- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bus apmokestinti papildomu 38 proc. tarifu po to, kai buvo pradėtas tyrimas dėl Kinijos taikomų subsidijų automobilių pramonei, o tai gali išprovokuoti prekybos karą.
Briuselis kaltina Kiniją siekiant nesąžiningai aplenkti Europos automobilių gamintojus, kurių gaminami automobiliai nuo 2035 m. privalės būti netaršūs. Kiniški elektromobiliai veržiasi ir į Lietuvos rinką. Apie tai, ar lietuviai pasitiki šiomis transporto priemonės ir ar noriai jas perka, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Auto Bild Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miuliumi.
– Kiniški elektromobiliai gerokai pigesni nei europietiški ar amerikietiški. Kur čia paslaptis? Tik subsidijos?
– Manau, kad taip. Kinai laiku užsiėmė savo baterijų gamybos dalį ir pasigamina baterijas pigiau. Ir šiaip turbūt jiems padeda valdžia.
– Pagaminta Kinijoje – bent jau anksčiau tai nebuvo tapatu kokybei, o kaip yra dabar? Ar tai jau nebėra prastos kokybės garantas?
– Ne, nebėra. Iš tikrųjų juokinga, tie jų gaminami automobiliai prieš 20 ar 15 metų kėlė tam tikrą šypseną, o dabar ne. Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Jeigu yra subsidijos kiniškiems elektromobiliams, ar tai nėra valstybinio lygio marketingas? Kaip pavyzdį galiu paminėti, kad bet kurioje „Amazon“ platformoje randant kiniškus daiktus, jie turi kažkodėl labai aukštą įvertinimą su labai daug gerų komentarų. Tuo tarpu europiečių ar amerikiečių gamintojai dažnai būna nuvertinami ir turi prastesnį reitingavimą ten. Turint dirbtinį intelektą dabar, tikriausiai nėra sudėtinga prirašyti gerų komentarų bet kokia kalba.
– Gali būti, bet automobiliai visgi dar vertinami ne visai pagal komentarus. Juos, atkeliavusius į Europą, vertina specialistai, žurnalistai ir tie vertinimai nėra blogi. Beje, ką mes vadiname kinų gamybos automobiliu? Kinų gamybos automobiliai yra ir „Volvo“, ir „Mini“. Mes kažkaip juos lyg žinome kaip europietiškus.
– Bet mes nieko nežinome apie kitus, tuos tikruosius kiniškus prekės ženklus. Ar lietuviai tokiais automobiliais, apie kuriuos pirmą kartą girdi, galės pasitikėti?
– Iš tikrųjų kinų gamintojams tai yra didžiulis iššūkis. Bet į Lietuvą dabar atkeliavo kinų gamybos automobilis „Ora“ ir jo pardavimai yra visai geri. Tai reiškia, kad lietuviai, nežiūrint, kad tai yra mums nežinomas gamintojas, perka tą elektromobilį.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Elektromobiliai, kaip ir bet kuri kita transporto priemonė, yra neatsiejama nuo saugumo. Tad kyla klausimas, kaip yra dėl tų automobilių saugumo? Ar čia mes nerizikuojame savo sveikata ir gyvybe?
– Nerizikuojame. Europa taip saugosi nuo šių gaminių, kad jeigu jie neatitiktų reikalavimų, jie neturėtų jokios galimybės būti parduodami.
Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Bet ar nėra taip, kad tas gamintojas, kuris po truputį ateina, pavyzdžiui, „Tesla“, jį aptarnauti dažnai būna galvos skausmas? Autorizuoto centro nėra ir jeigu yra garantinis laikotarpis, tą automobilį reikia vežti į kitą šalį.
– Taip, tai turbūt arčiausiai į Lenkiją. Iš tikrųjų tai – didžiulė problema. Bet kai kurie kinų gamintojai ateina į Europą pasirinkdami neblogą importuotoją, su juo sudarydami sutartį, turėdami serviso tinklą. Na, tas kelias visai tvarus.
– Gerai, bet tada – kiniškas elektromobilis ir lietuviška žiema. Sako, lietuviškos druskos suvalgo bet ką.
– Gali būti iššūkių, bet tie iššūkiai yra visiems. Suvalgo japoniškus, suvalgo ir europietiškus. Nežinau, ką mes ten pilam, bet suvalgo taip, kad baisu žiūrėti.
– Ar su kiniškais automobiliais nebus didesnė problema?
– Kinai turi patirčių ir su savo klimatu, turi žiemą, tad nemanau.
– Kiek kiniški elektromobiliai jau sukėlė galvos skausmo Europos gamintojams ir kas dar laukia ateityje? Gal mes sulauksime europinių automobilių kainų mažėjimo?
– Sukėlė daug galvos skausmo ir čia turbūt gera naujiena pirkėjams, nes bent keli Europos gamintojai nukeliavo į tą pigesnį segmentą, bandydami pardavinėti elektromobilius. Visi suprato, kad reikia kažką daryti, kažką piginti. Nes subsidijas turbūt reikės suvaldyti per importo mokesčius, bet europiečiai nemokėjo pasigaminti pigių automobilių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...