Statybų sektoriaus sėkmės variklis – vidinė įmonės kultūra

  • Teksto dydis:

Šiuolaikinės įmonės kelia sau vis daugiau reikalavimų: vienas jų – vidinė kultūra. Vadovai suprato, kad bendrovės siekiamybė – ne tik pelnas, bet ir investicija į žmones – būtent jie pelną ir generuoja. Į vidinės kultūros svarbą dėmesį atkreipė ir daugiau kaip vienuolika metų skaičiuojanti statybų bendrovė „Infes“.

Didelis dėmesys atmosferai

Ši įmonė pernai buvo pripažinta Lietuvos statybų sektoriaus lydere ir pateko į stipriausių įmonių penketuką. „Infes“ jau įgyvendino daugiau kaip 300 kultūrinę ir urbanistinę vertę turinčių projektų. Bendrovės vadovai suprato vieną svarbų dalyką – sėkmė priklauso nuo komandos. Ji didžiulė – daugiau kaip 370 darbuotojų.

Kaip darbdavys turėtų elgtis, kad jo įmonėje būtų gera dirbti? „Ne veltui mes vis dažniau kalbame apie vidinę kultūrą. Kas tai? Koks elgesys įmonėje priimtinas, kokiomis taisyklėmis vadovaujasi įmonė, kokia elgesio kultūra? Ar bendrovė stengiasi tartis su žmonėmis, o gal vadovas pats priima sprendimus? Ar darbuotojas gali diskutuoti su vadovu? Ar paisoma kiekviena nuomonė?“ – sąvokos esmę apibūdino „Infes“ personalo vadovė Renata Gailiūnienė.

Šiuolaikiniai vadovai galvoja ne tik apie tai, kokį darbo užmokestį pasiūlyti savo darbuotojui, bet ir kaip jis jausis atėjęs į darbą.

„Svarbi atmosfera, svarbios darbuotojo emocijos. Mes turime pamiršti vadinamąją hierarchiją, kai žmogus galvodavo, kaip neišsišokti prieš vadovą. Dar blogiau – kaip jam nežiūrėti į akis“, – pasenusius darbdavio ir darbuotojo santykius prisiminė pašnekovė.

Išklausyti ir išgirsti

Statybų bendrovė „Infes“ įvardija save kaip nestandartinius statybininkus.

„Paprastai statybų įmonė asocijuojasi su tam tikromis nusistovėjusiomis taisyklėmis, kurios griežtos, biurokratiškos, pasenusios, kur aiški sistema: aš – vadovas, o tu – tiesiog darbuotojas. Šį mitą stengiamės griauti, kaip tik sugebame“, – pabrėžė R. Gailiūnienė.

Svarbi atmosfera, svarbios darbuotojo emocijos. Mes turime pamiršti vadinamąją hierarchiją, kai žmogus galvodavo, kaip neišsišokti prieš vadovą.

 

Įmonėje yra įkurta Pokyčių taryba. Jos tikslas – pabandyti susitarimo būdu priimti svarbius sprendimus.

„Jeigu turime projektą, kuris įtrauks visą įmonę, būtent šioje taryboje jį tvirtiname. Išklausoma kiekvieno nuomonė. Svarbiausia suprasti, ar esame pasirengę jį įgyvendinti. Jeigu girdime abejonių, diskutuojame. Kiekvienas žmogus tikisi būti išklausytas ir išgirstas. Tai prigimtinis dalykas“, – įsitikinusi personalo vadovė.

Suprantama, kad ne kiekviena darbuotojo idėja bus įgyvendinta, tačiau žmogų išklausyti ir išgirsti yra būtina. „Ypač tai aktualu į darbo rinką ateinant naujai kartai. Vyresni gali patylėti, gyvenimiška branda jiems diktuoja tam tikras elgesio normas, tačiau jaunajai kartai tai visiškai nepriimtina – jauni žmonės nori būti išgirsti“, – pabrėžė R. Gailiūnienė.

Ji priduria, kad kiekvienas turi jausti galimybę įgyvendinti savo vizijas. „Ne šiaip sumūryti sieną, o padaryti ką nors, dėl ko žmogus bus įvertintas“, – pastebėjo pašnekovė.

Vadovai taip pat nuolat mokosi

Siekiant darniai ir profesionaliai kurti vidinę įmonės kultūrą, personalo specialistams tenka nemažai dirbti ir su aukščiausios, ir su vidurinės grandies vadovais.

„Kaskart akcentuojame: laikykitės svarbiausio dalyko – aš klausau tavęs ir aš girdžiu tave“, – pasakojo „Infes“ personalo vadovė.

Ji pastebi, kad per pastaruosius porą metų įmonė stipriai išaugo. Greitai buvo pastebėtas vidurinės grandies vadovų poreikis: kol įmonė tebuvo nedidelė kompanija, tik siauras ratas priimdavo sprendimus. Tad ir komunikacija nebuvo tokia aktuali – visi sprendimus priimantys darbuotojai dirbdavo vienas šalia kito, vos per kelis kabinetus.

