- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasakojo Transporto priemonių draudikų biuro žalų administravimo departamento direktorius Rimantas Kleinauskas.
– Dar priklauso pakaitinis automobilis, prekinės vertės teikimas. Jei nusprendžiama parduoti automobilį, natūralu, kad po eismo įvykio pinigų suma mažėja.
Prekinės vertės netekimas skaičiuojamas ne visoms transporto priemonėms, o tik lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams, kurie yra iki 3,5 tonos keliamosios galios.
Registracijos dokumentuose žymima M1 ir N1. Kitoms transporto priemonėms tas neskaičiuojama. Dar pagrindinis dalykas, ši išmoka mokama tik toms transporto priemonėms, kurios yra ne senesnės nei penki metai. Pasibaigus penkių metų laikotarpiui prekinė vertė neskaičiuojama.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Nuo ko priklauso išmokos dydis?
– Išmokos dydis priklauso nuo transporto priemonės vertės ir sugadintų detalių atitinkamo koeficiento. Liaudiškai pasakius, kad visi suprastų, tai kiekviena detalė teisės aktais yra įvertinama kažkokiu procentu. Jeigu detalė remontuojama, priklausomai nuo remonto sudėtingumo. Koeficientas gali būti 0.1 arba 0.2, 0.3. Jeigu detalė yra keičiama, koeficientas gali būti truputį didesnis.
Dar priklauso dažymas. Nudažyti taip, kaip buvo nudažyta gamykliškai, niekas nesugeba. Vadinasi, dažymas skirsis. Kai sudedami visi koeficientai, jie dauginami iš automobilio vertės. Kad būtų suprantamiau – tarkime, jog automobiliui nubraukiamas visas šonas, pagal apskaičiavimus sugadintas sparnas, dvi durelės ir dar priekinis sparnas. Skaičiuojame koeficientą: 0.1, 0.2, 0.2, 0.1, gaunasi 0.6 ir dar, sakykime, uždažymas, sakykime 0.4. Gaunasi vienas procentas. Dabar viskas priklauso nuo to, kokia yra automobilio vertė. Jeigu tai 100 tūkst. eurų, vienas procentas bus vienoks, jeigu 10 tūkst., vienas procentas bus kitoks.
Labai paprastai skaičiuojama, tai greičiausiai yra pats paprasčiausias žalos nustatymo būdas.
– Lubų čia nėra?
– Ne. Viskas nuo kainos priklauso. Nes ir „VW Golf“ gali būti vakar pirktas, o gali būti ir 4 metų bei 11 mėnesių. Kuo suma ar vertė mažesnė, tuo mažiau prekinės vertės gaus savininkas. Už tuos pačius sugadinimus, už tą patį procentą.
– Kas turėtų informuoti nukentėjusį vairuotoją apie tai, kad jam priklauso tokia išmoka?
– Praktiškai tą padaryti turėtų draudikas, papasakoti viską, kas priklauso automobilio savininkui. Kad jam priklauso remontas, pakaitinis automobilis, prekinės vertės netekimas ir taip toliau. Bet, kaip taisyklė, ir teismuose būna, kad jei kažko neprašo, tai ir nepriteisia.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...