- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo praėjusių metų Lietuvoje galioja dviratininkų lenkimo saugiu atstumu rekomendacija, tačiau eismo ekspertai pripažįsta, kad tautiečiams dar yra kur tobulėti.
Pastebima, kad automobilių vairuotojai vis dar per mažu atstumu lenkia dviratininkus, taip pat lenkimo manevrus atlieka pavojingose kelio atkarpose ir nepaisydami Kelių eismo taisyklių (KET).
Socialinės iniciatyvos "Pusantro metro" sumanytojai viliasi, kad jau netrukus situacija ims sparčiau keistis į gera. Tereikia visiems pradėti nuo savęs – net ir patiems dviratininkams.
Pasak vieno iš iniciatyvos "Pusantro metro" Rimvydo Pociaus, idėja realizuoti šią iniciatyvą gimė iš susitikimų su dviratininkų bendruomenėmis, o atlikta reprezentatyvi vairuotojų apklausa atskleidė, kad didžioji dalis jų įžvelgia dviratininkų lenkimo problemą.
Net 75 proc. respondentų pritarė, kad lenkdamas dviratininką transporto priemonės vairuotojas turėtų laikytis konkretaus atstumo.
"Net 75 proc. respondentų pritarė, kad lenkdamas dviratininką transporto priemonės vairuotojas turėtų laikytis konkretaus atstumo. Trečdalis vairuotojų jį ir įvardijo – 1,5 m. Matydami tokius rezultatus ir spragą KET, nusprendėme inicijuoti pokyčius ir įtvirtinti nuostatą, kokiu saugiu atstumu turėtų būti lenkiami dviratininkai", – teigia R.Pocius. Jis pripažįsta, kad diskusijų dėl konkretaus atstumo, kuriuo reikėtų lenkti dviratininkus, būta ir anksčiau, tačiau tik pernai ši idėja galiausiai virto realybe.
Pagal Susisiekimo ministerijos parengtą siūlymą, nuo praėjusių metų rudens nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, lenkdami dviratininkus, tai darytų ne mažesniu kaip 1 m atstumu, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažesniu kaip 1,5 m, jei važiuoja greičiau", – primena R.Pocius.
Nors rekomendacija į KET įtraukta jau daugiau nei pusę metų, pripažįstama, kad dar ne visi vairuotojai paiso šio punkto. Kaip pasakoja Vilniaus "Dviračių mokyklos" atstovas ir dviračių treneris Vaidas Rimkus, išmynus į gatvę gana dažnai tenka susidurti su automobilių vairuotojų keliamu pavojumi.
"Situacija kol kas pernelyg nepasikeitė. Iki šiol vairuotojai vis dar dažnai galvoja, kad dviratininkas turi važiuoti kuo arčiau kelio krašto, toks mąstymas užsilikęs dar nuo sovietmečio. Dar vienas dalykas – vairuotojai patys neskaito naujausių taisyklių ir jų nėra pasiekusi informacija, kaip rekomenduojama lenkti dviratininkus", – įsitikinęs V.Rimkus. Profesionalus dviratininkas pastebi, kad KET dažniau nepaiso vyresni vairuotojai, jie taip pat nevengia signalizuoti dviratininkams, kad šie pasitrauktų į šalį, o kartais ir visai prispaudžia juos prie kelio krašto.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...