„Įmonei plečiantis atsirado skyrių vadovai, departamentų direktorių pavaduotojai, grupių vadovai, kurie tiesiogiai dirba su žmonėmis. Tada ir tapo svarbios darbo su žmonėmis kompetencijos. Vidurinės grandies vadovai išaugo mūsų įmonės viduje. Jie buvo geri specialistai, tačiau neturėjo vadovavimo žinių“, – pabrėžė R. Gailiūnienė. Ji pridūrė, kad būtent pernai ir šiemet „Infes“ labai daug dėmesio skyrė vadovų mokymams.

Diegti vidinės kultūros politiką įmonėje ne taip paprasta, kaip gali atrodyti. Bendrovėje „Infes“ dirba 370 žmonių, o pagrindiniame biure – 60. Didelė „Infes“ darbuotojų dalis pluša objektuose. Kaip juos pasiekti?

„Nesakau, kad esame idealūs ir neturime atotrūkio. Žinome, kad jis yra. Tačiau stengiamės jį mažinti. Nuolat keliame klausimą: kaip laikosi mūsų nutolę padaliniai?“ – tikino pašnekovė.

Pasak jos, „Infes“ kasmet organizuoja net keturis metinius renginius, į kuriuos kviečiami visi darbuotojai.

„Jeigu organizuojame mokymus, sudarome galimybę kolegoms atvykti iš nutolusių padalinių – Biržų, Marijampolės ir kt. Prašome padalinių vadovų, kad išleistų darbuotojus“, – pridūrė įmonės personalo vadovė.

Lojalumas labai svarbu, nors gal kas nors ir siūlytų didesnį atlyginimą. Mes žinome, kad kai žmogus gerai jaučiasi, jis dirba geriau ir nuoširdžiau.

 

Populiarios vadybos metodologijos

Prieš metus „Infes“ pradėjo vystyti įmonės strategiją ir viziją, remdamasi specifine pasaulyje pripažinta metodologija.

„Sudėliojome įmonės viziją, misiją ir vertybes. Pagal šią metodologiją aktyviai dirbame iki šiol. Kuo padėjo? Padėjo struktūriškai įgyvendinti įmonės augimą. Padėjo atsakyti į klausimus: kaip išsikelti tikslus, priimti sprendimus ir pan. Dabar matome, kad įmonės branda ateina ne pirmaisiais metais. Būtent ši metodologija padėjo išgryninti vertybes“, – džiaugėsi R. Gailiūnienė.

Pernai buvo išgrynintos įmonės vertybės, kurias, kaip sako pašnekovė, buvo bandoma apgyvendinti darbuotojų galvose, širdyse ir elgesyje.

„Svarbu, ar mes jomis vadovaujamės. Todėl nuolat galvojame, kaip tai padaryti. Štai dabar sukūrėme iniciatyvą, kad turime mėnesius, kurie dedikuoti vertybėms. Kviečiame įdomų žmogų ar pranešėją pakalbėti apie tai. Per „Microsoft Teams“ sistemą siunčiame pranešimus darbuotojams, tad visi turi galimybę dalyvauti“, – pasakojo R. Gailiūnienė.

„Infes“ personalo vadovė pabrėžė, kad šiemet buvo patobulinti ir įmonės veiklos vertinimo modeliai, į kuriuos buvo įtrauktas ir vertybėmis paremtas elgesys. Vadovas vertina darbuotojo elgesį pagal tam tikrus kriterijus.

Įmonės tikslas – kad darbuotojas jaustųsi gerai ir negalvotų apie išėjimą iš darbo. „Lojalumas labai svarbu, nors gal kas nors ir siūlytų didesnį atlyginimą. Mes žinome, kad kai žmogus gerai jaučiasi, jis dirba geriau ir nuoširdžiau“, – reziumavo pašnekovė.

Darbo rinkoje esant nemažai konkuruojančių specialistų, darbdavys jau pradeda galvoti apie įmonės patrauklumą.

„Kuo mes žmones pritraukiame? Nuolat auganti įmonė, vidinė kultūra, atlygis ir įmonės stabilumas. Ar darbuotojas jausis saugus, kaip įmonei sekasi, kiek ji turi projektų ir kokių planuoja?“ – esminius kriterijus vardijo R. Gailiūnienė.


Daug gyvų projektų

Vienu metu „Infes“ įgyvendina po kelias dešimtis projektų. Per visą savo gyvavimo istoriją bendrovė skaičiuoja daugiau kaip 300 atliktų projektų. Štai keletas jų: Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, Vilniaus televizijos bokšto patalpų rekonstrukcija, daugiafunkcio sporto centro Gargžduose statyba, Dainų slėnio rekonstrukcija, Trakų salos pilies tvarkybos ir statybos darbai, Smiltynės perkėlos rekonstrukcija, Kauno oro uosto keleivių terminalo rekonstrukcija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių