- Jadvyga Bieliavska (ELTA)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pasigirdus kalboms apie galimybę Vilnių su Kaunu sujungti Neries upe, Seimo aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas socialdemokratas Linas Jonauskas trečiadienį kreipėsi į aplinkos ministrą Povilą Poderskį. Politikas prašo ministerijos įvertinti, ar šiuo metu Neries upė turi pakankamą teisinę apsaugą, užtikrinančią, kad nebūtų pradėti savavališki upės gilinimo darbai.
Pasak L. Jonausko, upės teisine apsauga sunerimta po pasklidusių žinių apie siekius Vilnių ir Kauną sujungti vandens keliu ir tam atsiradusį poreikį gilinti Neries upę.
„Kreipiausi į aplinkos ministrą, kad jis informuotų, ar Neries upė yra pakankamai teisiškai apsaugota, ar šiuo metu nėra kokių teisinių spragų bei landų, kad Neries vagos gilinimo darbai būtų pradėti nepaisant visuomenės bei kompetentingų institucijų nepritarimo“, – Eltai sakė Seimo narys L. Jonauskas.
„Ne tik visuomenė, bet ir aplinkosaugininkai yra sunerimę dėl paskleistų gandų apie planus Neries upę pritaikyti logistikai. O tai iš esmės reikštų Neries upės sunaikinimą. Šiuo metu tokie planai, nuskambėję iš Vilniaus miesto mero bei Vidaus vandens kelių direkcijos, yra labiau fantazijos, užrašytos šakėmis ant vandens. Tokių planų nėra šios Vyriausybės programoje ar prioritetuose“, – akcentavo jis.
Jo nuomone, intensyvi laivyba bei logistika Neries upe nesuderinama su aplinkosauga.
„Jei būtų pradėti Neries upės gilinimo darbai, o jų metu sunaikintos natūraliai upei būdingos rėvos – seklumos ar slenksčiai upės vagoje, būtų sunaikintos ir svarbios „Natura 2000“ buveinės. Šiandien Neries upė yra unikali visoje Europoje dėl čia neršiančių lašišų. Valstybė daug investavo į įvairių žuvų populiacijos upėje atkūrimą. Sunaikinus Neries rėvas, bus sunaikintos ir žuvų nerštavietės. Gaila, kad kažkas taip nuvertina unikalius mūsų valstybės gamtos turtus, kurdami planus, kurie pražudytų unikalią upę ir jos ekosistemas“, – sako L. Jonauskas.
Pasak jo, Vidaus vandens kelių direkcija 2023 metais atliko Neries upės batimetrinius matavimus nuo Kauno iki Nemenčinės ir įvertino upės vagos pertvarkymo darbų apimtis. Skaičiuojama, kad norint pasiekti laivybai tinkamą gylį ir pradėti upę naudoti kaip vidaus vandenų kelią, sujungiantį Kauną ir Vilnių, reikėtų perkasti 118 upės ruožų, kurių ilgis sudarytų apie 40 km. Parlamentaro duomenimis, perkasti reikėtų 107 ha upės dugno.
Kaip ELTA jau skelbė, prieš keletą savaičių Vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas tinkalaidėje politika.lt sakė neabejojantis, kad turėti vandens kelią Nerimi, jungiantį Vilnių ir laikinąją sostinę, yra realu ir nesudėtinga. Be to, anot jo, esama svarstymų ilginti vandens kelius ir iki kitų miestų – pavyzdžiui, Pabradės ar Ruklos, kur yra įsikūrę kariniai poligonai.
Reaguodamas į tokias kalbas, aplinkos ministras Povilas Poderskis yra sakęs, kad šis direkcijos siūlymas yra „stipriai nepamatuotas“.
„Neryje yra labai daug buveinių, ji įtraukta į „Natura 2000“ saugomų teritorijų sąrašą. Jeigu ją stipriai keisime, o toks projektas reikalautų labai stiprių pokyčių, tai ne tik sugriausime ištisas ekosistemas, bet ir bus taikomos, tikėtina, sankcijos iš Europos Sąjungos“, – portalui LRT pabrėžė ministras.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiniasklaida: dėl Santaros klinikų gydytojo – skundas į VSD: dalyvavo forume su Putinu
Dalis Santaros klinikų gydytojų kreipėsi į Valstybės saugumo departamentą (VSD), kadangi jiems įtarimų sukėlė Rusijos pilietybę turinčio klinikų chirurgo veiksmai, remdamasis šaltiniais ketvirtadienį skelbia visuomeninio transliuotojo LRT ...
-
Smurto protrūkis teisme atskleidė rimtas saugumo spragas
Neseniai Kauno apylinkės teisme įvykęs incidentas, kai kaltinamasis smurtavo prieš teisėją, dar kartą iškėlė svarbų klausimą: ar teisėjai, teismo darbuotojai, nukentėję asmenys bei kiti proceso dalyviai gali jaustis saugūs tiek ie&s...
-
Insignijas radusiai Vilniaus arkivyskupijai gresia bauda
Kultūros paveldo departamentas (KPD) penktadienį spręs, kokio dydžio baudą skirti karališkąsias insignijas atradusiai Vilniaus arkivyskupijai, skelbia portalas 15min.lt. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryta knygų lentyna
Vilniaus oro uoste atidaryta keliautojams skirta knygų lentyna, kurios leidinius keliautojai galės ne tik skaityti belaukiant skrydžio, bet ir pasiimti su savimi į kelionę. ...
-
Tarnyba: šis sostinės valdžios sprendimas diskriminuoja
Sostinės valdžios sprendimas panaikinti galimybę atsiskaityti grynaisiais pinigais viešajame transporte diskriminuoja vyresnio amžiaus asmenis, antradienį paskelbė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba. ...
-
Sugrįžimas po šimtmečio: atrasta Petro Skargos akademinė apranga
Du Lietuvos muziejai praėjusių metų pabaigoje sulaukė ypatingos dovanos: atlikus tyrimus buvo įrodyta, kad Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje saugoma pelerina (apsiaustas su gobtuvu) ir Lietuvos nacionaliniame muziejuje esantis biretas (kepurėlė)...
-
Vilniaus meras pažėrė keletą idėjų, kur gauti pinigų
Siekiant ženkliai didinti gynybos finansavimą, sostinės meras Valdas Benkunskas siūlo krašto apsaugai reikalingas lėšas skirti parduodant nenaudojamą valstybinę žemę, valstybei priklausančias akcijas įmonėse. ...
-
Sukčių originalumui nėra ribų – gali per atstumą iš kortelės „nusiurbti“ pinigus: kaip tai vyksta?
Pasirodžius informacijai, kad Vilniuje viešajame transporte keleiviams be jų žinios per atstumą buvo nuskaičiuoti pinigai iš kortelių, kibernetinio saugumo specialistai perspėja, jog yra reali grėsmė, kad šia technologija galėt...
-
Vėl kilo šaršalas dėl Nacionalinio stadiono statybų: turi pretenzijų
Nacionalinio stadiono Vilniuje projektą rengusi bendrovė „Cloud architektai“ teismui pateikė 1 mln. eurų ieškinį stadiono koncesininkei – investicijų bendrovės „BaltCap“ fondo įmonei „Vilniaus daugiafunkcis ko...
-
Bartkus: naujuoju terminalu keleiviai naudojasi jau nuo ankstyvo ryto
Vilniaus oro uoste antradienį oficialiai atidarytas daugiau nei pusantrų metų statytas maždaug 50 mln. eurų vertės keleivių išvykimo terminalas, laikomas vienu pažangiausių pasaulyje. ...