- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje jau dvi savaites galioja tvarka, pagal kurią už ne vietoje paliktą paspirtuką arba elektrinį dviratį gali grėsti bauda, o transporto priemonė būtų nutempta į saugojimo aikštelę. Apie tai, kokie yra rezultatai po dviejų savaičių ir kodėl apskritai buvo priimta tokia tvarka, LNK žurnalistas kalbėjosi su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriumi Adomu Bužinsku.
– Ar vilniečiai per šias dvi savaites išmoko tvarkingai palikti šitas transporto priemones?
– Mes beveik metus stengiamės mokyti vilniečius ir dalijimosi platformas. Noriu priminti, kad praėjusiais metais buvo įrengtos dedikuotos parkavimo vietos, sumažintas maksimalus greitis, o kai kuriose vietose, kur buvo nesaugu dėl pėsčiųjų srautų, apskritai uždraustas eismas. Manau, kad lyginant su situacija prieš metus, dabar ji tikrai yra geresnė. Bet kadangi transporto priemonių skaičius kasmet Vilniuje smarkiai didėja, reikia dar daugiau tvarkos.
Faktas, kad žinia apie naująją tvarką buvo pakankamai plačiai paskleista ir pirmiausiai pačios dalijimosi platformos pradėjo aktyviau tvarkyti ne vietoje paliktas transporto priemones. Kita vertus, tai yra geras priminimas gyventojams, kad numetę paspirtuką ar dviratį neleistinoje vietoje, jie gali sulaukti ne tik 6 eurų baudos iš dalijimosi platformos, bet ir administracinės nuobaudos, o nutempimo kaštai gali būti perkelti ant naudotojų. Faktas, kad kurį laiką mūsų priemonės buvo skirtos edukuoti dalijimosi platformas, tačiau dabar reikia suprasti, kad galutiniai šios problemos sukėlėjai yra vartotojai, kurie neatsakingai palieka paspirtukus.
– Per šias dvi savaites, kiek baudų jau buvo išrašyta ir kiek miesto biudžetas papildytas?
– Faktas, kad mes tai darome ne tam, kad užsidirbtume – mūsų galutinis tikslas yra, kad nereikėtų nutempti nė vieno paspirtuko ir viskas būtų tvarkinga. Šiuo metu nutempta apie 100 transporto priemonių. Kadangi yra numatyta bent penkios darbo dienos pateikti informaciją apie tai, kas naudojosi transporto priemone, šiuo metu išrašyta apie 10 baudų. Matome problemą, kad viena iš platformų, neseniai atėjusi į miestą, sudaro sąlygas asmenims, jaunesniems nei 16 metų, naudotis transporto priemonėmis. Tokiu atveju mes negalime rašyti administracinės baudos, o kreipiamės į Vaiko teises. Tai sukėlė dar daugiau problemų, nei galvojom, kad yra.
– Kur dažniausiai yra paliekami paspirtukai ir ką aiškina platformos, kodėl žmonės juos ten palieka? Vis dar yra galimybė palikti transporto priemones bet kur, nors pernai buvo įvestos specialios aikštelės.
– Faktas, kad ne visuose gyvenamuosiuose rajonuose yra dedikuotos parkavimo vietos. Galutinis tikslas yra, kad niekur kitur nebūtų įmanoma jų palikti, tai daugiau nuvežame transporto priemonių ten, kur nėra dedikuotų parkavimo vietų. Nes faktas, kad ir patiems žmonėms ne taip akivaizdu, kur reikia pastatyti. Kita problema yra GPS koordinačių netikslumas. Pavyzdžiui, jei leidžiama palikti transporto priemonę 3 m atstumu nuo aikštelės, bet už tų 3 m yra dviračių takas, turime problemą. Tačiau mes naudojame protingumo kriterijus. Nuvežame tik tas transporto priemones, kurios trukdo eismo saugumui, pavyzdžiui, jeigu numetama pėsčiųjų perėjose ar dviračių takuose. Jei paspirtukas paliekamas šiek tiek toliau nuo parkavimo vietos, mūsų Viešosios tvarkos pareigūnai jo nerenka.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jūsų nuomone, kiek laiko dar prireiks, kad vilniečiai ir miesto svečiai išmoktų tvarkingai palikti paspirtukus? Koks kitas variantas yra?
– Reikia suprasti, kad tokio dydžio mieste, kaip Vilnius, niekada nebus idealios tvarkos. Automobiliai jau daugelį metų yra miesto dalis, tačiau vis dar yra žmonių, kurie juos parkuoja ant šaligatvių ar kitose netinkamose vietose. Bet mes nenorime, kad tai taptų tendencija. Kol kas mūsų dalijimosi platformų tvarka yra pakankamai liberali. Mes esam viską susitarę susitarimo pagrindu.
