- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė siūlo Seimui keisti baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą ir grąžinti anksčiau galiojusią prevencinę priemonę – baudos balus. Kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt gegužę atlikta apklausa, tokiam sumanymui nepritaria beveik 70 proc. lietuvių. Jie mano, kad baudos balų sistema yra neveiksminga.
Kaip teigia Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, didžioji dalis vairuotojų įsitikinę, jog grąžinti baudos balai neišspręs problemų keliuose. Atvirkščiai, šios priemonės veiksmingumas, anot jų, abejotinas – ji tik padidins korupcijos mastus.
“Šio siūlymo priešininkai teigia, jog balų sistema nėra skaidri. Kaip ir anksčiau, ji leis vairuotojams aktyviai tartis su pareigūnais dėl kyšio. Tačiau pritariantys siūlymui teigia, kad sistema bus tobulesnė – pažeidimai bus įrašomi į sistemą, registruojami ir informacija saugoma. Pasak jų, tokiu būdu bus užkirstas kelią bet kokiai korupcijos galimybei”, – teigia V. Daukšas.
Siūlyme numatyta, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimus skiriami balai bus diferencijuojami atsižvelgiant į pažeidimo sunkumą. Priklausomai nuo pavojingumo bus skiriama nuo vieno iki penkių baudos balų.
Tačiau beveik pusė apklausos dalyvių (47 proc.) mano, kad baudos balais bausti reiktų tik už šiurkščiausius pažeidimus – vairavimą išgėrus, greičio viršijimą, važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui ar esant automobilio statymo taisyklių pažeidimams. Beveik 40 proc. apklaustųjų teigia, kad bausti reiktų tik už pažeidimus, kuriuos vairuotojas padaro ne pirmą kartą.
“Jei per metus vairuotojas surinks 10 baudos balų, o pradedantysis – 6 ar daugiau balų, jiems bus atimama teisė vairuoti nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Tačiau daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių lietuvių mano, kad tai per griežta bausmė. Be to, daugeliui siūlymo priešininkų abejonę kelią ir dvigubo baudimo galimybė, t.y. be baudos balų galios ir piniginės baudos”, – sako V. Daukšas.
Apklausos dalyvių buvo klausiama, jei ne baudos balus, kokią kitą priemonę reiktų taikyti vairuotojams už pakartotinus pažeidimus. Daugiau nei pusė – 52 proc. – apklaustųjų teigia, kad tinkamiausia priemonė būtų padidintos piniginės baudos. 40 proc. lietuvių mano, kad nuolatiniams taisyklių pažeidėjams reiktų iškart atimti vairuotojo pažymėjimą. Tik 8 proc. dalyvių pasisako už automobilio konfiskavimą.
Pasak V. Daukšo, nepritariantys baudos balų sistemai tvirtina, kad nėra jokio ryšio tarp baudos balų sistemos ir avarijų skaičiaus keliuose ir mano, kad reiktų ne griežtinti sankcijas, o daugiau dėmesio skirti vairavimo mokymui.
Kaip rodo apklausos duomenys, beveik pusė lietuvių per metus yra nors kartą nubaudžiami už kelių eismo taisyklių pažeidimus. 43 proc. apklausos dalyvių vidutiniškai nubaudžiami 1-2 kartus, apie 3 proc. – 3-4 kartus, apie 2 proc. – 5-6 ar daugiau kartų per metus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...