- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po ketverių metų pertraukos Ženevoje surengta automobilių paroda – be kai kurių šios pramonės gigantų, o ekspertai prognozuoja, kad netrukus tokių renginių pasaulyje liks tik vienas kitas.
Gamintojai vis reiklesni
Dalyvauti nuo 1905-ųjų rengiamoje Ženevos automobilių parodoje šiemet nepanoro nei „Mercedes“, BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“, nei „Toyota“ ir „Hyundai“ gamintojai.
Tačiau aktyvumo nestokojo Kinijos atstovai – „BYD auto“, „Denza“, „Yangweng“, „Lucid Group“, „MG motor“, „IM motors“. Nuošaly taip pat neliko „Renault“, „Dacia“, „Isuzu“, „Pininfarina“.
Vis dėlto istorinė statistika – iškalbinga: 2019-aisiais Ženevos parodoje surengta 140 pasaulio ir 25 Europos gaminių premjerų, šiemet iš viso – vos 15.
„Išlaidų ir naudos santykis jau nebėra toks pozityvus, kaip anksčiau. Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus. Manau, kad Ženevos paroda pasmerkta užsidaryti visam laikui“, – sakė Vokietijoje įsikūrusio CAM („Center of Automotive Management“) ekspertas Stefanas Bratzelis.
Dėmesys: šiemet Ženevos automobilių parodoje spūsčių nebuvo. / autoexpress.co.uk nuotr.
Kinai perima iniciatyvą
Jo nuomone, šiuo metu pasaulyje automobilių parodų iniciatyva persikėlė į Kiniją – Šanchajų ir Pekiną, o Europoje pirmauja Vokietija su IAA („Internationale Automobil Ausstellung“).
„Deja, šių renginių formatas vis mažiau atliepia šiuolaikines tendencijas. Gamintojai ieško naujų reklamos būdų – patys, be tarpininkų, kreipiasi į potencialius klientus. Tad parodose lyderio pozicijas užima technologijų, pirmiausia – elektronikos naujovės, nes automobilį galime vadinti skaitmeniniu produktu“, – svarstė S. Bratzelis.
Eksperto teigimu, netolimoje ateityje sąlygas be išlygų diktuos būtent Kinija.
Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus.
„Prie perspektyviosios „Teslos“ drąsiai šliejasi „BYD auto“ ir „MG motor“, o komplektavimo detalių gamintojams iš „Bosch“ jau išmušė valanda iš esmės kokybiškai peržiūrėti savo vaidmenį“, – sakė CAM atstovas.
„Renault“ triumfas
Ženevos parodoje, be kita ko, apdovanotas Europos metų automobilis – „Renault“ elektrinis modelis „Scenic E-Tech“.
Nedidelis visureigis nedaug aplenkė BMW 5-os serijos sedaną (balsų skaičius – atitinkamai 329 ir 308). Trečioje vietoje – „Peugeot 3008“ (197 balsai).
Finale taip pat konkuravo „Kia EV9“ (190 balsų), „Volvo EX30“ (168), „BYD Seal“ (131) ir „Toyota C-HR“ (127).
Rinkimuose balsavo 58 ekspertai ir automobilizmo temomis rašantys žurnalistai iš 22 šalių.
„Renault“ siekia iki 2030-ųjų tapti visiškai elektriniu prekės ženklu Europoje.
Europos metų automobilio rinkimuose „Renault“ taip pat triumfavo 1966 m. („Renault 16“), 1982 m. („Renault 9“), 1991 m. („Clio“), 1997 m. („Megane Scenic“), 2003 m. („Megane“) ir 2006 m. („Clio“).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja13
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...