- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Technologijų bendrovė „Siemens“ Švedijoje įrengs dviejų kilometrų greitkelio ruožą, skirtą elektriniams hibridiniams sunkvežimiams. E-greitkelio projektas „Elväg-Gävle“ bus įgyvendinamas Gavleborgo rajone, esančiame į šiaurę nuo Stokholmo, ir taps pirmuoju tokio pobūdžio projektu visoje Europoje. Tai dar vienas Švedijos žingsnis pastaruoju metu, atspindintis šalies siekį iki 2030 metų užtikrinti transporto sektoriaus nepriklausomybę nuo iškastinio kuro.
Planuojama, kad e-greitkelio įrengimo darbai prasidės dar šiemet, o specialiai šiai sistemai pritaikyti „Scania“ sunkvežimiai pradės važinėti nuo 2016 m. vasario. Dvejus metus truksiančių testavimo darbų metu bus siekiama išsiaiškinti, ar „Siemens“ sukurta sistema yra tinkama komerciniam panaudojimui.
„E-greitkelio projektas neabejotinai vaidina svarbų vaidmenį plečiant tvaraus krovininio transporto galimybes. E-greitkelio sistema yra du kartus efektyvesnė nei įprastai sunkvežimiuose naudojami vidaus degimo varikliai, todėl sunaudojama perpus mažiau energijos, o į aplinką išskiriama mažiau anglies dioksido“, – teigia „Siemens“ e-greitkelio projekto vadovas Andersas Bylundas.
Pasak „Siemens“ atstovo, iki šiol pagrindinė kliūtis vystant elektrinį krovininį transportą buvo energijos kaupimui reikalingų įrenginių dydis ir svoris. Pavyzdžiui, 40 tonų sveriančiam ir tūkstančius kilometrų nuvažiuojančiam sunkvežimiui reikalingi akumuliatoriai svertų apie 20 tonų. Tačiau ši problema gali būti išspręsta energiją sunkvežimiams tiekiant per kontaktinius laidus kelionės metu.
Pagrindiniai naujosios e-greitkelio sistemos elementai – inovatyvus pantografas, įrengtas ant sunkvežimio stogo, ir hibridinės pavaros sistema. Pantografui automatiškai jungiantis su kontaktiniais laidais, įrengtais virš greitkelio, energija gali būti saugiai perduodama sunkvežimiui važiuojant iki 90 km/h greičiu. O keliuose, kur kontaktinio tinklo infrastruktūra neįrengta, transporto priemonė gali būti varoma dyzelinu, suslėgtomis gamtinėmis dujomis ar baterijomis.
„E-greitkelio koncepcijoje suderintos patikimos geležinkelių technologijos ir kelių transporto lankstumas. Hibridinė pavara leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, o modernus pantografas užtikrina, kad e-greitkeliu važiuojantys sunkvežimiai dirba taip pat lanksčiai kaip ir įprasti krovininiai automobiliai“, – atkreipia dėmesį A. Bylundas.
Tarptautinio transporto forumo (ang. „International Transport Forum“) vertinimu, krovininio transporto sektorius išlieka labiausiai priklausomu nuo iškastinio kuro. Skaičiuojama, kad sunkvežimių išmetamas anglies dioksido kiekis išaugs nuo 1,1 gigatonų 2010 metais iki 4,5 gigatonų 2050 metais. Organizacijos teigimu, jei bus nesiimta teršalų mažinimo veiksmų, krovininis sausumos transportas išmetamųjų dujų kiekiu netrukus pralenks sausumos keleivinį transportą, todėl bendrovės raginamos ieškoti būdų, kaip pereiti nuo iškastinio kuro prie atsinaujinančios energijos šaltinių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...