- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas perspėjo, kad „Achemos grupės“ valdoma Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) bei kitos uosto krovos įmonė bus uždarytos, jei nesumažins dulkėtumo.
„Jeigu „Klasco“ pati nesusipras, kad turi susitvarkyti, ją uždarysime – tam turime visas priemones“, – pranešime sakė Klaipėdos uoste penktadienį lankęsis S. Gentvilas.
Jis į uostamiestį atvyko stebėti, kaip vykdomas nuo gegužės 1-osios įsigaliojusi ES reglamentu sugriežta birių krovinių krova.
Anot pranešimo, aplink tris uosto įmones tyrėjai iškabino po aštuonias taršos matavimo stoteles ir dar po vieną įrenginį – įmonių teritorijose. Jeigu jie sugaus pasklidusių medžiagų, bendrovėms gresia sankcijos, teigia ministerija.
Aplinkos apsaugos departamentas šiemet jau atliko neplaninį krovos bendrovės „Bega“ patikrinimą, o gegužės 12-ąją pradėjo tikrinti „Klasco“. Vasarą inspektoriai tikrins įmones „Begą“, Birių krovinių terminalą ir Kamineros krovinių terminalą.
„Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas teigia, jog įmonė nuosekliai mažina krovos metu susidarantį dulkėtumą. Anot jo, tai liudija oro kokybės matavimo stotelių duomenys.
„Bendrovės teritorijoje susidarančių kietųjų dalelių kiekį nuo 2015 metų iki 2019 metų sumažinome daugiau nei keturis kartus ir mažiname toliau“, – sakė įmonės vadovas.
Jo teigimu, „Klasco“ parengė ilgalaikį aplinkosauginių priemonių planą. Be to, įmonė jau dabar iškrovimo vietose naudojama vandens patrankas, laisto pravažiavimo ir technologinius kelius, įrengė mobilius dulkių sulaikymo ekranus, vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotas, dengia birius krovinius, transporterių linijose sumontavo dulkių surinkimo filtrus, naudoja vandens purkštukus.
Be to, pasak V. Štumbergo, kroviniai kraunami į mažesnes rietuves, kraunami atsargiau ir lėčiau. Bendrovė tvirtina valanti ir drėkinantis gatves prie įvažiavimo į teritoriją.
Balandį Aplinkos apsaugos agentūra pakoregavo „Klasco“ taršos leidimo sąlygas. Pagal jas birius krovinius įmonė turi nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti.
Taip pat numatyta, kad įmonė turės įsirengti vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras ar sieneles. „Klasco“ privalės vieną krovinį perkrauti kuo greičiau, pagal nustatytą grafiką.
Įmonė praėjusį mėnesį užsiminė apie svarstymus dalį birių krovinių perkelti į kitą Klaipėdos uosto vietą, kuri būtų toliau nuo gyvenamųjų namų.
„Klasco“ ne kartą yra sulaukusi visuomenininkų, aplinkosaugininkų ir netoli jos gyvenančių žmonių pretenzijų dėl taršios krovos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SADM finansavimo netekusios „Sidabrinės linijos“ vadovas: senjorai neliks be emocinės paramos3
„Sidabrinės linijos“ projektą vykdančio labdaros ir paramos fondo direktorius Marius Čiuželis teigia, kad emocinės pagalbos senjorams iniciatyva toliau tęs veiklą, nepaisant Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) sprendimo nutrau...
-
Vyriausybė žada ieškoti būdų, kaip tesėti pažadus „Orlen Lietuvai“
Vyriausybės atstovai žada ieškoti būdų, kaip įgyvendinti buvusio Ingridos Šimonytės Ministrų kabineto įsipareigojimus dėl paramos Lenkijos energetikos grupės „Orlen“ valdomai bendrovei „Orlen Lietuva“. ...
-
Lietuvos paštas paskelbė generalinio direktoriaus atranką: laukiama kandidatų paraiškų1
Valstybės valdoma bendrovė Lietuvos paštas paskelbė generalinio direktoriaus atranką. ...
-
„Philip Morris“: kartelė geriausiems darbdaviams kyla kasmet
Aplinka, kurioje talentai gali atsiskleisti, o kiekvienas darbuotojas jaučiasi vertinamas ir palaikomas, nelieka nepastebėta. Tai dar kartą patvirtino nepriklausomas „Top Employers Institute“, kuris suteikė aukščiausią pripažinimą pi...
-
„Vardan Lietuvos“ kreipėsi į teisėsaugą: Paukščio pasisakymai teikia pagrindo pradėti tyrimą
Ketvirtadienį Seimo demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ kreipėsi į Generalinę prokuratūrą bei Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT), prašydama pradėti tyrimą dėl galimo buvusios valdžios trukdymo „Teltonikos“ projekto ...
-
Pokyčių metai: nekilnojamojo turto perspektyvos 2025-aisiais
Pastaraisiais metais nekilnojamojo turto rinka patyrė nemažai pakilimų ir nuosmukių, tačiau, įžengus į 2025 m., ore tvyro optimizmas. ...
-
Žiniasklaida: mįslingai atsistatydino Žalgirio klinikos vadovas
Iš Žalgirio klinikos vadovo pareigų atsistatydino vienerius metus įstaigai vadovavęs Dalius Matkevičius, rašo portalas LRT.lt. ...
-
Desertinių tinklas „Sugamour“: mums tai – svajonės pabaiga1
Kavinių tinklas „Sugamour“ ketvirtadienį pranešė nutraukiantis veiklą. ...
-
Pasinaudojus išpardavimo nuolaidomis „Megoje“ – nemokamai pramogaujama Lietuvos zoologijos sode1
Prieš žiemos šventes pirkėjai į parduotuves paprastai užsukdavo dovanų kitiems, o štai po švenčių jau dažniau linkstama pirkti sau, pastebi prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ valdytojai. Pasak jų, šiu...
-
„Wizz Air“ atnaujina skrydžius iš Vilniaus: ši kryptis buvo nesaugi2
Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ atnaujina pernai spalį sustabdytus skrydžius iš Vilniaus į Tel Avivą. ...