Žmonės, turintys judėjimo negalią, norėdami keliauti jiems pritaikytu tarpmiestiniu autobusu, turi pranešti vežėjams apie savo planus net prieš pusantros paros. Ar tai – ne diskriminacija?
Seimo Ekonomikos komiteto siūlomos ir parlamente jau svarstomos Kelių transporto kodekso pataisos gali sudaryti išskirtines sąlygas daliai vežėjų tarpmiestiniais autobusais bei apsunkintų naujų įmonių atėjimą, be to, galėtų būti piktnaudžiaujama kainodara, pareiškė Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).
Kai kurių Lietuvos miestų vežėjai atnaujina tolimojo susisiekimo autobusų parką. Perkami naujesni autobusai pakeis senesnius, neatitinkančius reikalavimų.
Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas sako, kad valstybė galėtų užtikrinti didesnį finansavimą nepelningiems tarpmiestiniams autobusų maršrutams. Anot jo, tai galėtų būti daroma tiek iš valstybės biudžeto, tiek prisidedant savivaldybėms.
Savivaldybių atstovai tikina, kad konkurenciją skatinti turėjusi keleivių vežimo tarpmiestiniais autobusais reforma iš esmės nieko nepakeitė, o situacija tik prastėja – mažėja regionų gyventojų galimybės susisiekti su kitais miestais. Institucijos artimiausiu metu žada ieškoti būdų situaciją keisti, sprendimų tikimasi iki Velykų.
Nuo liepos, kai įsigaliojo konkurenciją tarpmiestinių autobusų rinkoje skatinančios pataisos, į rinką naujų dalyvių kol kas neatėjo, tačiau jie domisi galimybe aptarnauti maršrutus, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vadovas Genius Lukošius.
Keleivių vežimo asociacijos vadovas abejoja, ar Seime pavyks įteisinti iniciatyvą leisti gyventojams didelius šunis tarpmiestiniais autobusais vežti be narvų.
Kovo 31-ąją pasibaigus tolimojo susisiekimo vežėjų sutartims, bet dar neįsigaliojus Kelių transporto kodekso pataisoms, sutartys pratęstos automatiškai, todėl nuo balandžio 1-osios tarpmiestiniai autobusai kursuoja įprastai, galioja ir visos keleiviams numatytos lengvatos, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovė.
Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pataisas, numatančias tolimojo susisiekimo autobusais rinkos pertvarkymą. Reforma turėtų atverti paprastesnes galimybes į rinką patekti naujiems vežėjams, įveda naujus reikalavimus tarpmiestinius maršrutus aptarnaujantiems vežėjams, o rinkos senbuviams numato pereinamąjį laikotarpį prisitaikyti prie pokyčių.