- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš Europos kelių pernai pradingo šimtai tūkstančių automobilių. Lietuvoje statistika taip pat nedžiugina.
Policijos pareigūnai skaičiuoja, kad automobilių vagysčių skaičiai auga jau trejus metus iš eilės. Kasmet iš kelių prapuola po daugiau nei 130 automobilių. Plačiau apie tai LNK papasakojo Matas Buzelis, „CarVertical“ atstovas.
– Skelbiama, kad Lietuvoje kasmet yra pavagiama po 100 automobilių. Kokie skaičiai yra Europoje?
– Net nežinau, nuo ko pradėti, nes mes patys fiksuojame kiek vogtų automobilių randame savo platformoje. Kasmet jų po kelis šimtus, tačiau Europos mastu automobilių pavagiama po kelis šimtus tūkstančių. Tokie yra vagysčių mastai. Didesnėse Vakarų Europos rinkose automobilių vagystės yra tiesiog kasdienybė.
– Kokie automobiliai yra ilgapirščių taikiklyje?
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dažniausiai, bent jau remiantis mūsų duomenimis, vagiami yra „Premium“ segmento automobiliai, t. y. prabangesni, tokie kaip BMW, „Mercedes-Benz“, „Audi“, tai – vyraujančios markės. Nesąžiningi pardavėjai parsiveža iš JAV ar kitur stipriai daužtus automobilius ir tam, kad sumažintų jų remonto kaštus, panaudoja didžiąją dalį vogto automobilio dalių, sudeda detales, saloną, ir labai sunku nustatyti, kad toks automobilis turi vogto automobilio pėdsakų.
– Kokio amžiaus automobiliai yra vagiami? Ar tai yra tik iš salono nupirkti, ar jau gatvėse maždaug 5–10 metų važinėję automobiliai?
– Pagal tai, ką mes aptinkame, galime daryti prielaidą, kad labiausiai ilgapirščius domina naujesni automobiliai – nuo vienų iki kokių aštuonerių metų senumo. Senesni automobiliai jau nelabai kam įdomūs ir dažniausiai turbūt yra vagiami tik norint padaryti nusikaltimą ir sumėtyti pėdas.
– O „Toyota“ vairuotojai gali būti ramūs, kad į jų automobilį niekas nepasikėsins?
– Aš manau, kad čia gali būti truputį kita situacija. Jei kalbėti daugiau apie hibridinius automobilius, dažnu atveju „Toyota“ patenka į tą taikiklį, tikriausiai reikėtų sunerimti dėl tokio elementaraus dalyko kaip katalizatorius. Ilgapirščiai labai gerai žino, kaip greitai ir efektyviai išpjauti šį brangų komponentą, kuris gali kainuoti ir iki 1 tūkst. eurų.
Visos kitos detalės, pradedant variklio transmisija, pakabos detalėmis, stabdžiais, ratlankiais, kėbulo ar net salono detalėmis, gali būti labai nesunkiai panaudojamos, jei neturi užkoduoto kėbulo numerio arba nėra kokiu nors kitu būdu pažymėtos. Nes detales galima žymėti, žymima tam tikra technologija, kad plika akimi tai būtų neaptinkama, tačiau, panaudojus specialią įrangą, galima nustatyti, kad automobilyje yra panaudotos detalės, kurios kažkada buvo pažymėtos. Tai vienas iš būdų apsisaugoti nuo vagysčių.
– Kaip dar vairuotojai gali apsisaugoti?
– Automobilius su tokiomis technologijomis kaip, pavyzdžiui, nuotolinis užvedimas, sąlyginai yra labai nesunku pavogti. Vagys naudoja jau seniai pasiteisinusius metodus, žino, kaip tuos automobilius atrakinti per atstumą, bandant nuspėti, kurioje namų vietoje gali būti raktas, su specialiomis antenomis galima pagauti signalą ir tiesiog atrakinti ir užvesti.
– Visi žinome, kad naujuose automobiliuose, kuriuos perkame iš automobilių salonų, yra naujausia saugumo įranga. Tačiau ar dar galime imtis kokių nors saugumo priemonių?
– Tikrai taip. Yra įvairiausių paslaugų. Yra ir palydovinės sekimo sistemos, jos brangesnės, mokama ne tik už sistemos montavimą, bet ir mėnesinis aptarnavimo mokestis, nes automobilis yra sekamas 24 valandas per parą. Galima rinktis ir seną, niekam neįdomų automobilį, ir jo niekas nevogs. Yra visokių patarimų, bet nėra 100 proc. veikiančios apsaugos, nes sistemoms tobulėjant, tobulėja ir vagys.
Jie vis tiek suranda, kaip tai padaryti. Toks pavyzdys yra su „Tesla“ – kai kurie žmonės spėlioja, kad jų neįmanoma pavogti, tačiau taip nėra, vis tiek vagys sugalvoja būdų, kaip tuos automobilius, pavyzdžiui, kur nors įvaryti, kur jų nebeseks, ir ten juos labai greitai išardo ir deaktyvuoja visas sistemas. Gudrūs žmonės suranda, kaip apeiti visas sistemas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?29
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Būtino dokumento vis dar neturi kas dešimtas: net nežinojau, kad reikės1
Jau nuo sausio pirmos vairuotojų pažymėjimai taps beverčiai, jeigu nebegalios medicininė pažyma. Tokios pažymos, atėjus Naujiesiems, vis dar neturi kas dešimtas vairuotojas. ...
-
Viskas, nuo šiandien gali nebegalioti jūsų vairuotojo pažymėjimas3
Nuo sausio 1 d. įsigalioja transporto priemonių vairuotojams aktualūs pokyčiai – neturint galiojančios medicininės pažymos, negalios ir turimas vairuotojo pažymėjimas. ...
-
Svarbus įspėjimas vairuotojams: liko tik viena diena11
Antradienį paskutinė diena, kuomet sveikatos pasitikrinti dar nespėję vairuotojai gali tą padaryti. „Regitros“ duomenimis, tokių asmenų iš viso yra daugiau nei 72 tūkst. ...
-
Vairuotojams Kaune – svarbi žinia3
Kauno savivaldybė pranešė, kad nuo gruodžio 31 d. Kaune nutraukiamas parkavimo rinkliavos surinkimas per „m.Parking“ programėlę. ...
-
Pokyčiai „Regitroje“: paaiškino, kada registracija į vairavimo egzaminą bus ribojima pusmečiui3
Nuo 2025-ųjų sausio „Regitroje“ penkis kartus pakeitus vairavimo egzaminų datą, registracija į jį bus apribojama pusmečiui. ...
-
Tvaresnės ateities link – su vandeniliu4
Dauguma transporto priemonių vis dar naudoja dyzeliną ar benziną, tačiau nuo 2035 m. automobiliai su vidaus degimo varikliais galės būti gaminami tik tuo atveju, jei bus varomi aplinkai draugiškesniais degalais. ...
-
Prieš žiemos žygį – pratybos Suomijoje
Šaltuoju metų sezonu motociklininkai įprastai skaičiuoja savaites laukdami, kai vėl galės išvažiuoti iš garažo. Kitokiu ritmu gyvena Karolis Mieliauskas. ...
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...