Karo atgarsiai keičia ir automobilių rinką

Dėl mikroschemų stygiaus smarkiai smukęs gamybos mastas jau daugiau nei metus stabdo naujų automobilių rinkos augimą. Pastarosiomis savaitėmis pastebima ir neigiamų tendencijų, kurių į Lietuvos automobilių rinką įnešė karas Ukrainoje.

Dirbo Ukrainos rinkai

Ukrainiečiai keletą pastarųjų metų buvo gausiausi naudotų automobilių pirkėjai Lietuvoje. Tačiau Rusijos kariuomenei įsiveržus į Ukrainą, situacija pasikeitė radikaliai. Per pirmąją karo savaitę į šią šalį buvo parduota vos keletas automobilių.

Mūsų kalbintas didžiausią Lietuvoje automobilių turgų administruojančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis teigė, kad pastaraisiais metais Ukrainos rinkai dirbo maždaug 60 proc. Kauno turgaus pajėgumų. Deja, agresoriaus iš Rytų Ukrainoje pasėta karo sėkla aukštyn kojomis apvertė daugelį ukrainiečių gyvenimo ir verslo sričių. Prekyba automobiliais – ne išimtis.

Tiesa, iki karinių veiksmų pradžios ukrainiečiai Lietuvoje mašinas pirko itin aktyviai ir, gaudami signalų apie gresiančią Rusijos invaziją, stengėsi sukaupti tam tikrą rezervą.

„Tam tikras sujudimas buvo prieš pat karą. Dabar yra daug nežinios ir laukimo. Pirkėjų iš Ukrainos beveik neliko, lietuviai taip pat neturi ukrainiečių užsakymų, tad rečiau važiuoja į Vokietiją, Belgiją ir Prancūziją. Visi laukia, kuo pasibaigs tas košmaras“, – pasakojo Kauno turgaus vadovas.

Pastaraisiais metais Ukrainos rinkai dirbo maždaug 60 proc. Kauno turgaus pajėgumų.

Tenka grąžinti užsakymus

Tiesa, ukrainiečių kalba turguje vis dar skamba. Čia užsuka mūsų šalyje dirbantys statybininkai, kitų sektorių darbuotojai, automobilius perkantys savo reikmėms Lietuvoje. Vos vienas kitas ieško automobilių, kuriuos užsakė tautiečiai tėvynėje.

Mūsų verslininkai sulaukė nemažai anksčiau pateiktų užsakymų iš partnerių Ukrainoje atšaukimo. Pasak V.Naujanio, mūsų prekeiviai brangesnius, iš Vakarų Europos atgabentus automobilius, bando grąžinti atgal į Vokietijos, Belgijos ar Prancūzijos aikšteles. Pigesni automobiliai, kurių dėl suprantamų priežasčių atsisakė Ukrainos užsakovai, savo pirkėjų ieškos Lietuvoje.

Jie drąsiau atsigręžia į primirštą nišą, nes dėl riboto naudotų automobilių pasirinkimo skelbimų portaluose ir pardavimų aikštelėse turgus su nuolat atsinaujinančia pasiūla tampa nebloga alternatyva.

„Praėjusį savaitgalį vietiniai pirkėjai iš turgaus išvairavo gal 10–12 automobilių. Šiais laikais net ir toks skaičius jau yra neblogai. Galbūt tai tik momentinis suaktyvėjimas, o gal ši tendencija išliks ir pavasarį“, – svarstė pašnekovas.

Nuostoliai: Lietuvos verslininkai skaičiuoja atšauktus užsakymus. Evaldo Šemioto nuotr.

Rusai išgaravo seniai

Dėl karo agresijos Rusijai smarkiai sugriežtintos tarptautinės ekonominės sankcijos ir drastiški kelionių apribojimai automobilių turgaus prekybai neturėjo reikšmės. Prekeiviai iš šios šalies Kaune nebesilanko jau gerą dešimtmetį, nuo ankstesnių ekonominių krizių laikų. Anksčiau Kauno turgų mėgę atvykėliai iš Rytų dingo, kai Rusijoje ir Kazachstane buvo įvesti didesni muitai iš Vakarų Europos įvežamiems automobiliams.

Pavieniai prekeiviai užsukdavo tik dėl labai specifinių poreikių – ieškojo automobilių pensinio amžiaus žmonėms iš Kaliningrado, nes ten šiai vairuotojų kategorijai buvo taikomos mokestinės lengvatos. Paskui rusus išgaravo ir pirkėjai iš Baltarusijos, jie dar kurį laiką lankėsi Lietuvoje, bet jų šaliai įstojus į bendrą ekonominę zoną su rusais ir kazachais nebeteko galimybių uždirbti iš „lietuviškų“ pirkinių.

Iš nuolatinių užsienio pirkėjų Kaune dažniau lankosi tik kirgizai. Jie dairosi labai specifinių mašinų – krovininio transporto, mikroautobusų, tarp taksistų populiarių „Toyota Prius“ hibridų ir pan.


Šiame straipsnyje: karas UkrainojeAutomobilių rinkaautomobilių turgusukrainiečiai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių