- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno pareigūnai pranešimų dėl keliamo transporto priemonių triukšmo mieste sulaukia gana dažnai. Šiais metais Kaune dėl to jau surašyti protokolai 28 motociklų vairuotojams. Anot policininkų, su šia problema kovoti padėtų sugriežtinta tvarka techninės apžiūros (TA) metu, tačiau TA įmonių asociacijos vadovas LNK žiniose sakė – to negana.
Kol Vilniaus gyventojai kenčia nuo motociklų keliamo triukšmo, Kauno ir kitų didmiesčių pareigūnai sėkmingai kovoja su šia problema. Kauno pareigūnai pranešimų dėl keliamo transporto priemonių triukšmo mieste sulaukia gana dažnai. Šiais metais protokolai dėl transporto keliamo per didelio triukšmo jau surašyti 28 motociklų vairuotojams.
Policininkų darbui padeda itin inovatyvus prietaisas, kuris ypač pasitarnauja vykstant į tokius iškvietimus, – triukšmo matuoklis. Nustačius pažeidimą, bauda už pirmą kartą yra nuo 100 eurų iki 600 eurų, už antrą – 500–1 000 eurų. Taip pat yra panaikinama transporto priemonės privalomoji TA. Anot policijos pareigūnu, su šia problema kovoti padėtų sugriežtinta tvarka TA metu, jei būtų tikrinamas transporto priemonių keliamas triukšmas. LNK žiniose apie tai buvo klabintas TA įmonių asociacijos vadovas Renaldas Gabartas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar teisinga būtų šią problemą deleguoti tik jūsų apžiūrų stotims?
– Kol kas taip ir yra. Iš principo, tik TA centruose yra tikrinamos visos transporto priemonės. Gal motociklai labiau erzina, nes jie konstrukciškai yra patys iš savęs triukšmingesni ir jie labiau atkreipia dėmesį, ypač, kai žmonės tuo piktnaudžiauja. Tačiau motociklas atvažiuoja į TA kartą per du metus, todėl, kas atsitinka tame tarpe tarp vieno ir kito apsilankymo, galima tik spėlioti. Aš esu klausęs ne vieno motociklu važinėjančio žmogaus, kodėl ta triukšmo problema tokia aktuali, tai jie iš principo turi du pagrindinius argumentus.
Triukšmas yra jų tam tikro „matomumo“ įrankis, kad jie atkreiptų į save dėmesį eismo sraute. Nes motociklas užima nedidelį plotą, juda labai greitai, dirstelėjęs į automobilio galinio vaizdo veidrodėlį, gali nepamatyti, o už sekundės, žiūrėk, jau ir yra. Taigi, tas motociklininkas, darydamas prielaidą, kad jo nemato, atsuka rankeną ir jį tada tikrai išgirsta. Kitas momentas yra susijęs su variklio naudingumo koeficientu, nes dalį vidaus degimo variklių galios suvalgo išmetimo sistema. Tai vairuotojas, ją modifikuodamas, išmesdamas tuos triukšmo slopinimo elementus, gauna šiek tiek papildomos galios ir jam galbūt dinamiškesnis tas motociklas tampa. Tai čia toks, na, šiek tiek savęs apgaudinėjimas.
Esu klausęs ne vieno motociklu važinėjančio žmogaus, kodėl ta triukšmo problema tokia aktuali, tai jie iš principo turi du pagrindinius argumentus.
– Daug kam tada kyla klausimas, kaip tokia transporto priemonė įveikia tą privalomąją TA?
– Labai paprastai. Į TA, kaip taisyklė, atvažiuoja motociklas toks, koks jis nuriedėjo nuo konvejerio gamykloje. Ten yra aiškiai užfiksuota, kokios kubatūros yra variklis, kokį jis maksimalų triukšmą gali skleisti, ir viršijančių tas ribas yra ant pirštų suskaičiuojamas kiekis. Metinė statistika per pastaruosius, man atrodo, penkerius metais, kiek žiūrėjau, po truputėlį didėja, bet neperlipa 2 proc. ribos, t. y. 2 proc. nuo maždaug 45 tūkst. motociklų, kurie šiuo metu yra eksploatuojami, turi tą problemą, ir ją, aišku, nesunkiai išsprendžia nuvažiavę į servisą.
Išvažiavę iš TA stoties, užtrunka, jei neklystu, 5-10 min. padaryti taip, kad jis vėl būtų triukšmingas ir „matomas“. Tai, jei žmogus bent kiek nagingas, per keletą minučių atsukęs porą varžtų, užsideda kitą išmetimo sistemos antgalį ir tada dvejus metus gali kelti triukšmą. Tai kol bus tik TA, drįsčiau sakyti, kad padėtis nesikeis arba keisis į dar blogesnę pusę. Kitas sprendimas – kad iš tikrųjų atsirastų kontrolė keliuose, kai kiekvienas išvažiuojantis, žinodamas, kad tą problemą turi, galėtų būti patikrintas ir sulaukti tos didžiulės baudos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?6
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...
-
Seimas nepritarė baudoms už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą2
Seimas nepritarė siūlymui, kad už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą būtų numatyta piniginė bauda bei transporto priemonės nuvežimas. Antradienį parlamentarai balsavo prieš tokias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas....
-
Vairuotojai, dėmesio: nuo liepos 1-osios „Regitroje“ – naujovės
Nuo šių metų liepos 1 dienos vairuotojams bus išduodami atnaujinti transporto priemonių registracijos liudijimai. ...
-
Svarstys, ar vairuojantiems mopedus turėtų būti privalomas praktinis egzaminas5
Seimas šią savaitę po pateikimo priėmė svarstyti parlamentarės Ligitos Girskienės siūlymą įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą. ...
-
Vaikas liko įkalintas „Tesloje“: ši mašina gali būti mirtinai pavojinga6
Amerikietei ir jos anūkei kelionė į zoologijos sodą vos nesibaigė tragedija. Įsodinusi dviejų metų neturinčią mergytę į „Teslą“, močiutė įlipti į automobilį nebegalėjo, nes išsikrovė „Teslos“ baterija. Mergait...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje kinta skirtingai1
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje buvo skirtingos ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai brango, Latvijoje ir Estijoje – tik dyzelinas, o benzinas Estijoje atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal ...
-
Elektromobilių pardavimai Europoje mažėja, hibridinių automobilių – auga
Elektromobilių pardavimai Europoje, siekiančioje ambicingų kovos su klimato kaita tikslų, mažėja, tuo tarpu hibridinių transporto priemonių – auga. ...
-
Liūtys, kruša, škvalas. Kaip apsisaugoti?5
Ekstremalūs meteorologiniai reiškiniai vis dažniau užklumpa Lietuvą. Specialistai ragina vairuotojus orų prognozes stebėti ir tada, kai pavojus dar nėra grėsmingai priartėjęs. ...
-
Kondicionierius – nepamainomas draugas ne tik vasarą1
Atėjus vasarai kondicionieriai tampa nepamainoma pagalba vairuotojams. Sklandžiai veikianti oro vėsinimo sistema užtikrina mūsų kelionių komfortą. Norint, kad ji veiktų tinkamai ir būtų ilgaamžė, svarbu laikytis priežiūros taisyklių. ...
-
Į greitkelį – su rokerių grupe „Metallica“6
Istorinę partnerystę su gerai žinoma sunkiojo metalo grupe „Metallica“ užmezgusi bendrovė „Iveco“ leidosi į neužmirštamą turą. ...