- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiosios korporacijos vis dažniau kūrybinėms agentūroms moka ne už sugaištą laiką, o rezultatus. Pasaulinės tendencijos atkeliauja ir į Lietuvą, tikina šios srities atstovai.
Pasaulinė tendencija
,,Coca-Cola“ marketingo vadovę reklamos dienraštis ,,Advertising Age“ šiemet išrinko viena reikšmingiausių 2009-ųjų moterų. Šių metų gegužę ,,Coca-Cola“ paskelbė, kad nuo šiol su visais 400 ,,Coca-Cola“ priklausančių prekės ženklų dirbs tik ,,sėkmės mokesčio“ principu. Tai yra, mokės už pasiektus rezultatus, o ne prie projekto sugaištas darbo valandas. Krizė pasaulio reklamos rinkoje diktuoja naują tendenciją – reklamos agentūroms mokėti už sukuriamus verslo rezultatus, o ne už darbo valandas.
Šiandien sėkmės mokesčio principu dirba ir tokie prekės ženklai kaip ,,Converse“, ,,Virgin“, ,,Burger King“ bei ,,Procter & Gamble“. Nors JAV jau kelis metus veikia specializuotos reklamos agentūros, vykdančios projektus atsiskaitant už jų sėkmingumą (kaip ,,Anomaly“ ir ,,Omelet“) ,,The Economist“ straipsnio teigimu, sėkmės mokesčio principą pradeda siūlyti ir dalis didžiųjų pasaulio reklamos agentūrų tinklų kaip reklamos festivalio ,,Kanų Liūtai“ metų interneto agentūra išrinkta JAV bendrovė ,,Crispin Porter + Bogusky“.
Kaip tai veikia?
Ką skaičiuoti kaip rezultatą? Tai – pirmas klausimas, kurį turi atsakyti partneriai, pasiryžę eiti sėkmės mokesčio keliu. Pradžioje rekomenduojama skaičiuoti aiškiai pamatuojamus vieno media kanalo rezultatus. Internete tai padaryti labai paprasta – čia galima skaičiuoti apsilankymus svetainėje, kontaktinių užklausų, kontaktinių veiksmų skaičių. Vėliau galima eiti pardavimų didinimo naujiems klientams, kaštų mažinimo keliu arba interneto priemonėmis didinti vidutinę sąskaitą. ,,Jei matote, kad rezultatai pasiekiami ir abi pusės patenkintos, galima atsiskaityti ir pagal finansinius įmonės rezultatus – pardavimus, rinkos dalį ar, pavyzdžiui, akcijų kainą biržoje.“, - sakė ,,Gauminos“ direktorius Darius Bagdžiūnas.
,,The Economist“ duomenimis, ,,Coca-Cola“ atveju klientas padengia agentūros metinius projekto gamybos kaštus, o agentūra pelną uždirba, jei pasiekia užsibrėžtus pardavimų rezultatus. 35 rinkose 2009-aisiais sėkmės mokesčio principu su agentūromis dirbanti ,,Coca-Cola“ į sėkmės mokestį taip pat įtraukia tokius rodiklius kaip: kokio lygio specialistai dirbo su ,,Coca-Cola“ (pavyzdžiui, studentai ar industrijos veteranai) ir kaip agentūra pasirodė tarp kitų ,,Coca-Cola“ agentūrų-partnerių. Agentūrai padengiami gamybos kaštai, o, priklausomai nuo rezultato, metų gale sumokamas pelnas gali išaugti iki 30 proc.
,,Bloomberg“ duomenimis, nuo 2006-ųjų sėkmės mokesčiu dirbantys ir šiemet modelį taikantys jau 12 prekės ženklų, ,,Procter and Gamble“ metų gale taip pat skaičiuoja metinius rezultatus - prekės ženklo pajamų ir rinkos dalies pokytį. Priklausomai nuo šių rodiklių, agentūrai mokama suma gali išaugti apie 10%. (,,TNS Media Intelligence“ duomenimis, 2009-aisiais pagal rezultatus atsiskaito agentūros, kontroliuojančios maždaug 26% iš 3.1 milijardo ,,Procter & Gamble“ JAV rinkai skirto media biudžeto).
Kriterijų ir apmokėjimo modelių gali būti įvairių, bet bendras visų sėkmės projektų vardiklis vienas: sutarti su agentūra, kas bus laikoma sėkme, kaip tai matuosi, ir mokėti už sėkmę.
Lietuvos reklamos rinka
,,Kalbant apie kitą sritį, įmonių pirkimus-pardavimus, už sėkmę pasaulyje atsiskaitoma jau nuo XIX amžiaus. Verslo pardavimo ar pirkimo sėkmės mokestis suvienodina mūsų ir kliento interesus, ir motyvuoja siekti užbrėžtų tikslų – maksimalios parduodamo verslo kainos, arba sėkmingo perkamo verslo įsigijimo. Manau, jog kai kuriais atvejais sėkmės mokesčio principas itin pasiteisins ir reklamoje, ypač tiems, kurie neįperka brangios medijos: turi dideles svajones ir mažas pinigines.”, komentavo Šarūnas Skyrius, investicinio banko ,,GILD Bankers" partneris.
,,Sėkmės mokesčiu paremti santykiai versle nėra naujiena: priklausomai nuo pasiekiamų rezultatų atlyginimą gauna skolų išieškotojai, advokatai, ES paraiškų rengėjai, investicijų konsultantai. Kalbant apie kūrybines industrijas, tai yra tiesiog natūralu. Muzikantams niekas nemoka už tai, kiek naktų jie brazdino gitara, o rašytojams – kiek paryčių plėšė lapus, jie atlyginimą gauna už rezultatus – albumo ar knygos pardavimus. Šį principą galima pritaikyti ir interneto projektui.“,- komentavo D.Bagdžiūnas, kurio vadovaujama įmonė taip pat vykdo sėkmės mokesčių paremtus projektus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu45
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...