- Vytautas Dumbliauskas (LNK)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiems naudotų automobilių pardavėjams 2024 metai buvo geri.
Baisūs laikai, kai dėl pandemijos ir karo Ukrainoje automobilių kainos augo – baigėsi.
„Buvo metų – kai nieko nebuvo, buvo metų – kai buvo brangu, tai šiais metais viskas grįžo į stabilumą“, – sakė „Mototoja“ automobilių pardavimo departamento vadovas Gediminas Jekenta.
Stabilu ir kalbant apie variklius. Naudotų automobilių rinkoje vis dar karaliauja dyzelis.
„Naudotų, importuojamų modelių segmente 65 procentai vis dar buvo dyzeliai. Čia stiprių pasikeitimų nėra. Prieš metus ta dalis buvo 70 proc., tai jų šiek tiek mažėja, bet mažėja nestipriai“, – kalbėjo „Autoplius.lt“ atstovas Gintenis Dauparas.
Įdomi tendencija su elektromobiliais.
„Lietuvoje vis dar karaliauja dyzeliniai varikliai, universalo kėbulu, tokie ekonomiški, universalūs automobiliai“, – teigė „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.
Kiti dyzelinių automobilių parduoda kaip tik mažiau. Ir toliau paklausūs vadinamieji SUV‘ai – aukštesnės prošvaisos automobiliai.
„SUV‘ai – populiariausia mūsų prekė šiai dienai, vidutinė kaina apie 10-15 tūkstančių“, – šnekėjo „BRC“ vadovas Mindaugas Slovikas.
„Kai kam yra svarbu aukščiau sėdėti ir nebijoti užvažiuoti į kokią duobę ar bordiūrą, tai dėl to renkasi. Matomumas geresnis aukščiau sėdint“, – aiškino P. Valiukėnas.
Tačiau liūdna tendencija ta, kad pats automobilių parkas kiekvienais metais vis senėja.
„Mūsų vidinis automobilių parkas kiekvieną ketvirtį bent jau 2-3 mėnesiais pasensta, nepaisant to, kad importuojami vis naujesni automobiliai“, – sakė G. Dauparas.
Tad paskutiniais duomenimis vidutinis registruotų automobilių amžius siekia beveik 17 metų. Prastai skintis kelią Lietuvos rinkoje kol kas sekasi ir elektromobiliams.
„Elektromobiliai patyrė visišką fiasko, nes tiek Lietuvoje, tiek Europoje jų registracijos mažėja. Kai svajojo, kad visi persės į elektromobilius, tai ta svajonė, kaip aš sakau, gimė negyva. Elektromobilis niekam nereikalingas“, – tikino Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Kas dar labai gąsdina žmones tai didelis nuvertėjimas naujų elektromobilių. Žmonės gal to ir prisibijo, ir apskritai šiek tiek sustojo elektromobilių prekyba“, – teigė P. Valiukėnas.
Kiti pardavėjai pastebi, kad greitesnis jų nuvertėjimas elektromobilius šiek tiek gelbėja. Kai kuriuos pirkėjus ta mažesnė kaina ir sugundo.
„Įdomi tendencija su elektromobiliais. Naudotų elektromobilių kainos gana smarkiai krenta, dėl to jų šiek tiek daugiau parduodame“, – aiškino M. Slovikas.
Prieš metus elektromobiliai sudarė 2,2 procento visų įvežtų automobilių, šiemet – 3 procentus. Hibridiniai automobiliai kur kas populiaresni ir kasmet populiarėja. Šiemet kas penktas įvežtas automobilis – hibridinis.
„Hibridas – toks tarpinis sprendimas, kuris gal ir nėra labai geras, bet šiai dienai pagal CO2 išmetimus, pagal registracijos taršos mokesčius, tai yra tas pasirinkimas, ką žmonės vis dažniau ima“, – tikino V. Baršys.
LNK stop kadras
Vidutinė parduodamo naudoti automobilio kaina siekia kiek daugiau nei 9 tūkstančius eurų. Net ir naujesnius naudotus automobilius pardavinėjantys mato, kad žmonės šiais metais ieško vis pigesnių automobilių.
„Praėjusiais metais buvo 15 tūkstančių eurų, šiais metais 12 tūkstančių eurų. Tai pakankamai reikšminga suma“, – teigė P. Valiukėnas.
Pigesni automobiliai vilioja pirkėjus. Tą pastebi ir oficialūs populiarių markių atstovai, pradėję prekiauti automobiliais, kurių kainos prasideda nuo 8 tūkstančių eurų.
„Grąžina įmonės arba privatūs asmenys grąžina automobilį, kurio per COVID-19 nenorėjo keisti. Tokie automobiliai labai paklausūs“, – sakė G. Jekenta.
Populiariausi parduodami modeliai taip pat nesikeičia jau keli metai iš eilės.
„Iš vokiškų automobilių daugybę metų dominuoja „Golf“, „Passat“, BMW 5, BMV 3. „Toyota Auris“, „Toyota Prius“ šiek tiek iškreipia rinką, nes visi pavežėjai renkasi“, – vardijo G. Dauparas.
Taip pat parduodama vis mažiau automobilių su mechanine pavarų dėže.
„Mechaniką kuo toliau tuo sunkiau parduoti ir mechanikos entuziastų mažėja. Bet tų pačių mechanikų ir patys gamintojai naujų nebegamina, tai kuo naujesnis automobilis, tuo mažiau galimybių rasti mechaninį, net ir norint“, – tikino V. Baršys.
„Regitros“ duomenimis iš viso Lietuvoje registruota 1 740 847 automobilių, iš jų dyzelinių – 1 145 956 arba 66 procentai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių27
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs1
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...
-
Elektromobilių gamintojai suprato: teks prisitaikyti prie realijų55
2025-aisiais lietuviai vis labiau jaus naujas elektromobilių rinkos tendencijas. Dar neseniai dideliais šuoliais elektrifikuoti mūsų šalies rinką žadėję jų gamintojai koreguoja ambicingus planus. Dabar potencialūs pirkėjai viliojami nuo...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Būtino dokumento vis dar neturi kas dešimtas: net nežinojau, kad reikės1
Jau nuo sausio pirmos vairuotojų pažymėjimai taps beverčiai, jeigu nebegalios medicininė pažyma. Tokios pažymos, atėjus Naujiesiems, vis dar neturi kas dešimtas vairuotojas. ...