- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Parlamentarai linkę sugriežtinti leidimų vežti keleivius ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo tvarką. Šiame versle nebegalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiose šalyse. Pavežėjai iniciatyvą sveikina, bet perspėja, kad jų paslaugos dėl to gali brangti.
Dalius pavežėju dirba aštuonerius metus ir iki šiol dauguma keleivių atsiliepimų apie jį – teigiami.
Tačiau viešumoje – ne tokios geros istorijos. Teigiama, kad su pavežėjais neįmanoma susišnekėti lietuviškai ar angliškai, jie dirba nelegaliai, nemoka mokesčių ar net priekabiauja prie keleivių.
„Pats esu važiavęs iš oro uosto naktį ir susirūpinau, ar esu gerai prisisegęs, nes kitatautis vairuotojas kėlė labai įvairiausių klausimų“, – šnekėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad keleiviai jaustųsi saugesni, o pavežėjų ir taksi rinka esą būtų skaidresnė, valdžia užsimojo šias veiklas griežtinti. Susisiekimo ministerija parengė pataisas, o Seimas linkęs joms pritarti.
„Turime užtikrinti, kad kiekvienas vairuotojas, veždamas keleivius, atitiktų Europos Sąjungos reikalavimus, kad turėtų europinio standarto teises“, – kalbėjo M. Skuodis.
Jau nuo Naujųjų metų pavežėjai ir taksi vairuotojai dirbti galėtų tik turėdami Europos Sąjungos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės arba Šveicarijos vairuotojo pažymėjimą. Trečiųjų šalių dokumentas nebetiktų.
„Tikrai labai sunku patikrinti, pavyzdžiui, Indijos pažymėjimų tikrumą. Nėra bendrų registrų, tai praktiškai – vizualinis patikrinimas“, – teigė Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Griežtėtų ir licencijos. Dabar užsienietis pavežėjas gauna leidimą vežti keleivius anksčiau nei įvyksta jo patikra.
„Žmogus vežioja keleivius, nors net neturi leidimo gyventi Lietuvoje. Vėliau Migracijos departamentas ir policija jį gaudo gatvėse. Dabar bus taip, kad pirmiausia pateikus prašymą patikrinama, ar žmogus atitinka visas sąlygas, turi visus dokumentus. Tik tada bus išduodama licencija“, – sakė Seimo narys Gintautas Paluckas.
„Transporto saugos administracija turės naujų funkcijų ir galės užtikrinti kontrolę“, – nurodė M. Skuodis.
Pernai Transporto saugos administracija išdavė daugiau nei 7 tūkst. leidimų pavežėjams. Tačiau po policijos ir savivaldybių surinktų pažeidimų, licencijas sustabdė tik vienetams.
„Imamės priemonių įspėti ir stabdome. Jeigu pažeidimai nepašalinami, panaikiname tokius leidimus“, – aiškino G. Lukošius.
Pavežėjai įspėja, kad gali daugėti po pataisų sustabdytų ar visai neišduotų leidimų, o tai ir gera, ir bloga žinia keleiviams.
Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės.
„Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės“, – šnekėjo Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas.
Pavežėjai mato ir kitus siūlymus, kurie gali patuštinti jų pinigines. Atsiranda prievolė dėl techninės apžiūros, draudimo.
Dalis Seimo narių įsitikinę, kad pavežėjų rinkoje šešėlio nesumažės, nes problema sprendžiama ne iš tos pusės.
„Dabar yra taip, kad pavežėjai gauna pinigus ir dingsta nesumokėję mūsų šalies mokesčių. Jei sprendžiame problemą, tai iki galo“, – aiškino Seimo narys Valius Ąžuolas.
Galutinį sprendimą Seimas žada kitą savaitę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūloma leisti savivaldybėms pačioms spręsti, kokio remonto reikia vietinės reikšmės keliams1
Siekiant pagerinti vietinės reikšmės kelių būklę, Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto nariai siūlo leisti savivaldybėms pačioms nuspręsti, kokio remonto jiems reikia. ...
-
Žmonės jau ruošiasi Vėlinėms: už gėles ir žvakes teks pakloti daugiau5
Iki Visų šventųjų ir Vėlinių dar yra laiko, bet žmonės jau ruošiasi ir po truputį puošia kapus. Už gėles ir žvakes šiemet teks pakloti daugiau. ...
-
Šalia Merkinės bus statomas kabantis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas
Šalia Merkinės bus statomas metalinis kabantis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas per Merkio upę. Jis sujungs Merkinės miestelį ir Česukų kaimą Varėnos rajone. Darbai kainuos apie 400 tūkst. eurų. ...
-
Litgrid: vidutinė elektros energijos savaitės kaina sumažėjo 6 proc.
Praėjusią savaitę vidutinė didmeninė elektros energijos savaitės kaina „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje, lyginant su ankstesne savaite, sumažėjo 6 proc. ir siekė 58 Eur/MWh. Kaip praneša „Litgrid“, Latvijoje ir...
-
L. Kasčiūnas: kitais metais gynybos biudžetas gali išaugti iki 3,5 proc. BVP8
Papildomai pasiskolinus, kitais metais gynybos biudžetui skirta lėšų dalis galėtų išaugti iki 3,5 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP), sako krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
ESO: Lietuvoje buitiniai vartotojai per praėjusius metus sunaudojo 28 proc. visos elektros energijos3
„Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) skaičiavimais, buitiniai vartotojai per 2023 metus sunaudojo 28 proc. visos elektros energijos Lietuvoje. ...
-
Būsto pirkimas Ispanijoje: NT brokeris atskleidė, kokią klaidą padarė
Finansų ekspertė Jekaterina Govina laidoje „Investicija“ kalbėjo apie tai, kas geriau – investuoti Lietuvoje ar Ispanijoje. Laidoje ekspertai apžvelgė, kokių klaidų nedaryti norint įsigyti būstą saulėtoje Ispanijoje. ...
-
Verslas siūlo lėšas krašto apsaugai trumpalaikėje perspektyvoje didinti skolinantis1
Lietuvos gyventojų laikantis nuomonės, jog šalies gynyba šiuo metu turėtų būti svarbiausias politikų prioritetas, verslas siūlo lėšas krašto apsaugai trumpalaikėje perspektyvoje didinti skolinantis. Visgi, verslo atstovai t...
-
Aukso kaina pasiekė naujas istorines aukštumas1
Aukso kaina tarptautinėje rinkoje pirmadienį pasiekė naujas iki šiol neregėtas aukštumas – 2734 JAV doleriai už Trojos unciją, rodo „Trading Economics“ skelbiami duomenys. ...
-
G. Šimkus: mažėjančios palūkanos skatina ekonomikos aktyvumą
Europos Centriniam Bankui (ECB) ketvirtadienį trečiąkart šiais metais sumažinus bazines palūkanų normas, Lietuvos banko (LB) vadovas sako, jog tai reiškia atpigusį skolinimąsi gyventojams bei verslui. ...