- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo liepos, kai įsigaliojo konkurenciją tarpmiestinių autobusų rinkoje skatinančios pataisos, į rinką naujų dalyvių kol kas neatėjo, tačiau jie domisi galimybe aptarnauti maršrutus, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vadovas Genius Lukošius.
„Šiandien nėra, bet yra aktyviai dominasi, žinom tikrai, kad yra domimasi ir tikimės, kad vis dėlto ateis nauji (vežėjai – BNS) koks ir buvo reformos tikslas: rinkos atvėrimas, kad galėtų ateiti nauji“, – BNS sakė G. Lukošius, trečiadienį šiuos klausimus aptaręs su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu.
„Ministras išsakė lūkestį, kad mūsų vykdomos visos pertvarkos būtų kuo patogesnės keleiviui, kad būtų pasiekiamumas didesnis, kad būtų daugiau reisų“, – teigė G. Lukošius.
Pasak LTSA vadovo, liepą įsigaliojus Kelių transporto kodekso pataisoms tarpmiestinių maršrutų nesumažėjo: „Pats tinklas tikrai yra labai panašus išlikęs, pasiekiamumas yra panašus“.
Vis dėlto, G. Lukošiaus teigimu, iš rinkos jau pasitraukė keli senbuviai, tačiau jų maršrutais važiuoja kitų bendrovių autobusai.
„Iš tikrųjų buvo keletas (pasitraukusių – BNS), bet vis tiek tie reisai dubliuojasi, tuo pačiu maršrutu veža kitu laiku. (...) Visi turbūt planuoja, tas pereinamasis laikotarpis kurį laiką sprendžia, bet vėliau vis tiek tektų tuos reikalavimus atitikti, tai turbūt ir skaičiuoja visi tuos kaštus, kurie lauks: tai ir naujų autobusų įsigijimas, ir taip toliau“, – kalbėjo G. Lukošius.
LTSA anksčiau skelbė, kad birželio pabaigoje didžioji dalis vežėjų buvo apsisprendę tęsti veiklą pagal naują tvarką ir pasirašė su administracija tai numatančias sutartis.
Tarp esminių reformos permainų yra reikalavimai, kad vežėjų autobusai būtų ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų jų amžius turės būti iki 10 metų.
Į maršrutų aptarnavimą pretenduojančios įmonės privalės turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, kurios dydis bus apskaičiuojamas maršruto atstumą kilometrais padauginus iš pusės metinių reisų skaičiaus. Nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalės mokėti 10 proc. garantijos sumos.
Reforma numato, kad nuo liepos į tarpmiestinių autobusų rinką ateinantys keleivių vežėjai šiuos reikalavimus turės atitikti iš karto, tuo tarpu senbuviams prisitaikyti prie keičiamų sąlygų suteikiamas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.
LTSA duomenimis, praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo 260 tolimojo susisiekimo maršrutų, kuriuos aptarnavo 35 įmonės, su jomis kas penkerius metus būdavo pratęsiamos sutartys. Tvarką keičiančios kodekso pataisos inicijuotos siekiant pritraukti į rinką naujų dalyvių, nes konkurencijos šiame versle trūksta, anksčiau konstatavo Konkurencijos taryba.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seime – siūlymas nelaikyti tėvų ir vaikų „susijusiais asmenimis“, teikiant paramą žemės ūkiui2
Seimas antradienį po pateikimo pritarė įstatymo projektui, kuriuo siūloma palengvinti sąlygas pradedantiems ūkininkams, perimantiems ūkius iš tėvų. Priėmus pataisą, teikiant finansinę paramą ūkiams, tėvai ir vaikai nebus laikomi susijusia...
-
LEA: pastarąją savaitę elektros kainas mažino visi nepriklausomi tiekėjai
Pastarąją savaitę nepriklausomi tiekėjai mažino siūlomų fiksuotos kainos planų tarifus. Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, jie vidutiniškai sumažėjo 0,2–0,6 procento. ...
-
Siūlymas dvigubai padidinti laidojimo pašalpą Seime įveikė pateikimo stadiją1
Kadenciją baigiantis Seimas po pateikimo pritarė siūlymui dvigubai – nuo 440 iki 880 eurų padidinti laidojimo pašalpą. ...
-
A. Armonaitė: nuo kitos valdžios priklausys, ar bus statoma Ukrainos sprogmenų gamykla4
Nuo kitos kadencijos valdančiųjų priklausys, ar bus tęsiamas Ukrainos įmonės projektas Lietuvoje statyti vadinamųjų RDX sprogmenų gamyklą, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė. ...
-
VERT: vidutinė šilumos kaina lapkritį didėja 11,5 proc.
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje lapkritį sieks 7,2 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 11,46 proc. daugiau nei spalį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
Verslininkas prabilo apie Trakuose sudegintus jo laivus: apėmė beviltiškumas, sumišęs su baime5
Verslininkas Mindaugas Beišys praėjusį pavasarį išgyveno sukrečiančią istoriją, primenančią pirmuosius nepriklausomybės metus, kai verslas buvo kontroliuojamas mafijos, o su sunkiai dirbančiais verslininkais buvo susidorojama tiesiog a...
-
Ruošiamasi „Via Baltica“ 160 kilometrų ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos rekonstrukcijai2
Užbaigiant magistralės „Via Baltica“ rekonstrukciją nuo Lenkijos sienos iki Marijampolės, ruošiamasi kito, beveik 160 kilometrų ilgio magistralės ruožo nuo Kauno iki sienos su Latvija rekonstrukcijai. ...
-
RRT: iki 200 įmonių privalo pateikti savo kontaktinius centrus
Europos Sąjungoje (ES) vasarį įsigaliojus Skaitmeninių paslaugų aktui ir jį įgyvendinančiam Informacinės visuomenės paslaugų įstatymui, Lietuvoje yra iki 200 įmonių, kurios Ryšių reguliavimo tarnybai (RRT), kaip Skaitmeninių paslaugų ak...
-
Bedė į piktžaizdę: elektroninių cigarečių parduotuvės rado, kaip apeiti draudimą1
Nuo lapkričio 1 d. draudžiama parduoti elektronines cigaretes ir jų pildykles su skysčiu, kuriose yra cukraus ar saldiklių. Prekybos tinklai, degalinės šias prekes jau išėmė iš lentynų ir teigia didelių nuostolių nepatyrę. Ta...
-
Registrų centras iš virtualiųjų valiutų operatorių sąrašo išbraukė apie 340 įmonių
Registrų centras iš virtualiųjų valiutų keityklos operatorių ir depozitinių virtualiųjų valiutų piniginių operatorių sąrašo išbraukė apie 340 įmonių. ...