- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasakojo Transporto priemonių draudikų biuro žalų administravimo departamento direktorius Rimantas Kleinauskas.
– Dar priklauso pakaitinis automobilis, prekinės vertės teikimas. Jei nusprendžiama parduoti automobilį, natūralu, kad po eismo įvykio pinigų suma mažėja.
Prekinės vertės netekimas skaičiuojamas ne visoms transporto priemonėms, o tik lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams, kurie yra iki 3,5 tonos keliamosios galios.
Registracijos dokumentuose žymima M1 ir N1. Kitoms transporto priemonėms tas neskaičiuojama. Dar pagrindinis dalykas, ši išmoka mokama tik toms transporto priemonėms, kurios yra ne senesnės nei penki metai. Pasibaigus penkių metų laikotarpiui prekinė vertė neskaičiuojama.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Nuo ko priklauso išmokos dydis?
– Išmokos dydis priklauso nuo transporto priemonės vertės ir sugadintų detalių atitinkamo koeficiento. Liaudiškai pasakius, kad visi suprastų, tai kiekviena detalė teisės aktais yra įvertinama kažkokiu procentu. Jeigu detalė remontuojama, priklausomai nuo remonto sudėtingumo. Koeficientas gali būti 0.1 arba 0.2, 0.3. Jeigu detalė yra keičiama, koeficientas gali būti truputį didesnis.
Dar priklauso dažymas. Nudažyti taip, kaip buvo nudažyta gamykliškai, niekas nesugeba. Vadinasi, dažymas skirsis. Kai sudedami visi koeficientai, jie dauginami iš automobilio vertės. Kad būtų suprantamiau – tarkime, jog automobiliui nubraukiamas visas šonas, pagal apskaičiavimus sugadintas sparnas, dvi durelės ir dar priekinis sparnas. Skaičiuojame koeficientą: 0.1, 0.2, 0.2, 0.1, gaunasi 0.6 ir dar, sakykime, uždažymas, sakykime 0.4. Gaunasi vienas procentas. Dabar viskas priklauso nuo to, kokia yra automobilio vertė. Jeigu tai 100 tūkst. eurų, vienas procentas bus vienoks, jeigu 10 tūkst., vienas procentas bus kitoks.
Labai paprastai skaičiuojama, tai greičiausiai yra pats paprasčiausias žalos nustatymo būdas.
– Lubų čia nėra?
– Ne. Viskas nuo kainos priklauso. Nes ir „VW Golf“ gali būti vakar pirktas, o gali būti ir 4 metų bei 11 mėnesių. Kuo suma ar vertė mažesnė, tuo mažiau prekinės vertės gaus savininkas. Už tuos pačius sugadinimus, už tą patį procentą.
– Kas turėtų informuoti nukentėjusį vairuotoją apie tai, kad jam priklauso tokia išmoka?
– Praktiškai tą padaryti turėtų draudikas, papasakoti viską, kas priklauso automobilio savininkui. Kad jam priklauso remontas, pakaitinis automobilis, prekinės vertės netekimas ir taip toliau. Bet, kaip taisyklė, ir teismuose būna, kad jei kažko neprašo, tai ir nepriteisia.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...