- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdytojai kviečiami registruoti duomenis apie viešas ir pusiau viešas įkrovimo prieigas.
Šiuo metu Kelių direkcija jau yra gavusi arti trisdešimties prašymų su paraiškomis.
Šioje duomenų bazėje elektromobilių vairuotojai ras informaciją apie įkrovimo prieigos tikslų adresą, darbo valandas, būklę, t. y. veikia ji ar neveikia, užimta ar neužimta realiu laiku, taip pat ir informaciją apie įkrovimo galimybes – kokia galia ir įkrovimo standartai, kokie yra įkrovimo prieigos jungčių tipai. Taip pat bus galima sužinoti atsiskaitymo už paslaugas būdus bei įkrovimo paslaugos kainą.
„Pirmą kartą Lietuvoje sukurta tokia viena informacinė sistema, kurioje paprastai ir greitai galima pamatyti ir naudotis visiems prieinamais vienodais visų operatorių teikiamais statiniais ir dinaminiais duomenims apie viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
„Plečiantis elektromobilių įkrovimo prieigų tinklui, svarbu turėti galimybę patogiai naudotis viena duomenų baze, kurioje vartotojas galėtų rasti visą aktualią informaciją apie vietas, kur galima įkrauti automobilį, kokios įkrovimo sąlygos ir pan. Šio projekto tikslas – išsami elektromobilių įkrovimo prieigos duomenų bazė, kurioje ir bus duomenys apie visas viešas ir pusiau viešas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo prieigas. Išsami informacija vienoje vietoje žmonėms palengvins kelionių planavimą“, – pabrėžė Kelių direkcijos Intelektinių transporto sistemų skyriaus vadovas Laurynas Ivinskis.
LAKD pranešime primena, kad viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų ir jų operatorių registravimasis šioje sistemoje yra privalomas pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą. Neužsiregistravę sistemoje operatoriai negalės dalyvauti viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros konkursuose, taip negalės gauti finansinės paramos infrastruktūros plėtrai ir subsidijos už prisijungimą prie elektros tinklų. Todėl visi operatoriai yra kviečiami registruotis sistemoje.
Kelių direkcija šią duomenų bazę sukūrė vykdydama ES finansuojamą projektą „ID ir alternatyvių degalų duomenų surinkimas“. Projektą Kelių direkcija pradėjo įgyvendinti 2019 m.
Vykdant šį projektą sukurtas elektrinio transporto infrastruktūrai suteikiamų ID kodų formato standartas ir šių kodų registras. ID kodas yra tarptautinis – bendras visoje Europoje. Kiekvienam esamam elektromobilių prieigos operatoriui, užsiregistravus sistemoje, bus suteikiami unikalūs ID kodai, pagal kuriuos vartotojai ES lygiu galės identifikuoti, kurioje prieigoje įkrauna automobilį. Tuo tarpu šia duomenų baze galės naudotis ir kitos Europos šalys, pavyzdžiui, sukurtos duomenų mainų sistemos pagalba trečiosios šalys (GPS, mobiliųjų aplikacijų kūrėjai) galės šią informaciją naudoti kurdami savo teikiamas paslaugas (pvz., interaktyvūs žemėlapiai, navigacijos programėlės). Šie duomenys bus pateikiami ir Datexll 2 standartu tolesniam naudojimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...