- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įpusėjus gruodžiui didžiojoje Lietuvos dalyje buvo vos pora žiemiškų dienų, kai gatves ir kelius dengė suvažinėto sniego ar ledo sluoksnis. Tačiau net ir menkas eismo sąlygų pokytis tradiciškai tampa dideliu avarijų katalizatoriumi: automobilių susidūrimų, išslydimų iš savos eismo juostos, pasibučiavimų su kelkraščius žyminčiais borteliais ir panašių incidentų padaugėja kone dvigubai. Liūdniausias scenarijus – sukibimo su kelio danga korekcijų neįvertinę vairuotojai taranuoja pėsčiųjų perėjomis judančius žmones.
Vaikai reiduose
Ieškodami atsakymų į klausimus, kodėl taip nutinka ir ką daryti, Lietuvos automobilių klubo neformalaus vaikų švietimo būrelio "Būk saugus" pedagogai inicijavo originalią moksleivių, policijos pareigūnų ir vairuotojų pokalbių akciją "Aš ir tu – atsargūs, kai slidu".
Devyniuose šalies miestuose ir rajonų savivaldybėse – renginiai vyko Vilniuje, Kaune, Kauno rajone, Prienuose, Alytuje, Druskininkuose, Marijampolėje, Šiauliuose ir Radviliškyje – beveik 1 000 mokinių iš 38 mokyklų po pamokų apsivilkdavo ryškiaspalves liemenes ir patraukdavo prie netoliese esančių gatvių ar stovėjimo aikštelių. Tuomet vaikus lydintys pareigūnai sustabdydavo pro šalį judančius automobilius, o jų vairuotojams mokinukai įteikdavo pačių sukurtus atvirukus, raginančius būti atsargius, saugoti save bei kitus eismo dalyvius ir palinkėdavo gražių švenčių.
"Ko gero, tai daugiausia šypsenų generuojanti saugaus eismo akcija, nes tradicinį policijos reidų palydovą – nevalingai kylančią įtampą, išvydus pareigūnus mojant lazdele, čia aplenkia vaikai, kurie pirmieji pribėga prie vairuotojų, įteikia simbolines dovanas ir palinki važiuoti saugiai. Kitaip tariant, vienu šūviu nušauname du zuikius: moksleiviams saugaus eismo užsiėmimus susiejame su konkretaus metų laiko aktualijomis, o vairuotojams primename apie būtinybę koreguoti savo elgseną, net jei vaizdas pro automobilio langą neatrodo žiemiškai pavojingas", – pasakoja viena akcijos organizatorių, saugaus eismo pedagogė Lina Šembergė.
Moksleiviams saugaus eismo užsiėmimus susiejame su konkretaus metų laiko aktualijomis, o vairuotojams primename apie būtinybę koreguoti savo elgseną, net jei vaizdas pro automobilio langą neatrodo žiemiškai pavojingas.
Stabdo kitaip
Prie šios iniciatyvos prisidėjusios Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" vadovas Gintautas Šlėderis atkreipė dėmesį į keletą svarbių dalykų, susijusių su vairuotojų galimybėmis laiku sustabdyti automobilį įsibėgėjus žiemai.
"Labai svarbu, kad vairuotojai adekvačiai įvertintų automobilio elgsenos pokyčius sumontavus žiemines padangas. Nors eismo sąlygos vis dar labiau primena rudenį, vien dėl žieminių padangų konstrukcijos – minkštesnio gumos mišinio ir aukštesnių protektoriaus blokelių – stabdymo efektyvumas sumažėja, o atstumas, kurio reikia automobiliui visiškai sustabdyti, pailgėja keletu metrų, palyginti su tuo, kokio visai neseniai reikėjo važinėjant su vasarinėmis padangomis. Ir tai tik tada, jei automobilio stabdžių sistema veikia nepriekaištingai – stabdžių sistemos vamzdeliai ar žarnelės – tvarkingi, diskai ir trinkelės nėra susidėvėję, skirtingų ratų stabdymo jėgos tolygios ir t.t. Deja, techninės apžiūros statistika neleidžia būti dideliu optimistu. Stabdžių ligos – trečias pagal dažnumą nenaujų automobilių trūkumas, jis fiksuojamas beveik 6 proc. tikrinamų transporto priemonių, tačiau pirmas pagal keliamą grėsmę visiems eismo dalyviams", – pastebi G.Šlėderis.
Kad yra būtent taip, liudija ir draudimo kompanijų statistika. Draudikų duomenimis, nedidelių eismo įvykių lapkritį fiksuojama beveik dukart daugiau nei įprastą mėnesį. Atšalus orams, vairuotojams tenka persiorientuoti iš vasarinio vairavimo stiliaus į kur kas atsargesnį važiavimą drėgno, sparčiai besikeičiančio oro ir kelio sąlygomis, tačiau akivaizdu, kad ne visiems vienodai gerai sekasi susidoroti su šiais iššūkiais.
Daugiau supratimo
"Eismo nelaimes paprastai lemia keleto nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių visuma, todėl žiemos pradžioje rengiamos akcijos metu kaip tik ir raginame visus – tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius – būti itin atidžius. Vienus – sumažinti judėjimo greitį ir į visas kasdienes keliones susiruošti bent keletu minučių anksčiau, kad net patekus į spūstį vėliau nekiltų pagundos atsigriebti mažiau apkrautose gatvėse. Pėstiesiems primygtinai rekomenduojame net degant žaliam šviesoforo signalui per perėją eiti tik įsitikinus, kad visi automobiliai spėjo sustoti. Deja, šiuo metų laiku oro sąlygos kinta labai sparčiai ir kartais net pačių geriausių norų kupinas vairuotojas gali fiziškai nespėti sustabdyti automobilio, jei apsiriks prognozuodamas, koks bus stabdymo kelias asfalto paviršiui pasidengus plika akimi neįžiūrimu ledo sluoksniu ar telkšant tirpstančio sniego baloms. Tokiais atvejais savo teises tiesmukai suprantantys ir į važiuojamąją dalį žengiantys pėstieji atsiduria didžiuliame pavojuje", – pabrėžė L.Šembergė.
Šiais metais prie tradicinės akcijos "Aš ir tu – atsargūs, kai slidu" prisidėjo ne tik policijos pareigūnai, bet ir solidus būrys verslo įmonių bei viešųjų įstaigų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...