- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dar kartą braukiamos dulkės nuo šimtmečio projektu ir utopija vadinto metro Vilniuje, praneša LNK.
Plačiau papasakojo Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas Darius Gentvilas.
– Dėl kokių priežasčių dar kartą siūlote Vilniui metro?
– Statybininkų asociacijos bendruomenė yra stačiusi metro ir Helsinkyje, ir Švedijoje. Lietuviai statybininkai žino, kaip tą daryti ir turi patirties. Mes manome, kad metro Vilniuje, ypatingai šitame politiniame kontekste, kai karas Europoje vyksta jau porą metų, labai pagelbėtų miesto gyventojams su priedangomis. Aš pats buvau Kyjive ir mačiau, kaip žmonės slepiasi. Mes turime vieną didmiestį, kuris turi daugiausiai gyventojų. Jei paklaustumėte bet kurio gatvėje sutikto praeivio, ką jis darytų, jei būtų oro pavojus, tai matytumėte jo pasimetusią išraišką. Metro galėtų išspręsti ir priedangų klausimą, ir gėlo vandens saugyklų, ir kuro saugyklų klausimus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Aplinkos ministerija siūlo naują reglamentavimą nuo kitų metų, kaip galėtų atrodyti slėptuvės po daugiabučiais. Kol kas neturime aiškios tvarkos. Kuo metro slėptuvė būtų pranašesnė nei slėptuvė po daugiabučiu?
– Paimsiu tuos pačius ukrainiečius kaip pavyzdį. Ukrainiečiai yra net įsirengę pirmosios medicininės pagalbos punktus būtent metro stotyse. Jei žmonės turi slėptis daugiau nei parą, tai turi būti ir oro vėdinimo sistema, ir kanalizacija, ir vandens tiekimo sistema, ir maisto ruošimo sistema.
– Tai sakote, kad tokia slėptuvė turėtų daugiau visko pasiūlyti nei paprasta?
– Atskirai statant slėptuves, jų išlaikymas kainuotų ženkliai daugiau. Jei turėtume metro, tai savaime aišku, kad metro yra eksploatuojama infrastuktūra, joje gali būti ir priežiūros tarnybos. Jei statome priedangą atskirai, reikia samdyti atskirą personalą, kad tą priedangą prižiūrėtų. Man pačiam sovietmečiu yra tekę statyti požeminę slėptuvę Naujininkuose. Aš žinau, kad Rusijos kariškiai atjungė vėdinimą ir kvietė statybininkus po pusės metų iš naujo renovuoti ir perstatyti tą slėptuvę. Pasirodo, kad ten reikėjo daugiau ventiliacijos.
– Tai jums jau yra tekę statyti slėptuves Lietuvoje?
– Turėjau praktikos statant slėptuvę Naujininkuose. Žinau, ką reiškia statyti slėptuvę. Tačiau manau, kad metro būtų geriausias, racionaliausias sprendimas Vilniui.
– Vilnius jau yra atsisakęs tokio sprendimo dėl finansinių priežasčių ir dėl demografijos. Skaičiuojama, kad mieste turi gyventi apie milijoną gyventojų, kad toks projektas atsipirktų.
– Turėjau susitikimą su Estijos iniciatyvine grupe. Jie taip pat siūlo statyti metro Taline. Talino svečiai man papasakojo, kad jie mano, kad jei dabar pradėsime projektuoti, statyti metro, tai metro pabaigtume tik 2035 m. O mes net paruošiamųjų darbų nedarome. Kiek bus gyventojų Vilniuje 2035 m., nežinau, kas gali atsakyti. Aš žinau bent penkis miestus turinčius metro, kurie mažesni nei Vilnius. Vilnius nemažėja, o auga. Jei paskaičiuosime, kiek per metus užauga Vilnius, pamatysime, kad 2035 m. turėsime tikrai pakankamą kiekį gyventojų, kurie patogiai važinės, turės ekologišką transportą. Jei šiandien pradėsime projektuoti, tai būtų šaunu, kad 2035 m. mes irgi paleistume metro. Tačiau tai pakankamai ilgas procesas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia Vilniaus savivaldybės vyks protestas prieš viešojo transporto bilietų branginimą
Europos aikštėje šalia Vilniaus miesto savivaldybės trečiadienį rinksis protestuotojai, kritikuojantys ir griežtai pasisakantys prieš sostinės valdžios planus didinti viešojo transporto bilietų kainas. ...
-
Vilniaus miesto taryboje – šių metų biudžetas
Vilniaus miesto taryba trečiadienį ketina patvirtinti 2025 metų miesto biudžetą. ...
-
Sostinės taryboje pristatomi planai didinti viešojo transporto bilietų kainas
Vilniaus tarybai trečiadienį bus pateiktas savivaldybės siūlymas didinti kelionių viešuoju transportu kainas. ...
-
Seimo narys Vilniaus rajono merą kaltina nepotizmu
Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjunga Vilniaus rajono merą Robertą Duchnevičių kaltina nepotizmu, šis politinių oponentų teiginius sieja su artėjančiais savivaldos rinkimais. ...
-
Kritikuoja sostinės valdžios užmojus branginti viešojo transporto bilietus
Prieš kurį laiką Vilniaus miesto savivaldybei paskelbus apie planus branginti viešojo transporto bilietus, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga (LASS) tokiam valdžios žingsniui nepritaria. Pasak jos, savivaldybė turėtų ne didinti bil...
-
Veiklą pradėjo naujasis Santaros klinikų filialas – Nacionalinis vėžio centras
Nuo 2025 m. sausio 1 d. veiklą pradėjo naujas Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialas – Nacionalinis vėžio centras. Nacionalinis vėžio centras įsteigtas sujungus Nacionalinio vėžio instituto klinikinę veiklą bei Santaros kl...
-
Svarbiausi klausimai ir atsakymai apie viešojo transporto bilietų kainas sostinėje
Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės tarybai bus teikiamas siūlymas keisti miesto viešojo transporto bilietų kainas, kurios nesikeitė nuo 2013 m. Jei taryba pritars klausimo pateikimui, tolimesni kainodaros svarstymai vyks komitetuose ir kitam...
-
Teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos skundą dėl lenkiškų lentelių Vilniaus rajone
Regionų administracinis teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) skundą dėl viešųjų užrašų lenkų kalba Vilniaus rajone. ...
-
Benkunskas: sprendimai dėl Vilniaus sporto rūmų yra finalinėse stadijose
Sostinės meras Valdas Benkunskas sako, kad sprendimo dėl memorialo žydams įkūrimo Vilniaus koncertų ir sporto rūmuose galima tikėtis artimiausiu metu. ...
-
„Rheinmetall“ vadovas susitiks su premjeru: tai pirmasis oficialus vizitas Lietuvoje
Trečiadienį Vilniuje lankysis artilerijos amunicijos gamyklą Lietuvoje planuojančios statyti Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“ generalinis direktorius Arminas Pappergeris (Papergeris). ...