- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK reportaže.
„Pradėsime nuo prevencinių reidų, kurių metu nustatę viršijimus administracinių sankcijų netaikysime, baudų neskirsime. Kai pabaigsime vykdyti prevencinius reidus, galbūt pavasario viduryje pradėsime ir jau tuos tikruosius. Tikslios datos įvardyti šiandien negaliu“, – sakė Vilniaus aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Edgaras Skrebė.
Įdomi situacija nutiko su antru per parodomąją akciją tikrintu automobiliu. „Iš rezultatų yra nepavykęs, t. y. lambda zondo padėtis“, – konstatavo tikrinantysis. Toks automobilis eisme dalyvauti jau negalėtų. „Taip, galutinis rezultatas yra neigiamas. Automobiliams, kurie turi trijų pakopų išmetimo valymą, yra matuojama dar ir lambda reikšmė. Lambda reikšmė buvo neigiama, t. y. viršytas parametras“, – aiškino Aplinkos apsaugos departamento Panevėžio valdybos pirmininkas Gintautas Andruškevičius. Jis teigė, kad automobilio techninė apžiūra (TA) šiuo atveju būtų panaikinta.
Autoservisų atstovai tikina, kad apie tokias automobilių bėdas žmonės nuoširdžiai gali net neįtarti. „Jeigu neužsidegs indikacija prietaisų skydelyje, vadinamoji check engine lemputė, kuri simbolizuoja elektroninius gedimus, jis jos gali net ir nežinoti. Čia mes kalbame apie benzininį variklį. Paprastas dalykas – jeigu prakiuro duslintuvas, lambda zondo parodymai neatitiks“, – komentavo vieno autoserviso vadovas Arvydas Gailiušas.
Bet kokiu atveju, viršijus išmetamųjų teršalų normas, techninė apžiūra galios tik 48 valandas. Tada automatiškai bus panaikinta. Be to, teks paploninti ir piniginę. „Nustačius normatyvų viršijimą, bus taikoma administracinė atsakomybė, Administracinių nusižengimų kodeksas numato nuo 100 iki 300 eurų baudą, – teigė E. Skrebė. – Jei automobilis leidžia skysčius, irgi taikomos baudos. – Yra traktuojama kaip aplinkos teršimas cheminėmis medžiagomis, numatyta sankcija yra nuo 60 iki 120 eurų.“
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Tačiau nustačius, kad iš automobilio teka skysčiai, TA naikinama iškart. „Jeigu bus fiksuojami tokie atvejai, kad akivaizdžiai tekės techniniai skysčiai, apart langų apiplovimo skysčio, bus naikinama TA“, – tikino G. Andruškevičius
Autoserviso vadovas patarė: „Pakėlus kapoto dangtį pasižiūrėti arba jei išvažiuojant iš stovėjimo aikštelės matosi akivaizdus šviežias skysčių nutekėjimas. Tai jau pilietiškumo klausimas, kurį turėtų turėti savyje kiekvienas save gerbiantis vairuotojas“, – įsitikinęs A. Gailiušas.
Tai, kad ir aplinkosaugininkai kelyje tikrins automobilių taršą, žmonės vertina įvairiai: „Manau, kad gerai, labai daug taršos yra“, – tikino vienas. „Aišku, kad blogai. Pinigų surinkimas tiktai. Taigi TA praeini, viską tikrina, o dabar vėl iš naujo tikrins šitie ir rinks pinigus“, – piktinosi kitas.
Tačiau vairuotojai dvejoja, ar stotų, stabdomi ne policijos pareigūnų: „Čia geras klausimas, nuo situacijos priklausytų“, „Nežinau, naktį gal nelabai“, „Nemanau, nemanau, tikrai būtų kažkaip nejauku, tamsiu paros metu ypač“, „Ne, nestočiau, tikrai nestočiau. Skambinčiau 112“, „Gal ne, gal kokie kandžiulnikai, irgi gali šitaip būt“.
Aplinkosaugininkai ragina nebijoti, o jų uniformas įsiminti: „Pareikalavus visuomet bus pateikiamas pareigūno tarnybinis pažymėjimas, stabdoma bus taip pat ženklintais automobiliais su Lietuvos aplinkos apsaugos ženklu, mėlynos spalvos švyturėliais. Būtent šie reidai bus atliekami tik šviesiu paros metu, na, nes naktį tiesiog nėra prasmės jų vykdyti“, – aiškino E. Skrebė.
Per metus aplinkosaugininkai planuoja patikrinti nuo 9 iki 15 tūkst. automobilių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...
-
Žvyrkelių ir dulkių sumažės5
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra vertė – 425 mln. eurų. ...
-
Pastebėjote grėsmingą kliūtį? Praneškite „Kelių priežiūrai“
Vairuotojams kartais tenka susidurti su įvairiomis kliūtimis ir pažaidomis keliuose, kurios kelia grėsmę jų pačių ir kitų eismo dalyvių saugumui. Kaip apie tai pranešti kelininkams? ...
-
Europa atsitraukė, JAV žengė tolyn9
ES sušvelnino muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, o JAV pasielgė priešingai – įvedė didesnius tarifus. ...
-
Negalios iššūkis – kelionė autobusu2
Žmonės, turintys judėjimo negalią, norėdami keliauti jiems pritaikytu tarpmiestiniu autobusu, turi pranešti vežėjams apie savo planus net prieš pusantros paros. Ar tai – ne diskriminacija? ...