Iš esmės platformos galėtų nesilaikyti mūsų prašymų ir sakyti, kad nėra tai aiškiai apibrėžta teisės aktuose, todėl jos veiks pagal galiojančius teisės aktus. Tokiu atveju nebūtų bendradarbiavimo iš platformų pusės. Faktas yra tas, kad mes turėtume licencijuoti šią paslaugą mieste, organizuoti konkursą ir taip užtikrinti tvarką bei saugumą pagal įstatymo raidę. Tačiau reikia suprasti, kad tai visiems kainuotų daugiau laiko, pinigų ir pastangų. Šiuo metu sėkmingai veikiame susitarimo pagrindu. Atėjus naujai platformai iš Latvijos, matome, kad ji nėra taip linkusi bendradarbiauti, kaip kitos platformos, bet tikimės, kad ir ją pavyks išauklėti.
– Kai kuriuose miestuose paspirtukai buvo visiškai uždrausti dėl saugumo ar netinkamo parkavimo. Ar Vilnius turi tokią galimybę kaip kraštutinį variantą?
– Manau, kad toks kraštutinis variantas būtų licencijavimas. Licencijuodami galėtume griežtai nustatyti greičio ir parkavimo vietų taisykles bei apibrėžti, kas gali teikti šią paslaugą mieste. Tai būtų kritinis žingsnis.
Visiškas atsisakymas paspirtukų būtų didelis iššūkis, nes žmonės tikrai jais naudojasi, ypač šiltuoju metų laiku. Tai padeda sumažinti eismo apkrovą, kas taip pat yra mūsų tikslas. Faktas, kad draudimas būtų paprastesnis ir saugesnis sprendimas, bet tą patį principą pritaikius automobiliams taip pat būtų mažiau eismo įvykių. Manau, kad miestas, bent jau ši administracija, stengiasi rasti būdą, kaip padaryti šią paslaugą pirmiausiai saugią ir kiek įmanoma patogesnę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pas dalį Vilniaus rajono poliklinikos gydytojų gyventojai pateks be eilių
Norintieji užsiregistruoti pas Vilniaus rajono poliklinikoje dirbančius gydytojus specialistus tą galės be ilgo laukimo eilėse. ...
-
Regos negalią turinčiai moteriai – akibrokštas sostinės įmonėje: liepė prašyti kitų pagalbos1
Regos negalią turinti moteris, lydima šuns vedlio, apsilankiusi Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje ne tik negalėjo savarankiškai užsiregistruoti vizitui, bet ir susidūrė su nemandagiu įstaigos darbuotojos elgesiu. ...
-
Vilniaus gatvės virto čiuožyklomis
Vilniaus miesto savivaldybėje įspėja, kad antradienį mieste lijundra, ant šaligatvių krentanti dulksna ir smulkus lietus staigiai virsta ledu. ...
-
Nausėda dėl arkikatedros vertybių skandalo: kai kam reikėtų pasimokyti1
Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, jog išimant kultūros vertybes iš slėptuvės Vilniaus arkikatedroje buvo pažeistos procedūros, ir tikisi, kad ateityje tai nebepasikartos. ...
-
Nausėda: laisvę iškovojome amžiams18
Lietuvai minint 34-ąsias sausio 13-osios metines, šalies prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienio rytą lankėsi Vilniaus Sausio 13-osios progimnazijoje, kur dalyvavo pilietinėje iniciatyvoje „Pergalės šviesa“. ...
-
Prie Vilniaus televizijos bokšto uždegtas laužas: per šimtą žmonių pagerbė Sausio 13-osios aukas
Laisvės gynėjų dienos išvakarėse prie Vilniaus televizijos bokšto suliepsnojo laužas, per šimtą žmonių susirinko pagerbti Sausio 13-osios aukų. ...
-
Išbandytas naujasis išvykimo terminalas: papasakojo, su kokiais trukdžiais susidūrė2
Prieš atidarant naująjį Vilniaus oro uosto terminalą, jis pirmą kartą testuojamas, pasitelkus tūkstantį savanorių. Jie nuo ankstyvo ryto pirmieji išbandė naujausias oro uosto technologijas, kokių iki šiol Lietuvoje dar nebuvo. No...
-
Savaitgalį sostinėje vyks Laisvės gynėjų dienos minėjimo renginiai2
Savaitgalį Vilniuje vyks 34-osioms Sausio 13-iosios metinėms skirti renginiai. Tragiškų sausio įvykių paminėjimas šeštadienį bus pradėtas tradiciniu tarptautiniu bėgimu „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtu pagerbti saus...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur3
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Sausio 13-osios aukoms atminti – daugiau nei 8 tūkst. žmonių dalyvavo pagarbos bėgime
Sausio 11 d. Vilniuje 33-iąjį kartą įvyko tarptautinis pagarbos bėgimas „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtas atminti žuvusius 1991-ųjų sausio 13-osios naktį ir mirusius nuo sužalojimų, patirtų sovietų kariams šturmuojant Vi...