- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dauguma automobilių savininkų žino tą jausmą, kai ryte atsisėdi į šaltą automobilį, jį užvedi ir sujungi visą įmanomą šildymo įrangą tam, kad jis įšiltų. Bet taip galima sau ir pakenkti. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Vilniaus miesto visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ specialistu Matu Budriūnu.
– Pradėkime nuo to, kaip mes galime ir sau padėti, ir nepakenkti?
– Na, temperatūra automobilyje nėra niekaip reglamentuota, bet pagrindinė rekomendacija būtų, kad temperatūra atitiktų tokią, kaip ir namie, t. y. 18–22 laipsnių. Nereikėtų laikyti mažesnės arba didesnės temperatūros negu ši.
– Visi suprantame, kad kai jau šalta, jungiame, kiek leidžia automobilio šildymo sistema, – 27–28 laipsnius. Kas gali atsitikti blogo, jeigu tokioje temperatūroje ilgesnį laiką sėdėsim?
– Jeigu automobilis stovėjo per naktį, jis vis tiek iš karto neįkais. Net įjungus visus kondicionierius, užtruks dar šiek tiek laiko, kol pilnai įkais automobilis. Todėl jeigu norite greičiau pakelti temperatūrą iki tinkamos, galite trumpam palaikyti maksimalią temperatūrą, bet tada ją reikėtų sumažinti iki 22 laipsnių ar dar labiau. Na, sėdint tokiame automobilyje, kuriame pradeda kaisti ir delnai, ir rankos, ir patys galime pradėti prakaituoti. Tad išlipus iš jo, mus gali labai greitai perpūsti ir galime greitai susirgti.
– Ir čia laikas pakalbėti apie šildomas sėdynes, kurios dabar yra turbūt visuose naujuosiuose automobiliuose. Kiek galima jomis mėgautis ir kada jau išjungti?
– Sėdynes rekomenduočiau pašildyti iki tol, kol jos nebus sušalusios. Nes pastovėjus automobiliui, ypatingai odinės sėdynės, būna labai šaltos. Įsijungti šildomą sėdynę derėtų kokioms 10–15 minučių, kol pilnai sušils. Nes įkaitusi nugara, kurioje pilna įvairių raumenų, yra labai jautri vieta. Po to gali perpūsti tuos giliuosius audinius, tiek raumenis, tiek nervus. Ir jeigu žmogus dirba arba sėdimą darbą, arba fizinį darbą, kur įtempta apatinė nugara, ji tampa dar pažeidžiamesnė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Yra vairuotojų, kurie linkę išsirengti automobilyje, apsaugot save nuo perkaitimo. Ką jiems patartumėt? Ar verta automobilyje išsirengti, prasisegioti, nusiimti paltą?
Na, sėdint tokiame automobilyje, kuriame pradeda kaisti ir delnai, ir rankos, ir patys galime pradėti prakaituoti. Tad išlipus iš jo, mus gali labai greitai perpūsti ir galime greitai susirgti.
– Na, jei kelionė nėra ilga, užtrunka iki pusvalandžio, tai rekomenduočiau tiesiog prasisegti, pilnai nenusirenginėti. Nes pirmyn atgal apsirenginėjimas gali laiko sudeginti. Bet jeigu vykstate į ilgesnę kelionę arba jūsų darbas yra automobilio vairavimas, tada rekomenduočiau rūbus nusiimti, bet tik tada, kai automobilio temperatūra pasiekus kambario temperatūrą, kai yra šilta, komfortabilu.
– Tai galioja ir visiems ekipažų nariams, keleiviams?
– Tikrai taip. Ir, pavyzdžiui, jei vežate vaikus į darželį ar mokyklą, jeigu jie yra apsirengę šilčiau, reikėtų juos ir prasegti, ir nuimti kepures.
– Tai, apibendrinant, reikėtų, kaip minėjote, stebėti temperatūrą ir kad ji nebūtų 27–28 laipsniai, o būtų kambario temperatūra?
– Kambario temperatūra – 22 laipsniai, 20 laipsnių, jei mėgstate – vėsiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus12
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?17
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...
-
Seimas nepritarė baudoms už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą2
Seimas nepritarė siūlymui, kad už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą būtų numatyta piniginė bauda bei transporto priemonės nuvežimas. Antradienį parlamentarai balsavo prieš tokias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas....
-
Vairuotojai, dėmesio: nuo liepos 1-osios „Regitroje“ – naujovės3
Nuo šių metų liepos 1 dienos vairuotojams bus išduodami atnaujinti transporto priemonių registracijos liudijimai. ...
-
Svarstys, ar vairuojantiems mopedus turėtų būti privalomas praktinis egzaminas5
Seimas šią savaitę po pateikimo priėmė svarstyti parlamentarės Ligitos Girskienės siūlymą įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą. ...
-
Vaikas liko įkalintas „Tesloje“: ši mašina gali būti mirtinai pavojinga6
Amerikietei ir jos anūkei kelionė į zoologijos sodą vos nesibaigė tragedija. Įsodinusi dviejų metų neturinčią mergytę į „Teslą“, močiutė įlipti į automobilį nebegalėjo, nes išsikrovė „Teslos“ baterija. Mergait...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje kinta skirtingai1
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje buvo skirtingos ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai brango, Latvijoje ir Estijoje – tik dyzelinas, o benzinas Estijoje atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal ...