baudos vykdymą, kol ginčas bus galutinai išnagrinėtas.
„Prielaida, jog pareiškėjas (Susisiekimo ministerija – BNS) gali patirti tam tikras neigiamas pasekmes, savaime nėra pagrindas taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones, tuo labiau, jeigu pareiškėjas neįrodo, kad tokių neigiamų pasekmių pašalinimas būtų neįmanomas ar sudėtingas“, – nusprendė LVAT.
Ministerijos teigimu, pirmosios instancijos teismas neteisingai įvertino jos argumentus – esą sumokėjus baudą visuomenei ir viešajam interesui bus padaryta žala.
„Baudos sumokėjimas neigiamai paveiktų pareiškėjo (Susisiekimo ministerijos – BNS) galimybes vykdyti jam pavestas valstybines funkcijas, nes valstybės lėšos nebūtų panaudotos tuo metu, kai buvo suplanuotos“, – teismui teigė ministerija.
Konkurencijos taryba aiškino, kad baudos suma nėra didelė ir sudaro tik 0,003 proc. ministerijai 2024 metams skirtų valstybės biudžeto asignavimų.
Tyrimas patvirtino, kad į rinką ketinantys įeiti žaidėjai gali būti diskriminuojami (...)
„Pareiškėjas (Susisiekimo ministerija – BNS) nepateikė jokių duomenų, pagrindžiančių teiginius apie jo vykdomų funkcijų galimus sutrikimus, taip pat nenurodė konkrečių pavyzdžių, kokie įgyvendinami projektai ar vykdomos funkcijos stipriai nukentėtų, sumokėjus paskirtą baudą“, – LVAT teigė taryba.
Pasak LVAT, Susisiekimo ministerija savo prašymo nepagrindė objektyviais faktiniais duomenimis.
Taryba tyrimą pradėjo 2021 metų lapkritį įtarus, kad pajėgumų skyrimo taisyklės gali prieštarauti Konkurencijos įstatymui. Taisyklės taikomos, kai kelios įmonės pageidauja vežti krovinius geležinkeliu ir tam tikroje atkarpoje pritrūksta laisvų pajėgumų.
Pagal jas įmonė, pageidaujanti vežti krovinius perpildytame ruože, privalo iš anksto pateikti dokumentus ir pagrįsti, kad turi pakankamai riedmenų, darbuotojų bei krovinių.
Tarybos vertinimu, tokia tvarka privilegijavo „LTG Cargo“, nes ji galėjo pagrįsti, jog yra pasirengusi panaudoti prašomus pajėgumus. Tuo metu naujas vežėjas turi pateikti sutartis dėl krovinio vežimo, įsigyti riedmenis bei įdarbinti darbuotojus ir prisiimti finansinę riziką net nežinodamas, ar gaus prašomų pajėgumų.
Ji tyrimą pradėjo pagal bendrovės „Gargždų geležinkelis“ skundą. Tyrimas patvirtino, kad į rinką ketinantys įeiti žaidėjai gali būti diskriminuojami ir tuomet, kai šiems nustatomi vienodi reikalavimai, kaip ir senbuviui, kuris juos gali įvykdyti daug lengviau.
Anot tarybos, Europos Komisijos stebėsena patvirtino, kad naujiems žaidėjams itin sudėtinga patekti į Lietuvos rinką, kur faktiškai veikia vienintelis vežėjas „LTG Cargo“.
Taryba skelbė, kad ES krovinių vežimo geležinkeliais sektorius 2007 metais buvo atvertas konkurencijai – 2016 metais visose ES šalyse, išskyrus Graikiją, Airiją, Lietuvą ir Liuksemburgą, veikė nauji operatoriai, konkuruojantys su jau įsitvirtinusiomis įmonėmis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tobulėjimo ir augimo šimtmetis išaugino dvi stiprias LSMU klinikas4
„Per šimtmetį neurologijos srityje įvykę pokyčiai – milžiniški. Prieš 100 metų didelė dalis paciento ištyrimo būdavo atliekama tiesiog neurologiniu plaktuku. Tačiau vien per pastaruosius dešimtmečius vai...
-
Ekspertas: jei per metus gynybos obligacijomis pavyks surinkti bent 1 euru daugiau, bus reikšmingas pasiekimas5
Įsibėgėjęs Lietuvos gynybos fondas tapo pirmuoju realiu postūmiu šalies gynybos finansavimui didinti. Prie kritiškai svarbių šalies gynybos poreikių gali prisidėti kiekvienas norintis, o vienas iš būdų yra įsigyti būtent...
-
Du techniniai prižiūrėtojai ir statybos bendrovė kaltinami korupciniais nusikaltimais
Panevėžio apygardos prokuratūra perdavė teismui baudžiamąją bylą, kurioje du statybos techniniai prižiūrėtojai ir jų atstovaujama bendrovė kaltinami kyšininkavimu, o viena statybos bendrovė ir jos direktorius – papirkimu. ...
-
IAE išmontuojant garo būgnus, jai konsultuos JAV įmonė „Amentum“2
Nebeveikiančiai ir uždarymo darbus įgyvendinančiai Ignalinos atominei elektrinei (IAE) išmontuojant garo būgnus-separatorius bei susijusias sistemas konsultuos JAV inovatyvių technologijų bendrovė „Amentum“. ...
-
LTG grupė steigs atskirą verslo aptarnavimo įmonę „LTG kompetencijų centras“2
Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė steigs atskirą verslo aptarnavimo bendrovę „LTG kompetencijų centras“, kuri turėtų pradėti veikti nuo kitų metų vasario. ...
-
„LTG Cargo“ nuo kitų metų 6–20 proc. didina krovinių pervežimo įkainius
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ dalies paslaugų verslui baziniai tarifai nuo kitų metų brangsta 6–20 proc. ...
-
Daugiabučių modernizavimas: rasti resursų padeda administratoriaus profesionalumas
Nuo namo fasado krintantys plytgaliai, išpuvę vamzdynai, kiauras stogas – tokia yra dažno seno daugiabučio kasdienybė. Tačiau vos per kelis mėnesius šis vaizdas gali pasikeisti. Tam padeda namų modernizacijos programos, apie kurių p...
-
Ragina skleisti šviesą – su žvakele aplankykime apleistus kapus
„Nė vieno kapo be žvakutės“ – šia iniciatyva laidojimo paslaugų įmonė „Tylos namai“ kviečia pasirūpinti visais kapais. Ragina nušviesti ir neaplankytus kapus, taip pagerbiant juose palaidotų žmonių atminim...
-
Seimo BFK pritarė siūlymui ILTE pripažinti nacionaliniu plėtros banku
Trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) pritarė finansų ministrės Gintarės Skaistės inicijuotam įstatymo projektui, kuriuo numatoma nacionalinei plėtros įstaigai ILTE („Investicijos Lietuvos ekonomikai“, buv. „Invega...
-
Amerikiečių bendrovė „Hollister“ investuos 25 mln. eurų į naują gamyklą Kaune3
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje veikianti JAV medicinos produktų gamintoja „Hollister Incorporated“ į gamybos plėtrą investuoja 25 mln. eurų. ...