- Rugilė Augustaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai dėl Lietuvos plento A14 Vilnius-Utena, kurį planuojama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. Anot jo, šis, vienintelis šalies magistralinis kelias su betono danga yra šalies gėda, ir darbus ministras sieks pradėti kuo anksčiau.
„Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui“, – antradienį „Žinių radijui“ sakė M. Skuodis.
Pasak M. Skuodžio, darbus ministras siekia pradėti kuo greičiau, tačiau, jo teigimu, užtrunkama planuojant rekonstravimo darbų projektus bei rengiant kitus reikalingus dokumentus.
„Norėtųsi man asmeniškai greičiau, bet reikia priešprojektinių pasiūlymų, kad būtume tikri ir jie būtų pristatyti visuomenei. Kokio plento reikia, kiekvienas ten keliaujantis žmogus žino, bet mano atsakomybė yra, kad būtų įvertinta iš kaštų naudos pusės ir būtų priimti optimaliausi sprendimai“, – kalbėjo ministras.
Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui.
M. Skuodžio teigimu, šiandien jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai ir kitų metų pradžioje turėtų būti skelbiami projektavimo darbai.
„Vakar aš asmeniškai pirmą kartą susitikau su paslaugų tiekėjais, kurie šiuo metu atlieka jau priešprojektinių sprendimų studiją, kad nustatytų, koks plentas turėtų būti“, – kalbėjo ministras.
„Iki kitų metų pirmo antro ketvirčio sankirtos mums nepriklausomi ekspertai turi pasakyti, kokio pločio turėtų būti kelias, kaip turėtų būti sujungti jungiamieji keliai. Kai tik turėsime atsakymus, iškart skelbsime projektavimo darbus visai atkarpai“, – pridūrė M. Skuodis.
Anot ministro, optimaliausias scenarijus, kad 2023 m. pirmoje pusėje būtų pradėti rangos darbai.
„Labai optimistinis scenarijus, 2023 m. pirmą pusę mes jau ten matysime vykdomus rangos darbus. Aš jau darysiu viską, kad taip ir būtų, nes tokių kelių Lietuvoje būti negali, čia jau yra ir eismo saugumo klausimas“,– pabrėžė ministras.
ELTA primena, kad Vilniaus-Utenos plento, kurio bendras ilgis 95,6 km, rekonstruota tik pirmieji 21,5 km. Paskirsčius darbus penkiais etapais, per artimiausius metus planuojama rekonstruoti likusius 74,1 km. Kaip teigia ministerija, rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų, priklausimai nuo pasirinktos kelio rekonstrukcijos.
Magistralė Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes. Kelias A14 Vilnius–Utena – vienas problemiškiausių Lietuvoje. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pradėtas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas automagistralėje
Antradienį pradėtos elektromobiliams skirto įkrovimo parko statybos pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Anot bendrovės „Eldrive“ Lietuva vadovas Tomas Tamašauskas, įkrovimo parke galės kr...
-
Seimas svarstys naujus reikalavimus mopedų ir keturračių vairuotojams
Seimas rudens sesijoje ketina svarstyti įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Mūšiai dėl pirkėjų: kas tapo čempionais pasaulyje ir Lietuvoje?1
Daugelyje šalių naudotų automobilių parduodama dešimtis kartų daugiau nei naujų. Šioje rinkoje pastebima aiški tendencija – nauji modeliai, kurie pasaulyje graibstomi šiandien, po keleto metų įsiveržia į naudot...
-
Tradicinis ralis „Aplink Lietuvą“ – kitoje Kauno vietoje: lenktynininkai sieks Prezidento taurės1
Tradicinis ralis „Aplink Lietuvą“ šiemet startuos kitoje, nei įprasta, Kauno vietoje – Rotušės aikštėje, bet prie Šv. arkangelo Mykolo bažnyčios. ...
-
Rekordininkai išvengė nemalonių išbandymų
„Sustoti vidury laukų – menkas džiaugsmas, bet mes to išvengėme“, – sakė Vitoldas Milius, kartu su bendražygiu Dainiumi Jaku pasiekęs naują važiavimo aplink Lietuvą elektromobiliu rekordą. ...
-
Degalų kainos Lietuvoje šią savaitę buvo stabilios, mažėjo Estijoje1
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje šią savaitę buvo stabilios, mažėjo Estijoje, o Latvijoje pigo tik dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Primena: nuo rugpjūčio už pravažiavimą Senamiesčiu teks susimokėti79
Siauras senamiesčio gatveles kelionėms trumpinti besirenkantys vairuotojai raginami susimąstyti ir šio įpročio atsisakyti. Priešingu atveju nuo rugpjūčio 1 d. už kiekvieną pravažiavimą Sumažintos taršos zonoje (STZ) teks susimo...
-
„Nissan“ pelnas per metus sunyko 73 procentais
Antra pagal dydį Japonijos automobilių gamintoja „Nissan Motor Co.“ savo finansinių metų, skaičiuojamų nuo balandžio, pirmąjį ketvirtį grynąjį pelną sumažino 73 proc., išaugus produkcijos pristatymo rinkai išlaidoms, ypa...
-
Vyriausybė: po eismo įvykio už remontui naudojamas naujas dalis nereikės primokėti1
Ministrų kabinetas trečiadienį užtikrino didesnę finansinę apsaugą eismo įvykyje nukentėjusių transporto priemonių savininkams. ...
-
„Toyota“ su Vokietijos partnere gamins ekologišką vandenilį Europos transportui
Japonijos „Toyota Tsusho“ pranešė per Europos padalinį kartu su Vokietijos pramoninių dujų tiekėja „Messer“ įsteigė bendrą įmonę Vokietijoje „SympH2ony“ žaliojo vandenilio gamybai ir tiekimui, įskaitant to...